Juniskravling:D

Noen fordeler er det å bo på små steder.

Klasseliste har vi sånnsett ikke fått, men vi har vært på førskoledag, så vi traff dem. Det er EN førsteklasse, så alle ungene fra 2015 i bygda skal i den klassen, det var mer spennende hvem læreren skulle være (Viste seg å være den eldstemann har i 7. klasse nå)

Klassen består av 21 elever, 14 av dem er årets førskolegruppe i hennes barnehage og 7 av dem er derved ukjente. En har vi ikke truffet enda, de flytter hit i sommer så de var ikke på det treffet.

Noen fordeler er det å bo på små steder.

Klasseliste har vi sånnsett ikke fått, men vi har vært på førskoledag, så vi traff dem. Det er EN førsteklasse, så alle ungene fra 2015 i bygda skal i den klassen, det var mer spennende hvem læreren skulle være (Viste seg å være den eldstemann har i 7. klasse nå)

Klassen består av 21 elever, 14 av dem er årets førskolegruppe i hennes barnehage og 7 av dem er derved ukjente. En har vi ikke truffet enda, de flytter hit i sommer så de var ikke på det treffet.
Lille U har en del venner her som han leker med i helgene, men de fleste er enten et år yngre, eller et år eldre, og han har jo ikke gått i barnehagen her i området.
Er likevel et par stykker han kjenner som datteren til min kollega som bor rett nede i veien, og lillesøsteren til frøkna sin beste venninne, men kom ikke i klasse med noen av dem.
Ser også at det er en som bor i samme gate som oss han skal begynne sammen med, også ei jente.
Tenker det kunne være greit om han også kjente en av guttene så da blir det leke tid med dem i sommer (og dessuten så liker jeg mammaen veldig godt)

Vi er ekstremt fornøyd med den barnehagen Lille U går i, men som vanlig oppstår det et lite problem når barna våre begynner på skolen.
Vi mottok klasselister i går, og ingen av de få han kjenner i nabolaget som også skal begynne på skolen til høsten kommer i samme klasse som han. Det vil si at han kjenner ingen av de andre barna.
Heldigvis så jeg navnet på en av guttene han var på barselgruppe med hvor jeg fremdeles har kontakt med mammaen.
Vi driver og avtaler å møtes noen ganger i løpet av sommeren slik at han ihvertfall kjenner en i klassen før han begynner.
Tror også det vil hjelpe på at SFO åpner 2 uker før skolen starter slik at han får tid til å bli kjent med andre barn der
Det var synd. God ide at de møtes før. S skal også begynne på sfo før skolestart , lurt det. S kom ikke i klasse med bestevenninnene sine så ble litt tårer, men kommet over det nå:) Kommet med andre fra barnehagen så det blir nok veldig bra. Jeg passer på å invitere flere av de som hun skal komme i klasse med. Hadde 2 av de på bading og grilling for en stund siden. S bare etter de var gått, mamma nå er dette mine nye bestevenner. Hehe så ja tror ikke det blir noe problem. I tillegg er jo ikke moren sjenert, altså meg. Så jeg tenkte invitere en gutt hun kommer med også en dag. Kjenner ikke foreldrene , bare på hils…men da blir man jo kjent :)

Her styrer jeg på med huset. Selskap i dag. Kællen som fyller. Perler og fargestifter rundt om i hele stua. Så må jeg bake. Der blir Toro min venn. Og bestiller pizza :hilarious:

Lille U har en del venner her som han leker med i helgene, men de fleste er enten et år yngre, eller et år eldre, og han har jo ikke gått i barnehagen her i området.
Er likevel et par stykker han kjenner som datteren til min kollega som bor rett nede i veien, og lillesøsteren til frøkna sin beste venninne, men kom ikke i klasse med noen av dem.
Ser også at det er en som bor i samme gate som oss han skal begynne sammen med, også ei jente.
Tenker det kunne være greit om han også kjente en av guttene så da blir det leke tid med dem i sommer (og dessuten så liker jeg mammaen veldig godt)

God plan du har der :)

Håper ikke jeg heller. Ventekarantene på gutten i dag. Venter spent på videre melding.

Ohh, vi er hakket lenger unna, bokstavelig talt. En ANSATT på avdelingen er i ventekarantene, så dersom den som da er i karanteen som setter denne ansatte i ventekaranten tester negativt, så ordner alt seg. Om det er prositivt, DA er vel hele gjengen her i ventekarantene.

Ohh, vi er hakket lenger unna, bokstavelig talt. En ANSATT på avdelingen er i ventekarantene, så dersom den som da er i karanteen som setter denne ansatte i ventekaranten tester negativt, så ordner alt seg. Om det er prositivt, DA er vel hele gjengen her i ventekarantene.
Her var testen positiv:arghh:

Sitter og lurer på hvilken klasse egentlig Lille U skal begynne i :P

Sitter og spiser, U kan du telle til 10, han teller til 10
U kan du telle fra 10 til 0, han teller fra 10 til 0.
U hvilket tall kommer før 0, han svarer 1, nei sier jeg 1 kommer etter 0.
Tallene fortsetter på den andre siden av 0 med - foran, -1, -2, -3 og så videre.
Han ser på meg med store øyne.
Så U hva blir da -2 + 3?
Han tenker seg litt om og svarer 1.....

Back
Topp