Juniskravling:D

Sitter og lurer på hvilken klasse egentlig Lille U skal begynne i :p

Sitter og spiser, U kan du telle til 10, han teller til 10
U kan du telle fra 10 til 0, han teller fra 10 til 0.
U hvilket tall kommer før 0, han svarer 1, nei sier jeg 1 kommer etter 0.
Tallene fortsetter på den andre siden av 0 med - foran, -1, -2, -3 og så videre.
Han ser på meg med store øyne.
Så U hva blir da -2 + 3?
Han tenker seg litt om og svarer 1.....

Vet du hvordan skolen er på tilrettelegging? Risiko for at han der vil kjede seg.. Første klasse ble veldig kjedelig her da barnet regnet både deling og gange med store tall, prosenter og geometri i første klasse :shifty::shifty::shifty: ikke god tilpasning her :mad::mad:

Vet du hvordan skolen er på tilrettelegging? Risiko for at han der vil kjede seg.. Første klasse ble veldig kjedelig her da barnet regnet både deling og gange med store tall, prosenter og geometri i første klasse :shifty::shifty::shifty: ikke god tilpasning her :mad::mad:
Fikk tilpassing med eldste, og vet hva vi skal spørre om

God kveld
. Og ja. En god kveld

Jeg har drevet og regnet på det og håpt mine kalkyler ikke var for optimistiske, jeg antok jeg kunne få vaksine uke 27, noe som bare ville forpurre planene for ferien en dag eller to og være absolutt helt innafor. Mulig vi ikke drar dør uansett.

Men i kveld tikket det inn en melding mens jeg var på badet med lillemor. En på mannen mobil samtidig åpenbart.

Vi har time til vaksine uke 26!

Da går det fort fremover her i en kommune hvor vi ikke er prioritert til å få mange doser, vi får færre nå pga den geografiske skjevfordelingen.

Vi er i gruppe 10, fyller 42 denne sommeren.
Spent når kommunen oppdaterer med tekst for uke 26, trolig i morgen formiddag, hvor de da kanskje sier noe om rekkefølgen, og ser ikke bort fra at min 40 år gamle bror kanskje får uken etter

Ikke forbi oss heldigvis.
Vi kan helt fint hjelpe han når han står litt fast selv om det ikke skjer så ofte

Da er han langt fremme ja.

Minstemor her leker så smått med den lille gangetabellen men ligninger på broren sitt nivå er hun ikke i nærheten av.

Skolen her har ikke vært god på tilrettelegging for sterke elever så langt vi har erfart med eldste, så jeg har ikke helt store forhåpninger.

God kveld
. Og ja. En god kveld

Jeg har drevet og regnet på det og håpt mine kalkyler ikke var for optimistiske, jeg antok jeg kunne få vaksine uke 27, noe som bare ville forpurre planene for ferien en dag eller to og være absolutt helt innafor. Mulig vi ikke drar dør uansett.

Men i kveld tikket det inn en melding mens jeg var på badet med lillemor. En på mannen mobil samtidig åpenbart.

Vi har time til vaksine uke 26!

Da går det fort fremover her i en kommune hvor vi ikke er prioritert til å få mange doser, vi får færre nå pga den geografiske skjevfordelingen.

Vi er i gruppe 10, fyller 42 denne sommeren.
Spent når kommunen oppdaterer med tekst for uke 26, trolig i morgen formiddag, hvor de da kanskje sier noe om rekkefølgen, og ser ikke bort fra at min 40 år gamle bror kanskje får uken etter
Lenger kommer enn her da skjønnner jeg

Fikk tilpassing med eldste, og vet hva vi skal spørre om

Så godt å høre! Det er nok veldig varierende rundt om hvor gode skolene er på det. Selv om man har rett på tilpasset opplæring, så er det jo ikke alltid skolen klarer det.. Her er det dessverre veldig lite ekstra å få :( det ødelegger jo veldig for lysten til å lære når de må sitte og terpe på ting barnet har kunnet i flere år..

Da er han langt fremme ja.

Minstemor her leker så smått med den lille gangetabellen men ligninger på broren sitt nivå er hun ikke i nærheten av.

Skolen her har ikke vært god på tilrettelegging for sterke elever så langt vi har erfart med eldste, så jeg har ikke helt store forhåpninger.

Huff, samme erfaring her dessverre :( Ingen/lite tilrettelegging her heller.. Det er drepen på motivasjon å «lære» et par bokstaver i uken og etter en lang stund få helt enkle ord/tekster i leselekse når barnet knakk lesekoden i 3-4 års alder :o

Lenger kommer enn her da skjønnner jeg

Lenger kommet her enn jeg forventet også. Vi er en kommune med ung befolkning så de eldste gikk unna ganske fort. Og trolig relativt stor andel helsearbeidere

Lenger kommet her enn jeg forventet også. Vi er en kommune med ung befolkning så de eldste gikk unna ganske fort. Og trolig relativt stor andel helsearbeidere
Vet ikke hvor langt de har kommer her men mannen er 43 og er ikke innkalt

Huff, samme erfaring her dessverre :( Ingen/lite tilrettelegging her heller.. Det er drepen på motivasjon å «lære» et par bokstaver i uken og etter en lang stund få helt enkle ord/tekster i leselekse når barnet knakk lesekoden i 3-4 års alder :eek:

Eldste sin klasse brukte 2 uker pr bokstav....
Og hele klassen hadde samme leselekse.

Mellomse sin hadde i det minste 2 i uka. Og det vsr tre nivå på leseleksa.

Det er mine fag:D Alle utenom matte får eg 5 eller 6 i. Matte stryker eg i. Jobber hardt og lærer gir meg 2, for eg gjør alt for å lære det. Tar ekstra timer og jobbe hardt i timene.

Litt "morsomt" at folk er så forskjellige.

At Musemor sliter med språk er vel ikke så rart, husker jeg feil, har ikke hun dysleksi? (umulig å se her) blander jeg?

Språk er ikke min greie heller. Ikke skriftlig i alle fall. Jeg snakker brukbart engelsk, men rettskrivningen... Jeg har ikke brukt det på årevis så der går i glemmeboken.

Matte og tall er mer intuitivt for meg. Så merker vi også på ungene. De er faglig sterke i alle fag, det er ikke det, men særlig eldste er god i matte og minste på 5 er nok like langt som han var før skole. Mellomste var også lange fremme før skole, men synes hun har blitt mer normalisert i matte etterhvert. Hun er flink, men ikke sånn eksepsjonelt. Mer 5 enn 6 føler jeg.

Blir spennende. Eldste får jo karakterer fra høsten av. Kommunisert på foreldremøte er ikke det noe de har fokus på, mer at ungen har lært noe og opplevd mestring. Men for min tror jeg karakterer er bra, for jeg tror han kan motiveres av dem. Litt mer enn "flott!"

Back
Topp