Juniskravling:D

Da øker smitten her igjen, så da sier vi takk til russen, men nå er det på tide å bli ferdig med feiringen:rolleyes:

Da øker smitten her igjen, så da sier vi takk til russen, men nå er det på tide å bli ferdig med feiringen:rolleyes:
Jeg sitter og føler meg forundret (og gammel) over hvor lenge denne russen feirer.
Den gang jeg var ung (ja, jeg er gammel) var russetiden fra natt til 1. mai, og ut 17. mai.
Etter det var det lesing til eksamen i juni...

Jeg sitter og føler meg forundret (og gammel) over hvor lenge denne russen feirer.
Den gang jeg var ung (ja, jeg er gammel) var russetiden fra natt til 1. mai, og ut 17. mai.
Samme her. Synes det er helt høl i hue at det i hele tatt skal være russetid under en pandemi. Og at nå skal russetiden starte rundt 17.mai og vare til midten av juni. Sier seg selv at smitten øker igjen og nå muligens tar veldig av også. Det var mange smitta bare i går og det er bare begynnelsen.

Å ta siste stikk.
Googlet "siste stikk".
Får opp "Olsenbandens siste stikk", et utested i Molde, et album av Vamp, en bok av en forfatter som heter Jeff Kinney og lignende, men ikke betydningen av uttrykket.

I mitt lille hode betyr det å ta siste stikk å seire over noe, vinne. Ha det avgjørende i en sak.

I dag kl 16:20 tar jeg siste stikk i kampen mot korona

Å ta siste stikk.
Googlet "siste stikk".
Får opp "Olsenbandens siste stikk", et utested i Molde, et album av Vamp, en bok av en forfatter som heter Jeff Kinney og lignende, men ikke betydningen av uttrykket.

I mitt lille hode betyr det å ta siste stikk å seire over noe, vinne. Ha det avgjørende i en sak.

I dag kl 16:20 tar jeg siste stikk i kampen mot korona
Heh. Lykke til!

Vi feiret også fra natt til første og ut 17.
Men nå er jo russe feiringen for den del FLYTTET til etter 17. mai pga restriksjoner i mai.
For andre år på rad.

Og eksamen er vel avlyst.

Min bestemor hadde sendt ett kort til frøkna, fra Spania. Og tolletaten hadde åpnet det.
De åpnet ett kort til en toåring. Makan..

Men sendte hun kort i en konvolutt? DE kan finne på å åpone så mangt, men postkort har jeg aldri fått "åpnet" alld en tid de sendes uen konvolutt (Ja, je vet, da kan de nedprioriters av postvesenet, men det har vi aldri brydd oss med)

Jeg lurte faktisk på det her om dagen, hvor lenge skal russen feiring? Vi startet også natt til 1.mai og ut 17.mai :p (er man ikke 18/19år som russ? Isåfall er det endel år siden for min del :hilarious:)

Men sendte hun kort i en konvolutt? DE kan finne på å åpone så mangt, men postkort har jeg aldri fått "åpnet" alld en tid de sendes uen konvolutt (Ja, je vet, da kan de nedprioriters av postvesenet, men det har vi aldri brydd oss med)
Ja med konvolutt. Irritasjonen ligger mer i at de følte at de var nødt til det. At verden er sånn. Kan sende bilde av kortet etterpå, er ikke hjemme nå.

Jeg lurte faktisk på det her om dagen, hvor lenge skal russen feiring? Vi startet også natt til 1.mai og ut 17.mai :p (er man ikke 18/19år som russ? Isåfall er det endel år siden for min del :hilarious:)
Ja jeg har lurt på det samme. Jeg var 20 som russ for jeg gikk ett ekstra år, så det er 13 år siden… og da var det 1-17 mai liksom.

Det er vel bare sånn nå pga covid. Utsettelse fordi det var mer smitte og mindre åpent når de egentlig skulle starte

Vi er ekstremt fornøyd med den barnehagen Lille U går i, men som vanlig oppstår det et lite problem når barna våre begynner på skolen.
Vi mottok klasselister i går, og ingen av de få han kjenner i nabolaget som også skal begynne på skolen til høsten kommer i samme klasse som han. Det vil si at han kjenner ingen av de andre barna.
Heldigvis så jeg navnet på en av guttene han var på barselgruppe med hvor jeg fremdeles har kontakt med mammaen.
Vi driver og avtaler å møtes noen ganger i løpet av sommeren slik at han ihvertfall kjenner en i klassen før han begynner.
Tror også det vil hjelpe på at SFO åpner 2 uker før skolen starter slik at han får tid til å bli kjent med andre barn der

Back
Topp