Kanskje vi faktisk aldri får barn. Jeg er redd. (Nå gravid med sæddonor)

Å, så hyggelig å lese at det går bra med deg! Og så fint å se lille mini! Du har hatt litt av en reise du også, men så gikk det så bra når dere gjorde noe nytt. Det gir meg håp også! Om at det kan fortsatt gå bra for meg også :Heartred
Så bra at det gir håp selv om jeg er langt unna målet. :happy: Det håper jeg også for deg! Måtte det snart bli din tur!! :Heartred

Da har vi vært på TUL 6+2 og sett at det er en liten mini inni der som også har puls. Da gynekologen skrudde på innstillingene slik at man så røde og blå flekker på skjermen der det er puls så sa at hun at det ikke var tvil. Blå og røde flekker vekslet på å dekke hele klumpen. ❤️ Ikke at det var tvil ellers heller, for vi så tydelig flikkering midt i den hvite flekken på det vanlige UL-bildet og hun fikk faktisk målt "pulsen" (se bildet).

Ble målt til 6+1, men det er så tidlig at det ikke er noe å bekymre seg over fordi hun sleit lenge med å finne et fint bilde og klare å holde proben stille nok mens hun målte. Mini er 4,3mm. ❤️

Vis vedlegget 450650Vis vedlegget 450649
Åå for en god nyhet!!! Hurra :love017 :Heartred

Jeg skal være forsiktig med å si at sæddonor ble vår redning før vi har kommet i mål, men bortsett fra sæddonor har jeg ikke gjort noe annerledes som jeg ikke har prøvd før. Jo! Tatt Plaquenil, men det alene kan umulig være det som har utgjort så stor forskjell at vi endelig har sett bankende hjerte. Jeg tok også Paracet før jeg la meg dagen jeg merket at egget festet seg, for jeg har alltid fått feber samme natt. Tok også natten etter for å være sikker. Ingen feber. Tok også 20mg Prednisolon fra uttak og i en uke, da jeg har hørt med en annen IVF-klinikk som sa at det ikke gjorde noe (min klinikk er mer restriktive med Prednisolon). Det var også for å unngå at kroppen min frastøtte seg det befruktede egget. Tar bare 5mg nå. Tidligere har jeg tatt 10mg fra første mensdag før eggløsning og innsett.

Hvis noen lurer: hver dag tar jeg Albyl-e, Fragmin, Prolutex, Prednisolon, Plaquenil og Estrogel x2.
Som trigger drug tok jeg Ovitrelle og Gonapeptyl.
Som stim gikk jeg på Meriofert 150 (2 × 75) hver dag f.o.m SD1eller2(?) og Fyremadel f.o.m SD6.
En uke før mens preppet jeg med østrogenpreparatet Progynova.

Det siste året;
Til frokost har jeg spist matsmoothie som er full av ulike fryste bær i alle regnbuens farger, kefir, rødbeter, spinat, grønnkål, nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter), frø (chia, gresskar, solsikke, lin) og havrekli, hirse, quinoa.
Til middag rent kjøtt (helst lam), grønnsaker, bønner og linser i tomatbasert saus (med rødvin :happy:). Har prøvd å holde meg unna gluten og melkeprotein, men jeg ELSKER jo bakst og melkeprodukter.
Det er spennende å lese om alt andre gjør, og få litt inspirasjon-særlig på matfronten! Går du både på albyl-e og fragmin? Jeg skal gå på fragmin, men jeg trodde det var blodfortynnende det også :smiley-ashamed004 Jeg har lest et sted at prednisolon og blodfortynnende er bra å ta sammen. Men da har jeg mest hørt om albyl-e. Når legen sa fragmin så trodde jeg det var istedenfor albyl-e. Dette må sjekkes opp! Vet du forskjellen på de to?

Det er spennende å lese om alt andre gjør, og få litt inspirasjon-særlig på matfronten! Går du både på albyl-e og fragmin? Jeg skal gå på fragmin, men jeg trodde det var blodfortynnende det også :smiley-ashamed004 Jeg har lest et sted at prednisolon og blodfortynnende er bra å ta sammen. Men da har jeg mest hørt om albyl-e. Når legen sa fragmin så trodde jeg det var istedenfor albyl-e. Dette må sjekkes opp! Vet du forskjellen på de to?
Både og ja, albyl-e på morgen og Fragmin om kvelden. Begge er blodfortynnende men har ulike virkeområder. Og Albyl-e er små tabletter mens Fragmin er dyrere sprøyter. Kanskje derfor jeg er svimmel når jeg tar begge disse og Predisolon. :wtf:
Har tenkt å spørre på TUL på torsdag om jeg kan slutte på Fragmin. Men det er skummelt å skulle kutte ut ting også, når man tenker at det er det man har tatt av medisiner som har hjulpet en med å bli gravid i utgangspunktet. Jeg skal heller ikke ta Estrogel i all evighet, den er mest styrkende for slimhinnen. Når morkaka tar over tenker jeg det ikke er grunn til å smøre på denne hver dag. Klin er det jo også... og jeg har endometriose (skal ha fjernet det meste med kirurgi da, men det er en stund siden og tilstanden er jo kronisk-isj) og muligens adenomyose... så burde jo bare kutte det hvis jeg kan. Mener det kan gi økt kreftrisiko også. Jippi...

Last edited:
Tusen takk kjære deg! Det gikk fint. :)

Jeg har så lyst til å spørre deg hvordan det går med deg, men jeg har tittet på profilen din flere ganger for å se om du har lagt ut noe.., noe du ikke har gjort. Så... ja... bare vit at vi er mange som helt oppriktig bryr seg om deg og håper det beste for deg og dere. Uansett hva det vil si. Jeg vet ikke om du fortsatt har satt strek, vil kjempe mot klinikken, tenkt på alternativer, hvor langt dere er i prosessen i alternativene osv. Om du bare har trengt pause fra alt. Jeg får dårlig samvittighet av å være gravid når jeg vet din kamp. Selv om jeg er langt unna målet selvfølgelig. Og så får jeg lykkeønskninger i dagboka mi... :crybaby2Du som har hatt det så tøft og har det tøft og enda tøffere enn de aller fleste. Jeg har ikke stilt deg spørsmål her nå for at du skal svare på dem. Virkelig ikke. Du skylder verken meg eller andre noen svar, det er kanskje ment mer som en teit måte å vise omsorg tilbake på et vis, på det eneste viset man kan. Være ærlig om at man tenker på deg. :Heartred Det vet jeg veldig mange gjør.
Du er så fin ♥️ jeg skulle veldig ønske det ble en lykkelig slutt for meg (også :smiley-angelic001 ), men lufta har helt gått ut av meg. Orker ikke tanken på å forholde meg til Medicus. Har mye sorg igjen som må jobbes gjennom - likevel greier jeg ikke holde meg unna forum. Skulle så veldig ønske det bare ordnet seg for oss. Jeg har prøvd å svart flere ganger, men jeg gråter bare av meldingen din. Det er et flott samfunn her inne ♥️ masse lykke til. Jeg er veldig glad for at det kanskje har løst seg for dere!

Du er så fin ♥️ jeg skulle veldig ønske det ble en lykkelig slutt for meg (også :smiley-angelic001 ), men lufta har helt gått ut av meg. Orker ikke tanken på å forholde meg til Medicus. Har mye sorg igjen som må jobbes gjennom - likevel greier jeg ikke holde meg unna forum. Skulle så veldig ønske det bare ordnet seg for oss. Jeg har prøvd å svart flere ganger, men jeg gråter bare av meldingen din. Det er et flott samfunn her inne ♥️ masse lykke til. Jeg er veldig glad for at det kanskje har løst seg for dere!
Jeg forstår deg så godt, det gjør så uendelig vondt og dere har holdt på så lenge og hatt så mange vonde opplevelser at det er umenneskelig. Som sagt forventet jeg virkelig ikke svar på det jeg skriver til deg, jeg vet hvordan det er å ikke klare å svare. Men sterk som du er så gjorde du det likevel. :Heartred
Jeg står på utsiden og kan ikke engang fatte brøkdelen av hva dere har stått i men samtidig kjenner jeg så sterk smerte på deres vegne. </3

Lille har vokst fra 4,2mm til 9,8mm på 6 dager. Ble målt en dag bak i dag også, men det var ikke noe å tenke på da de vokser litt ulikt og det kan være vanskelig å få bra bilder å måle ut ifra så tidlig. Hjertefrekvens på 130, det var visst også helt fint. :Heartred

Det føles helt uvirkelig, er fortsatt litt i sjokk. :sad015

20241219_132735.jpg20241219_132743.jpg

Lille har vokst fra 4,2mm til 9,8mm på 6 dager. Ble målt en dag bak i dag også, men det var ikke noe å tenke på da de vokser litt ulikt og det kan være vanskelig å få bra bilder å måle ut ifra så tidlig. Hjertefrekvens på 130, det var visst også helt fint. :Heartred

Det føles helt uvirkelig, er fortsatt litt i sjokk. :sad015

Vis vedlegget 451032Vis vedlegget 451033
Wihooo gratulerer. Nydelig liten :Heartbigred :love7

Litt skremmende at både Nørs og Preggers-appene sier at pulsen skal være 150 og 150-170 slag i minuttet i dag... :sorry:
Jeg var til ultralyd 7+1 (ivf, så helt sikker på dato), ble målt til 6+5 og puls på 137. Jeg "burde" også hatt mye høyere puls. Tilbake 9+0, da var puls og vekst helt spot on 9+0 :Heartred

Nå er vi 19+0 og baby koser seg på innsiden. Jeg skjønner det er ekkelt når man vet hvordan det "burde" vært, men vit at det kan gå helt fint. Så lenge jordmor/gynekolog ikke er bekymret så ville ikke jeg vært det heller

Back
Topp