Kan du tenke deg plastisk operasjon?

ja jeg kunne absolutt tenke meg det!! jeg har alltid slitt med store pupper, og de ser for store ut til min lille kropp! sliter nesten daglig med nakke smerter, hode pine og skuldre plasger for de er så store, de ble enda større etter lillegutt seff, men de har ikke trukket seg tilbake etter graviditet, selv med trening!!! prøver og gå ned i vekt for og få innvilget oprasjon, å er ikke mye jeg må ned, men får det ikke til, pga det gjør så enormt vondt og trene, og sliter da med enda mere hodepineemoticon

Jeg er faktisk ikke opptatt av å være perfekt, MEN allikevel vurderer jeg å operere brystene mine OM de blir type "langeflateballar"-bryster.. Brystene mine er det som gjør at jeg føler meg som kvinne, og det er viktig for meg å ha dem! "Mister" jeg dem i form av at det bare er løs hud liggende inntil kroppen eller lignende, vil jeg helt klart vurdere en løft eller innlegg.. 

har tenkt på det.
men er kun for å redusere brystene, kunne tenkt med en c

syntes det er skremmende mange som tyr til denne silikonen og har dårlige tanker om seg selv.... syntes det er veldig skremmende ovenfor barna man har??? syntes dere det er helt greit at samfunnet skal bli sånn. enig med flere av dere der man er et forbilde for barna og at man sier til de at de skal være fornøyde med seg selv også har morra selv dytta inn silikon i hver pupp for å bli mere lekker. huff av meg må jeg si..
greit ved sykdom og evt skader som har oppstått men å dytte inn masse forskjellig bare fordi de er litt for små osv det syntes jeg er forkastelig..
vær et forbilde for barna og lik dere selv som dere er.

For et halvt år siden, absolutt. Men ikke nå lengre.

Jeg har en medfødt deformitet i brystbeinet som gjør at det stikker lengre ut enn puppene mine. Ikke spesielt pent, for å si det sånn. Da jeg var 14 var jeg hos lege for å sjekke hva man kunne gjøre med det, og han mente at en slik operasjon i så fall måtte tas i utlandet, betales av egen lomme, og sannsynligvis ville ta livet av meg. Så betrygget han meg om at jeg helt sikkert kom til å få større pupper som kamuflerte det hele... Jeg lurer på om legene blir dårligere og dårligere jo lengre nord i landet man kommer...

Utifra disse opplysningene bestemte jeg meg for å ta silikon, slik at puppene kunne kamuflere brystbeinet. Dro på konsultasjon hos tre forskjellige kirurger, før han siste spurte meg om jeg ikke heller ville operere beinet enn puppene. Jeg fortalte han at jeg ikke hadde noe brennende ønske om å dø, og han forklarte meg at dette absolutt ikke var tilfellet. Så ordnet han meg en henvisning til Haukeland, og vips skal jeg få brystbeinsoperasjon etter jul!! :D 

Tror ikke jeg kan bli mer fornøyd :)

Jeg har ofte tenkt på å ta silikon i brystene pga. at de ble veldig små og "tomme" etter 1,5 år med amming. Jeg pleier å beskrive dem som et par tørkede rosiner!;-)

Dersom jeg hadde blitt tilbudt et slikt inngrep til en overkommelig pris, så hadde jeg sannsynligvis gjort det. Jeg har vært til konsultasjon hos en lege på en klinikk der de utfører denne typen inngrep, men jeg bestemte meg for ikke å gjøre noe med kroppen. Jeg synes ikke at det er verdt å bruke 30 000 på et par nye pupper, de pengene kunne jo tatt hele familien på ferie! -Jeg har rett og slett ikke samvittighet til å bruke så mange penger og å sette min egen helse i fare, for et par nye frontdeler. Men det er fristende!

hadde faktisk planlagt magereduksjon i oktober, få fjernet den løse huden...
av forståelige grunner er jo dette nå utsatt på ubestemt tid...
Vurderer og brystreduksjon, men der er det lagt ned veto :P

Definitivt!
Jeg starta å få hengepupper allerede i en alder av 14 år, og vi har ganske store bryster i familien vår, så når jeg er ferdig med svangerskap og amming og har den kroppen jeg vil ha så skal jeg løfte puppene og mest sannsynlig redusere dem litt.
Og jeg gleder meg allerede!

Blir uten tvil bukplastikk her i heimen.

makka pakka skrev:
syntes det er skremmende mange som tyr til denne silikonen og har dårlige tanker om seg selv.... syntes det er veldig skremmende ovenfor barna man har??? syntes dere det er helt greit at samfunnet skal bli sånn. enig med flere av dere der man er et forbilde for barna og at man sier til de at de skal være fornøyde med seg selv også har morra selv dytta inn silikon i hver pupp for å bli mere lekker. huff av meg må jeg si..
greit ved sykdom og evt skader som har oppstått men å dytte inn masse forskjellig bare fordi de er litt for små osv det syntes jeg er forkastelig..
vær et forbilde for barna og lik dere selv som dere er.

Er forskjell på "litt for små" ala B-cup og totalt fravær av pupper. Min fastlege sa at hadde jeg hatt et par cm mindre pupper, så hadde jeg fått det dekt, siden da hadde jeg vært HELT flat som en 12 år gammel guttunge. Og man får ikke dekt hva som helst i dette landet, ihvertfall ikke at fastlege sier slike ting uten at jeg en gang har spurt om det. Det er forresten kjensgjerning at menn liker damer med ihvertfall LITT bryster, og det er ikke kult når mannen trekker seg fra "akten" etter man har tatt av BH'en nettopp på grunn av manglende bryst.

Jeg kjøpte meg nye pupper etter jeg var ferdig å amme osv. 
MEN, har ingen barbielook for det, har bare fylt ut huden i og med at puppene ble HELT borte og det bare var lefser igjen 

Jeg har tenkt en del på brystforstørring (silikon) i det siste. Kunne absolutt ikke tenke meg det for to år siden før jeg ble gravid, selv om jeg aldri har hatt noe store pupper, men etter jeg slutta å amme pluss gikk veldig mye ned i vekt har jeg nesten ikke pupper igjen, og det jeg har er veldig slappt (ikke direkte hengepupper altså, har nok ikke nok pupper i det hele tatt til å få hengepupper).. Jeg husker før at jeg var veldig stolt over puppene mine selv om de alltid har vært små, men nå har jeg veldig komplekser for dem.. Men har ikke råd til det nå, så må enten ta opp lån (noe jeg vil unngå) eller bare spare opp, men det kan ta tid..

Hadde vært fint å få strammet opp brystene litt, men spørs om jeg noen gang kommer til å prioritere det. Blir nok bare med tanken, det der.

Men jeg skal få fjerna alle de stygge arra jeg har på kroppen. De orker jeg virkelig ikke mer av. Var selvskader i ungdomskoletiden og litt i tiden etterpå, men nå syns jeg bare de arra ser stygge ut og priser meg lykkelig over at det ikke ser så ille ut som det gjør på mange andre som har større og verre arr. 

Kanske, en dag. Ingenting som jag har planerat just nu, jag ær vældigt førnøjd med hur jag ser ut.

Graviditeten har bara gjort min kropp ænnu vackrare! Jag sæger bara "wow" och det gør alla andra också (helt ærligt så får jag komplimanger tusen ggr oftare nu æn innan jag blev mamma) :) Det pyttelilla strecket jag har efter ks ær nog det finaste jag har på kroppen, det ær bevis på något så vackert, ofelbart. Sambon ælskar det också, han sæger att nær han ser mitt ks mærke så blir han påminnd om hur næra vi faktiskt ær varann :-)

Om jag skulle operera mig så skulle det nog vara brøsten (som jag ær mer førnøjd med nu æn innan graviditeten). Jag har ju fått prøva att ha dem 75C (det ær ganska stort jæmført med 70A), så vet att jag trivs med stora brøst. Men mina brøst står fortfarande upp som det ska (førdelen med att ha små brøst har sambon alltid sagt) så har inte bråttom med det.

Førstår de som vill gøra det och de som gør det men har svårt att førstå varfør de hær vackra kvinnorna gør massoperationer. Kanske ær det som en del sæger, beroendeframkallande?

Fler som mig som tycker graviditeten har gjort possitiva inverkningar på kroppen? Alla verkar tro att en graviditet bara kan vara negativ, det ær ju det enda man hør om. Måste dock finnas många fler som kænner som mig?? :-)

oek skrev:
Hadde vært fint å få strammet opp brystene litt, men spørs om jeg noen gang kommer til å prioritere det. Blir nok bare med tanken, det der.

Men jeg skal få fjerna alle de stygge arra jeg har på kroppen. De orker jeg virkelig ikke mer av. Var selvskader i ungdomskoletiden og litt i tiden etterpå, men nå syns jeg bare de arra ser stygge ut og priser meg lykkelig over at det ikke ser så ille ut som det gjør på mange andre som har større og verre arr. 

Kjenner meg igjen i det, men heldigvis er det veldig få av de arra mine som er synlige nå.. Har bare noen få synlige arr igjen som er bleknet helt.. Heldigvis ble jeg oppdaget ganske tidlig på en klassetur, så sluttet med det da..

Hadde bukplastikk med Bodytite Fettsuging i mars, og nå skal jeg redusere brystene, så ja , jeg er for plastikk kirurgi   emoticon

Jeg har veldig store pupper, bruker til vanlig 75 F. Når det kom melk i de passet ikke den største BHen i undertøysbutikken meg, det var en I-cup. Når jeg trener har jeg to treningsBHer på, og alle amme-BHene mine koster over 500 kr stk. Jeg har vært til lege på sykehuset og fikk beskjed om at hvis jeg ville kunne han søke om forminskning til meg som blir dekket av staten. Jeg gjorde det ikke, og er glad for det ettersom jeg da ikke hadde barn, og nå koser meg med amming. Men etter siste unge ser jeg ikke bort ifra at jeg kontakter sykehuset igjen. Med mindre puppene blir mye mindre etter endt amming. Det verker i skuldre med så store pupper, så er ikke kun en skjønnhetsoperasjon...

Er ikke missfornøyd med kroppen min, men kjenner det hadde hjelp på selvtilliten om jeg harr fikset på puppene når jeg er ferdig med barn :)

Back
Topp