Juniskravling:D

Blodgiving. Ikke fullvaksinet. Ikke i nærheten engang. Så munnbind da, sier lappen på døra.

Greit det.

Men jeg får utdelt et glass jus som hun skal fylle noen ganger, jeg skal vi drikke en halvliter.....

God morgen .Fredag og siste dag på skolen:)
Vi har glede oss til dette.
begge 2 er registrerte på Sommerles . Eldste raser igjennom lesing mens nr 2 sliter litt mer enda fast hun har gått på skolen i snart 1 år og lest nesten her dag. Så her må vi fortsette lese i sommer ferien .planen er at jeg og hun skall skrive brev til hverandre sånn at hun kan lese høyt det jeg skriver

God morgen .Fredag og siste dag på skolen:)
Vi har glede oss til dette.
begge 2 er registrerte på Sommerles . Eldste raser igjennom lesing mens nr 2 sliter litt mer enda fast hun har gått på skolen i snart 1 år og lest nesten her dag. Så her må vi fortsette lese i sommer ferien .planen er at jeg og hun skall skrive brev til hverandre sånn at hun kan lese høyt det jeg skriver

Sommerles er jo finfint for å få opp lesehastigheten, men ikke ta fra henne motivasjonen helt, høytlesing og lydbøker teller så hun kan hoppe litt oppover i nivå :)

Guttungen er så skjønn. Igjen var han fast bestemt på å gi gave til sin lærer. Oki det. Han ville gi parfyme , Hehe. Jeg var gjerne ikke helt med på den tanken, men lot han komme med andre forslag. Så i dag har han med sjokoladehjerter og en leppomade med solfaktor :D Han er så skjønn at jeg dåner jo.

Litt "morsomt" at folk er så forskjellige.

At Musemor sliter med språk er vel ikke så rart, husker jeg feil, har ikke hun dysleksi? (umulig å se her) blander jeg?

Språk er ikke min greie heller. Ikke skriftlig i alle fall. Jeg snakker brukbart engelsk, men rettskrivningen... Jeg har ikke brukt det på årevis så der går i glemmeboken.

Matte og tall er mer intuitivt for meg. Så merker vi også på ungene. De er faglig sterke i alle fag, det er ikke det, men særlig eldste er god i matte og minste på 5 er nok like langt som han var før skole. Mellomste var også lange fremme før skole, men synes hun har blitt mer normalisert i matte etterhvert. Hun er flink, men ikke sånn eksepsjonelt. Mer 5 enn 6 føler jeg.

Blir spennende. Eldste får jo karakterer fra høsten av. Kommunisert på foreldremøte er ikke det noe de har fokus på, mer at ungen har lært noe og opplevd mestring. Men for min tror jeg karakterer er bra, for jeg tror han kan motiveres av dem. Litt mer enn "flott!"
Stemmer det.
Litt komisk egentlig.
Jeg som til daglig jobber med store dokumenter på norsk og engelsk som må være profesjonelt skrevet og uten skrivefeil:P

Sukk, tom for smertestillende på kontoret og går inn på helsenorge for å sjekke om legen min har sendt meg nye resepter så har jeg fått resept på paralgin forte, ikke 1g paracet som er det jeg spurte om...

Også funderer jeg på gaven til barnehagen. S vil gi gave til alle ansatte. Må finne på noe lurt. Vi skal iallefall lage et dikt og hilsen som vi rammer inn som de kan henge på avd eller pauserom.

Ohoi, nå fikk samboer helt fnatt her. Det er noen vi vet hvem er her i kommunen som mistet ungene sine, barnevernet kom. Og nå fikk han panikk fordi vi glemte å sette opp håret til frøkna i en ny hestehale før vi leverte :p

Tenk at et barnehagebarn har bustete hår og kanskje flekker på en nyvasket bukse av og til :eek:

Også funderer jeg på gaven til barnehagen. S vil gi gave til alle ansatte. Må finne på noe lurt. Vi skal iallefall lage et dikt og hilsen som vi rammer inn som de kan henge på avd eller pauserom.

Funderer veldig jeg også, minstemor slutter jo, en gave vil jeg gjerne gi, husker ikke helt hva vi gjorde med de andre.

Jo. Da vi flyttet ga eldste en bok til avdelingen sin, og da han sluttet for å begynne på skolen tenkte jeg "good riddance" og ga dem vel ikke annet enn et påklistret smil og "takk for oss"
Og feiret vel litt sammen med guttungen når vi gikk. Det var ikke hans beste år der, nei.

Men mellomste, jeg tror vi ga noe sjokolade til avdelingen på deling jeg, og deltok i en såleis som ble gitt på sommeravslutningen.

Sommeravslutning blir det ikke her og jeg har ikke hørt om bor spleis, men denne bhg er jeg skikkelig fornøyd med og faktisk vet jeg hvilke 3 personer som er på avd til min datter. Det var sånn 7 stillinger og 2-3 av dem dekket av vikariater som vekslet der de andre gikk (stor førskoleavdeling ja, sånn 40-50 unger)

Så, noe kunne, skulle, burde vi gitt dem ja,

Ohoi, nå fikk samboer helt fnatt her. Det er noen vi vet hvem er her i kommunen som mistet ungene sine, barnevernet kom. Og nå fikk han panikk fordi vi glemte å sette opp håret til frøkna i en ny hestehale før vi leverte :p

Tenk at et barnehagebarn har bustete hår og kanskje flekker på en nyvasket bukse av og til :eek:

Der skal nok vesentlig mer til før de kommer, ja :)

Jeg er usikker på om minstemor er levert i bhg med krøller, eller med de 6-7 flettene hun har sovet med etter at hun dusjet i går kveld ;) de ser ut som fletter i alle retninger, som hun har sovet med, fordi hun vil ha krøller ;)

Men det går nok bra uabsett, det er ikke DET barnevernet hadde tatt oss på om de kom, men de hadde trolig påpekt mangelen på ryddig hjem....

Sukk, tom for smertestillende på kontoret og går inn på helsenorge for å sjekke om legen min har sendt meg nye resepter så har jeg fått resept på paralgin forte, ikke 1g paracet som er det jeg spurte om...
Æsjda. Men paralgin forte er jo bedre sånn sett, men med en avhengighetsfaktor…

Der skal nok vesentlig mer til før de kommer, ja :)

Jeg er usikker på om minstemor er levert i bhg med krøller, eller med de 6-7 flettene hun har sovet med etter at hun dusjet i går kveld ;) de ser ut som fletter i alle retninger, som hun har sovet med, fordi hun vil ha krøller ;)

Men det går nok bra uabsett, det er ikke DET barnevernet hadde tatt oss på om de kom, men de hadde trolig påpekt mangelen på ryddig hjem....
De prøvde seg jo på oss… vel, barnevernet var profesjonelle og snille… men naboen som meldte var en fordømt *****…
Bare fordi vi har en høylytt unge og de ikke så oss på lekeplassen midt i koronas verste tider…

De prøvde seg jo på oss… vel, barnevernet var profesjonelle og snille… men naboen som meldte var en fordømt *****…
Bare fordi vi har en høylytt unge og de ikke så oss på lekeplassen midt i koronas verste tider…

BArnevernet er jo ikke farlige i seg selv. Så lenge man faktisk tar vare på ungen sin så tar de den jo ikke .Det fikk dere erfare

Uff så lite går ju ikke barnevernet i får:p
Her har jeg sent ungen med hårstrikk til bhg og sakt hun var ikke sammarbeids villig og hun får se sånn ut på håret idag:p de har bare sakt ja ja.
Hadde en episode då jenta slå seg vrang akurrat når jeg sko hemte henne. De ansatte observerte meg og jenta. Det var nog meg som fikk all den skrøyt før at jeg var så flink og hantera det så bra og bara let jenta skrike fra seg og at jeg var så bestemt før at hun ikke sko få viljen sinn :p
Ska en del før at BV skall ta fra deg barna

Det husker jeg når dere gikk gjennom :Heartred

Både svigermor og samboer dramatiserer det så veldig. Registrerer visst ørevoks, skitt under neglene, ustelt hår osv når barna kommer i bhg :eek:

Må ju le litt når du skriver at de ikke så dere på lekeplassen midt i koronas verste tider.
Vi fikk bekymrings melding før at noen ikke såg meg lengre :p ja før jeg var opptatt at prioriter minste man som har barnautisme og før hans beste utvikling så prioriter jeg gå i åpent bhg mandag til torsdag fra de åpna til de stenge.
Det var en travel periode så jeg sko hellre oppskatte visst den personen heller sporte meg hvordan jeg hadde det eller tillbud seg litt hjelp :p

Back
Topp