Jeg skal være forsiktig med å si at sæddonor ble vår redning før vi har kommet i mål, men bortsett fra sæddonor har jeg ikke gjort noe annerledes som jeg ikke har prøvd før. Jo! Tatt Plaquenil, men det alene kan umulig være det som har utgjort så stor forskjell at vi endelig har sett bankende hjerte. Jeg tok også Paracet før jeg la meg dagen jeg merket at egget festet seg, for jeg har alltid fått feber samme natt. Tok også natten etter for å være sikker. Ingen feber. Tok også 20mg Prednisolon fra uttak og i en uke, da jeg har hørt med en annen IVF-klinikk som sa at det ikke gjorde noe (min klinikk er mer restriktive med Prednisolon). Det var også for å unngå at kroppen min frastøtte seg det befruktede egget. Tar bare 5mg nå. Tidligere har jeg tatt 10mg fra første mensdag før eggløsning og innsett.
Hvis noen lurer: hver dag tar jeg
Albyl-e, Fragmin, Prolutex, Prednisolon, Plaquenil og
Estrogel x2.
Som trigger drug tok jeg
Ovitrelle og
Gonapeptyl.
Som stim gikk jeg på
Meriofert 150 (2 × 75) hver dag f.o.m SD1eller2(?) og
Fyremadel f.o.m SD6.
En uke før mens preppet jeg med østrogenpreparatet
Progynova.
Det siste året;
Til frokost har jeg spist matsmoothie som er full av ulike fryste bær i alle regnbuens farger, kefir, rødbeter, spinat, grønnkål, nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter), frø (chia, gresskar, solsikke, lin) og havrekli, hirse, quinoa.
Til middag rent kjøtt (helst lam), grønnsaker, bønner og linser i tomatbasert saus (med rødvin
). Har prøvd å holde meg unna gluten og melkeprotein, men jeg ELSKER jo bakst og melkeprodukter.