Kanskje vi faktisk aldri får barn. Jeg er redd. (Nå gravid med sæddonor)

Gratulerer!! Nå er det endelig deres tur :joyful: :Heartred Den siste testen der ser jo helt nydelig ut til å være 9 dpo, veldig lovende :love017
Jeg håper så mye, men er SÅ redd for kjemisk. :nailbiting: Jeg hater at det å ha mistet så mange ganger ødelegger for gleden man føler ved positiv test. Men skal prøve å nyte det litt også, for det å få positiv testgir faktisk 100% mer sannsynlighet for barn enn en negativ test, hvis man tenker rasjonelt. Kroppen fylles av følelser. :happy8

Jeg håper så mye, men er SÅ redd for kjemisk. :nailbiting: Jeg hater at det å ha mistet så mange ganger ødelegger for gleden man føler ved positiv test. Men skal prøve å nyte det litt også, for det å få positiv testgir faktisk 100% mer sannsynlighet for barn enn en negativ test, hvis man tenker rasjonelt. Kroppen fylles av følelser. :happy8
Jeg skjønner deg SÅ godt! De første dagene er utrolig nervepirrende. Bare holde ut, ta en dag av gangen :Heartred Nå er du gravid. Hvis du greier tror jeg det kan være bedre for psyken å teste annenhver dag og "avtale" med deg selv når neste test blir.

Måtte ta noen nye nå etter å ha gått tur, da har jeg fått sterke tester før selv om det bare er 2-3t siden sist urin. Og SJEKK HER DA!!!!

20241122_131403.jpg

20241122_132059.jpg

Clear Blue er tidligtest, stripsene er vanlige tester. Kameraet mitt liker å gjøre bildene veldig hvite, aner ikke hvorfor... det gjør at strekene på stripsene synes mye mindre på bildet enn IRL.

Måtte ta noen nye nå etter å ha gått tur, da har jeg fått sterke tester før selv om det bare er 2-3t siden sist urin. Og SJEKK HER DA!!!!

Vis vedlegget 448826
Vis vedlegget 448828

Clear Blue er tidligtest, stripsene er vanlige tester. Kameraet mitt liker å gjøre bildene veldig hvite, aner ikke hvorfor... det gjør at strekene på stripsene synes mye mindre på bildet enn IRL.
Kjempefine tester, spesielt siden du bare er 9 dpo! :Heartred

Sommerfuglene i magen har begynt. Den lille kriblingen i livmor. Enda et godt tegn!

Jeg sover så dårlig at jeg er stuptrøtt på dagtid, men får ikke sove på natten likevel. Vært slik siden uttaket og spesielt siden innsettet. Er nok nerver.

Så fine tester! Det er en god følelse når det er så tidlig! Jeg har kjøpt nye tester idag, men tester nok ikke før imorgen. Jeg har fortsatt kramper i livmor, som en slags tyngde som kommer og går. Var stressa tidligere i dag da den forsvant, men nå på kvelden er den tilbake. En slags murring? Føles litt som mens kramper, men likevel veldig tydelig at det ikke er mens… :hilarious: Har du noen symptomer?

Så fine tester! Det er en god følelse når det er så tidlig! Jeg har kjøpt nye tester idag, men tester nok ikke før imorgen. Jeg har fortsatt kramper i livmor, som en slags tyngde som kommer og går. Var stressa tidligere i dag da den forsvant, men nå på kvelden er den tilbake. En slags murring? Føles litt som mens kramper, men likevel veldig tydelig at det ikke er mens… :hilarious: Har du noen symptomer?
Har du testet i dag? Hvordan gikk det? :Heartred

I dag ser testene slik ut:

20241123_081830.jpg
20241123_082238.jpg
Jeg synes det er så rart at morgentestene mine alltid er så svake. :wideyed: Det er jo da man blir bedt om å teste fordi urinen er sterkest. Men vi er vel fler og fler som finner ut at det ikke stemmer for oss.

Når jeg sammenligner, slik man ikke skal, test fra morgen 9dpo 5 timer siden sist urin med testen fra i dag 10 dpo 2 timer siden sist urin så kan jeg ikke være misfornøyd. Selv om jeg ønsker en dye stealer allerede nå... :laughing002 det er så dumt vettu, men jeg får heller håpe at det kommer om et par uker.

Symptomer;
Våknet kl.8 etter å ha sovnet på magen kl.6 og fytti det banket og svei skikkelig da jeg snudde meg over på siden. Puppene er så såre! Og jeg er baaare glad for at jeg har symptomer! Jeg smilte for meg selv da smerten kom som lyn på brystkassa. :happy:
Ellers har jeg litt sommerfugler i livmorområdet. Og jeg er trøtt, men det kan være fra Prolutexen også, eller at jeg ikke får sove så godt.
Og svært livlige drømmer.

Drømmen er ikke interessantfor noen, men jeg ønsker å ha den i dagboka mi: I natt drømte jeg at jeg og mange venninner skulle til syden og så fant vi plutselig ut ved frokostbordet at vi ikke kom til å rekke flyet. Så løp vi gjennom en skog mens jeg prøvde å spise samtidig som jeg løp og så vi kom frem til en limousin som ventet. Limousinen kjørte 100 meter i 400km/t forbi en skolevei og jeg var så redd for at vi skulle kjøre på noen barn. Så sladdet den inn hjemme og jeg løp inn for å pakke det jeg hadde glemt å pakke, som var alt tydeligvis. Så kom jeg ut og alle hadde løpt til Gardermoen og jeg tenkte at jeg forsto at de ikke ventet på meg. Så satte jeg meg inn i Limousinen på vei til Gardermoen og tenkte at jeg kunne rekke flyet. Da våknet jeg.

Last edited:
Har du testet i dag? Hvordan gikk det? :Heartred
Ja, testet idag tidlig. Helt blank :arghh: Jeg gråt en liten (stor) skvett, men det går litt bedre nå. Sykt trøtt da, for har sovet så dårlig. Altfor mange tanker som svirrer rundt oppi der, og jeg har jo sovet så mye de siste dagene - så da ble det liksom enda et symptom som forsvant… Jeg har en følelse av at det ikke går, men jeg vet jo ikke.

Ja, testet idag tidlig. Helt blank :arghh: Jeg gråt en liten (stor) skvett, men det går litt bedre nå. Sykt trøtt da, for har sovet så dårlig. Altfor mange tanker som svirrer rundt oppi der, og jeg har jo sovet så mye de siste dagene - så da ble det liksom enda et symptom som forsvant… Jeg har en følelse av at det ikke går, men jeg vet jo ikke.
Det var trist å høre! Håper virkelig at det bare en en liten luring dere har satt inn og at det kommer seg i kveld eller i morgen! Når det er frys er det så mange som ikke får positiv før senere. Men jeg vet hvordan følelsene styrer og herjer og hvordan håpet kan glippe. Jeg ønsker så at du får positiv test!

Etter tur 9dpo:

20241122_132059.jpg

Etter tur 10dpo:

20241123_145216.jpg

Hm... :bored: jeg er ikke veldig fornøyd. Men ser ut som på kontrollstreken på testen 10dpo at det er mindre fargestoff i testen i dag, håper det er derfor! Kan også være mer utvannet urin selvfølgelig. Babyplan ser bittelitt sterkere ut.

Vil ikke ha kjemisk!!

Nå har begge testene fra Babyplan tørket og forskjellen er ganske stor.

20241123_154433.jpg

Samtidig vet jeg at blekket kan blekne litt gjennom et døgn, så jeg er ikke helt beroliget.

Men så vet jeg også at når hcg dobler seg hver 48t så tar det noen dager å se veldig stor forskjell i starten. Sammenligner jeg ulike line progressions på nettet så ser dette heeeeelt fint ut.

Last edited:
Dette ser ikke bra ut... jeg våknet ikke med særlig ømme pupper og jeg har mensenvondt i korsryggen...

Morningen i dag 11 dpo.
20241124_081114.jpg

Morningen 9 og 10 dpo.
20241123_082238.jpg

Jeg vet at jeg har pleid å få svake tester på morningen, men 11 dpo ser nesten ut som noe som er mellom 9 og 10 dpo?

Har bare lyst til å slutte på progesteron så jeg får mensen før 1.desember og rekker et innsett til før jul... Jeg vet det er en sjanse enda, men håpet droppet fra 90% håpefull til 10% kanskje. Det er fortsatt en mulighet, men...

Gleder meg til å være med svigerfamilien og deres barn i hele dag, med juleverksted, julemarked, middag og film på kvelden. Det hele har blitt flyttet til i dag slik at jeg og mannen får anledning til å være med så jeg kan ikke avlyse. Hopper i dusjen nå og tar på meg glad-maska, med meg er aaalt i orden, jeg gleder meg bare sååå mye til jul, beste tiden på året dette! Barnas høytid vettu, barnas høytid! (.........)

Fy fader, jeg hadde faktisk troa på at denne julen skulle bli annerledes for oss... Vil bare grave meg ned. Hvorfor går det ikke!? :sad015

Dette ser ikke bra ut... jeg våknet ikke med særlig ømme pupper og jeg har mensenvondt i korsryggen...

Morningen i dag 11 dpo.
Vis vedlegget 448960

Morningen 9 og 10 dpo.
Vis vedlegget 448961

Jeg vet at jeg har pleid å få svake tester på morningen, men 11 dpo ser nesten ut som noe som er mellom 9 og 10 dpo?

Har bare lyst til å slutte på progesteron så jeg får mensen før 1.desember og rekker et innsett til før jul... Jeg vet det er en sjanse enda, men håpet droppet fra 90% håpefull til 10% kanskje. Det er fortsatt en mulighet, men...

Gleder meg til å være med svigerfamilien og deres barn i hele dag, med juleverksted, julemarked, middag og film på kvelden. Det hele har blitt flyttet til i dag slik at jeg og mannen får anledning til å være med så jeg kan ikke avlyse. Hopper i dusjen nå og tar på meg glad-maska, med meg er aaalt i orden, jeg gleder meg bare sååå mye til jul, beste tiden på året dette! Barnas høytid vettu, barnas høytid! (.........)

Fy fader, jeg hadde faktisk troa på at denne julen skulle bli annerledes for oss... Vil bare grave meg ned. Hvorfor går det ikke!? :sad015
Kjære deg, denne tiden er full av følelser og opp og ned etter styrke på disse testene. Jeg er akuratt lik som deg når jeg holder på, kjenner meg godt igjen.
Men du kan ikke sammenligne ettermiddagstester igår med morgentesten i dag, når du 2 dager på rad tydelig ser at du får sterkere på ettermiddagen. Forøvrig skal de jo egentlig ikke brukes til å måle stigning heller. Har sett mange eksempler på at det kan være stor forskjell fra strimmel til strimmel (selv i samme pakke) tatt på samme urin. Jeg har fortsatt skikkelig troa på at dette skal gå bra!! :Heartred Testene er fine til at du er 11 dpo :Heartred

Kjære deg, denne tiden er full av følelser og opp og ned etter styrke på disse testene. Jeg er akuratt lik som deg når jeg holder på, kjenner meg godt igjen.
Men du kan ikke sammenligne ettermiddagstester igår med morgentesten i dag, når du 2 dager på rad tydelig ser at du får sterkere på ettermiddagen. Forøvrig skal de jo egentlig ikke brukes til å måle stigning heller. Har sett mange eksempler på at det kan være stor forskjell fra strimmel til strimmel (selv i samme pakke) tatt på samme urin. Jeg har fortsatt skikkelig troa på at dette skal gå bra!! :Heartred Testene er fine til at du er 11 dpo :Heartred
Dessverre er alle testene i innlegget fra morgenurin og ca samme tidspunkt. Testen fra i dag er tatt 8timer siden sist urin i tillegg. :sorry:

Tusen takk for at du har troa, det er godt du kan fylle opp mitt tomrom i håpet litt, noen må jo tro. :Heartred

Hadde jeg ikke fått positive tester 9dpo så hadde jeg tenkt at det var helt allright. Men håpet er ikke heeelt ute. Du har rett I at testene ikke skal brukes til å måle fremgang og at de kan variere stort i styrke.

Symptomene har forandret seg veldig utover dagen, mensenvondten har gitt seg og kriblingen i livmor er mer tilstede. Noen stikk har det også vært. Puppene har blitt mer ømme igjen. Det tar jeg som et godt tegn.

Heldigvis gikk det greit å være sammen med mye familie og deres unger i dag, jeg er jo pedagog av yrke og elsker unger! Det gjør bare godt når jeg er sammen med de, det gjør mest vondt når jeg er alene.

Jeg synes testene 11 dpo er fine jeg.

Tusen takk! Håper de er helt ok og at jeg uroer meg uten grunn. :sorry:

Jeg lagde et system nå og da ser det ikke så verst ut. Men jeg vet at testene blir svakere etter et døgn, så aner ikke hvordan 11dpo vil se ut i morgen og om testene i dag egentlig er så mye sterkere enn gårsdagens. Ja, jeg tester hver gang jeg er på do, haha, jeg bekymrer meg like mye uansett. :stinkyfeet:

Mye av grunnen til at jeg bekymrer meg i dag var/er at jeg ikke våknet med ømheten i puppene. Hver gang jeg har mistet så har det vært første tegn. Jeg følte meg også ganske frysen, noe jeg ikke gjør som gravid (føler meg ekstra varm). Da jeg i tillegg hadde mensvondt som jeg ikke har hatt med mindre jeg har mistet... det ble kaos i hodet. Men så har det forandret seg iløpet av dagen. Når jeg nå lagde dette systemet så ble jeg mer rolig, jeg ser jo faktisk utvikling. Spesielt fra 9dpo til 11dpo, med 48t mellomrom. Ikke nok, det blir aldri sterke nok streker for en testetøs som meg, men det er faktisk bra nok. Det blir utrolig spennende i morgen. :schocked028

20241124_202108.jpg

Last edited:
Jeg lagde et system nå og da ser det ikke så verst ut. Men jeg vet at testene blir svakere etter et døgn, så aner ikke hvordan 11dpo vil se ut i morgen og om testene i dag egentlig er så mye sterkere enn gårsdagens. Ja, jeg tester hver gang jeg er på do, haha, jeg bekymrer meg like mye uansett. :stinkyfeet:

Mye av grunnen til at jeg bekymrer meg i dag var/er at jeg ikke våknet med ømheten i puppene. Hver gang jeg har mistet så har det vært første tegn. Jeg følte meg også ganske frysen, noe jeg ikke gjør som gravid (føler meg ekstra varm). Da jeg i tillegg hadde mensvondt som jeg ikke har hatt med mindre jeg har mistet... det ble kaos i hodet. Men så har det forandret seg iløpet av dagen. Når jeg nå lagde dette systemet så ble jeg mer rolig, jeg ser jo faktisk utvikling. Spesielt fra 9dpo til 11dpo, med 48t mellomrom. Ikke nok, det blir aldri sterke nok streker for en testetøs som meg, men det er faktisk bra nok. Det blir utrolig spennende i morgen. :schocked028

Vis vedlegget 449021
Ser jo kjempebra ut dette! De aller sterkeste er jo de siste som er tatt i dag :Heartred Har veldig troa på det lille frøet :love017

Dette ser veldig bra ut :Heartred Jeg forstår så godt hvor følelsene dine går hen, og at det hele føles tidvis håpløst. Dette betyr jo så mye! Og du med din erfaring har jo opplevd mange ganger at det ikke har gått. Følelsene våre er der for å hjelpe oss, men noen ganger blir de forvirret. Jeg tenker at de setter i gang med all håpløsheten av et «føre var»- prinsipp. De vil passe på at du ikke blir såret, og så setter de i gang en slags «krise-modus». Det samme med hjernen. Den er super lat! Når du har så mange erfaringer med å miste så er det ikke rart at tankene flyr dit med en gang. Det er jo det hjernen din kjenner til! Men det betyr ikke at det er sant! Så hvis jeg var deg ville jeg takket både hjernen min og følelsene mine for at de prøver å hjelpe deg (ved å forberede deg på det verste), men også gjort det klart for dem at akkurat den hjelpen de tilbyr (ved å gjøre deg så lei deg og føle på håpløshet) slett ikke er nødvendig. Akkurat nå ER du jo gravid! Det er det eneste du faktisk vet! Og før du får tatt blodprøve for hcg, så vet du ingenting annet. Kanskje kan det være en ide å teste litt sjeldnere? Jeg vet det er vanskelig, me det kan også spare deg for mye stress:Heartred Iallfall tenk på at de tankene og følelsene du får handler så mye mer om de erfaringene du har enn det som er her og nå. Det har hjulpet meg masse!

Tusen takk for støtten, fine ord og positivitet som jeg selv ikke klarte i går da jeg våknet uten graviditetssymptomer men med menssymptomer og trodde at alt var over. Jeg var så knust. Og jeg blir nok det fordi jeg forventer for mye for tidlig. Men jeg er så redd for at det skal gå som det alltid har gått, at det kjæreste jeg har blir revet vekk fra meg. Jeg vet dere forstår, det er vel derfor dere klarer å sette ord på de tankene og følelsene jeg sitter med. Tusen takk! :Heartred

I dag ser testene slik ut, så de blir jo faktisk sterkere. I morgen skal jeg til fastlegen og da skal jeg be om å få måle blod-hcg selv om ivf-klinikken har satt opp test på torsdag. Jeg er interessert i hva blodprøven viser. Må ta en blodprøve hos fastlegen uansett for å sjekke vitaminer og mineraler ettersom det er et år siden sist, så hvorfor ikke bare slenge med hcg. :)

Fordi testene varierer så veldig så gir det meg litt ro å se tendensen over tid. Så når jeg tester hver gang jeg går på do så får jeg et mer riktig resultat enn om jeg skulle være uheldig å ha én dårlig test en dag. Gir det mening? Hadde jeg bare tatt på morningen så hadde jeg vært mer engstelig nå.

Det fysiske har forandret seg. Nå har jeg et par dager våknet med mindre symptomer enn det jeg har fått utover kvelden, så jeg har ikke fått så støkk i meg som jeg fikk i går da alt plutselig var borte. Symptomene kom for fullt da jeg kom hjem etter middag hos svigers (og testen var den sterkeste den dagen). :)

20241125_194953.jpg
.

Last edited:
Back
Topp