Kaffe å brus å sånn

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor mye drikker dere av koffeinholdige drikker?

Jeg begynte å trappe ned fra jeg begynte å planlegge å bli gravid. Så nå går det i en kopp te eller en cola hvis jeg skal kose meg.

Før kunne jeg drikke 8 kopper te kaffe i løpet av første del av arbeidsdagen.
Og glatt masse cola.
 
Drikker ikke noe med koffein i seg bortsett fra brus når jeg spiser ute (sjeldent). Så det er egentlig ikke no problem for meg :)
 
Tar en liten kopp kaffe på jobb, og cola hvis jeg skal kose meg. Drakk ikke noe særlig mer kaffe fra før av, for jeg er så sensitiv på koffein.
Velger heller fanta og sprite framfor cola nå, men drikker det også.
Er ikke dette jeg tenker mest på, men som med alt annet, synes det greit å være på den sikre siden.
 
Ja prøver å holde meg godt under grensen. Men jeg røyker ikke drikker sjelden og er ikke glad i kake. Så koffein har vært min ting.
Men merker nå at med hjertebank som kommer til tider så er det nok med en kopp. Men savner colaen. Jeg får elveblest av sukkerfrie produkter så må ha den med masse usunt. Så hvis jeg bytter brus så blir d bare uten koffein og ikke uten sukker.
 
Synes det er kjempevanskelig å avstå fra kaffe. Konstant hodepine for tiden. Unner meg en kopp om dagen, ikke mer. Bør nok få i koffeinfri kaffe. Cola og te har jeg rett og slett ikke lyst på lenger
 
Jeg klarer ikke kaffe. Den dagen jeg testet positivt synes jeg det begynte å smake kattepiss. Så gidder ikke å prøve igjen. Ble kvalmen av det også.
 
Jeg er i bunn og grunn cola-menneske, og bestemte meg for å slutte samme dagen jeg fikk positiv :hungover::shy: Så nå om dagen drikker jeg vann med kullsyre, syns det er helt forferdelig, hehe :eek:
 
Jeg elsker kaffe, og kunne sikkert drikke en liter uten problem, men nå er det bare koffeinfri (med mindre jeg er på besøk hos noen) :angel8
 
Jeg er også kaffekjerring, men nå har jeg redusert til ca 1 kopp om dagen..
Cola har jeg også lyst på hele tiden, men må begrense det og, så ikke hver dag, men kanskje annenhver..
 
Begynte dagen med en halv liter hjemmelaget cafe latte. Og så x antall te og kaffekopper i løpet av dagen og kanskje litt cola til kos på kvelden.
Så merker d godt at jeg helst kunne tenkt meg litt mer koffein. Murrer litt i hodet. Siden jeg bare unner meg en kopp te.
 
Jeg drikker omtrent 1-2 kaffekopper i uken + litt brus innimellom.. :)
 
KAFFE! :Heartbigred

Jeg drikker en kopp til frokost, og noen ganger tar jeg en kopp i løpet av dagen også - men bare når det er skikkelig nødvendig :)
 
Hvor mye drikker dere av koffeinholdige drikker?

Jeg begynte å trappe ned fra jeg begynte å planlegge å bli gravid. Så nå går det i en kopp te eller en cola hvis jeg skal kose meg.

Før kunne jeg drikke 8 kopper te kaffe i løpet av første del av arbeidsdagen.
Og glatt masse cola.
Drikker 1-2 kopper kaffe til frokost, som mannen tynner ut med koffeinfri kaffe ca 50/50. Av og til en kopp te eller en cappucino på jobb, men prøver å unngå det.
 
Kaffe er en av mine store hverdagsgleder!

Drikker omtrent en kopp kaffe til dagen nå. Og den skal være god! Den drikkes med andakt. Nykvernede bønner, og rett fra trakteren! Helt fersk. Som oftest tar jeg denne koppen etter middag. Noen ganger deler jeg mengden i to, en halv til frokost og en halv etter middag.

Ellers drikker jeg litt koffeinfri kaffe. Har holdt meg unna cola, men kan godt si jatakk til et glass hvis jeg er på besøk og det er det vertskapet serverer. I vårt hus har vi heller kjøpt inn annen type brus og vann med kullsyre siden jeg ble gravid.

Noen som vet om det er skadelig å drikke mye koffeinfri kaffe?
 
Klarer ikke tanken på kaffe/te uten å brekke meg. Sånn jeg skjønte at det var noe annerledes, plutselig smakte kaffen æsj
 
Jeg ELSKER kaffe! Jeg har kjøpt koffeinfri, men synes ikke det er det samme i det hele tatt.

Drikker en kopp vanlig kaffe hver morgen, og kanskje 1 kopp til eller noen slurker senere på dagen hvis jeg er skikkelig nøden.
Er vant til å drikke 4-5 kopper om dagen, så selv om jeg får litt dårlig samvittighet så får jeg heller prøve å trappe litt mer ned med tiden:)
 
Kaffe er en av mine store hverdagsgleder!

Drikker omtrent en kopp kaffe til dagen nå. Og den skal være god! Den drikkes med andakt. Nykvernede bønner, og rett fra trakteren! Helt fersk. Som oftest tar jeg denne koppen etter middag. Noen ganger deler jeg mengden i to, en halv til frokost og en halv etter middag.

Ellers drikker jeg litt koffeinfri kaffe. Har holdt meg unna cola, men kan godt si jatakk til et glass hvis jeg er på besøk og det er det vertskapet serverer. I vårt hus har vi heller kjøpt inn annen type brus og vann med kullsyre siden jeg ble gravid.

Noen som vet om det er skadelig å drikke mye koffeinfri kaffe?
Du kan vel bli sur i magen men kan ikke huske at jeg har lest noe annet som kan være farlig. Er jo koffeinet som er d farlige trodde jeg.
 
Drikker 1 glass brus på kvelden, 1 kopp te på jobb
 
Jeg pleier å drikke ca. ti kopper te om dagen. Nå har jeg kuttet ned til fire kopper te med koffein (på jobb) og resten er koffeinfri te (hjemme). Jeg kommer til å svitsje til koffeinfri te på jobben også når jeg (forhåpentligvis) kan annonsere graviditeten.

Fire kopper te er visstnok innenfor maksgrensen på koffein per dag.
 
Back
Topp