Kaffe å brus å sånn

Drikker sjelden kaffe til vanlig, så det er null problem. Drikker litt cola i helgene, har byttet ut den med appelsinbrus. Drikker cola innimellom, men ikke like store mengder :)
 
Jeg har kuttet koffein helt..
Gjorde det samme i forrige svangerskap.
 
Da er min kopper te og av og til litt cola innafor.
 
Kaffe begynte å smake så rart her før positiv test. Det var sånn jeg ante uråd.. Så nå tar jeg meg en kopp hvis det er kake til eller når jeg får vondt i hodet..
 
Kaffe begynte å smake så rart her før positiv test. Det var sånn jeg ante uråd.. Så nå tar jeg meg en kopp hvis det er kake til eller når jeg får vondt i hodet..
Jeg syntes kaffe smakte kattepiss den dagen jeg testet positivt.
 
Jeg har redusert til en liten Redbull om dagen. Før var det lett å drikke 4 av de store om dagen. Cola når jeg får lyst på, kanskje et par ganger i uken :joyful:
 
Jeg har begynt å tenke at vinspalter masse penger på å kutte ut alle denne brusen å sånn.
 
Må jo få drikke litt cola. Som en overgang.
 
100–200 mg koffein per dag er tross alt helt trygt, så man må bare trappe ned, ikke kutte ut. Er nok av andre ting som må kuttes helt ut.
 
Jeg ELSKER god kaffe! Lager meg alltid en termokopp med en halvliter-isj deilig kaffe av nykvernede kvalitetsbønner på morgenen. Men nå har jeg ikke lyst på lengre.. merkelig hvordan kroppen forandres! Vann derimot må jeg pøse på med, tørst hele tiden (noe som resulterer i mer juice o.l. Og da)
 
Varierer veldig hva jeg drikker av koffeinholdige drikker, alt fra ingenting til rett oppunder maksgrensa. Drikker ikke kaffe til vanlig da, men kan drikke endel cola zero i perioder. Drakk ingenting med koffein på tirsdag, en kopp te i går og to halve kopper i dag så det er ikke så voldsomme mengder. Sparer litt penger på å roe ned cola-drikkinga. :p
 
Jepp. Må se positivt på hva vi sparer. Så har vi de pengene å bruke på noe vi ønsker oss til babyen. Var sånn jeg rettferdiggjorde å kjøpe helt ny vogn til baby nr 2. Trengte en vogn som tok begge.
 
Prøver å holde meg til 1-2 enheter av kaffe/Pepsi max. I dag blir det bare en iskaffe, men i går ble det hele 3 kopper (ganske små da heldigvis):rolleyes:

Forrige gang fikk jeg helt avsmak for kaffe - spesielt lukta - etter noen uker, så kanskje jeg skal håpe på det:p

Ellers tror jeg at jeg skal kjøpe meg litt koffeinfri kaffe, for der er jo veldig godt med en kopp sammen med litt sjokolade å og til :D Så kan jeg drikke koffeinfritt hjemme og koffein på besøk :)
 
Jeg ELSKER god kaffe! Lager meg alltid en termokopp med en halvliter-isj deilig kaffe av nykvernede kvalitetsbønner på morgenen. Men nå har jeg ikke lyst på lengre.. merkelig hvordan kroppen forandres! Vann derimot må jeg pøse på med, tørst hele tiden (noe som resulterer i mer juice o.l. Og da)

Jeg fikk ingen cravings i forrige svangerskap, men fikk derimot heelt avsmak på kaffe og taco(!) :p Veldig merkelig :D
 
Føler alle her er så flinke å redusere kaffi. Jeg sliter skikkelig med den. Jeg kunne drukket kaffi hele dagen. Men det jeg var begynt å gjøre er å fylle koppen bare 1/3 full. For å da drikke 2 krus kaffi (vet ikke om det er innafor eller ikke). Så kan Jeg da forsyne meg med kaffi 6 ganger. Er litt psykologisk da :D
 
Kaffe har jeg sluttet helt med etter jeg ble gravid. Jeg er heldigvis ikke en av dem som får vondt i hodet av å ikke drikke kaffe. Jeg prøver å holde meg unna alt som har med koffein å gjøre. Hender jeg tar meg ett glass brus, men det er sjeldent.
 
Pepsi max er min store glede her i livet, men da jeg var gravid med mini likte jeg det plutselig ikke lenger (helt til han ble født og jeg gikk på en smell igjen). Nå har jeg ikke merka noe enda, men drikker ikke så mye som før. Ellers blir det med en kopp kaffe per dag ca :)
 
Back
Topp