Junijentenes skravletråd :)

Kom over denne fine siden i dag: https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke

God side og lenker til nyttig info.

Du kan trygt si jeg har litt konsentrasjonsvansker på jobb om dagen.

Kan forresten også anbefale podcasten 40 uker. Det er Mari Midtstigen som snakker om sin graviditet. Til nå har hun hatt med søsteren. Skal si jeg kjenner meg igjen i mye!

En god kveld ønskes alle oss gravide :D

Så koselig den podcasten var, har hørt den første bare :) hører du de alle eller tar du en i uken, så du alltid er "like gravid" som henne?

Det blir sikkert kjekt :) enda ikke bestemt meg om jeg skal bruke penger på det.. Får se det litt an en stund til :)

Her kosta det 700 kr. Dyrt. Men så kan slappe av etterpå, for da er jeg nødt å fortelle om graviditeten pga jentehelg med vin (ikke på meg allikevel selvfølgelig)

Her kosta det 700 kr. Dyrt. Men så kan slappe av etterpå, for da er jeg nødt å fortelle om graviditeten pga jentehelg med vin (ikke på meg allikevel selvfølgelig)
Vet ikke hva det koster her, men mistenker at det er enda dyrere da de ikke har noen konkurrenter i nærheten. Mener jeg har lest at det koster 1500 :o

Å herregud! Ja da hadde jeg også vurdert om det var nødvendig! :|
Ja, vi har liksom ikke overflod av penger (mannen studerer), så syns det blir litt vel råflott.

Her er manne arbeidsledig etter oljekrisen og meg i vikariat frem til jul. Har heldigvis noen bursdagspenger som kan ofres

• Liker
Reactions: BMC
Så koselig den podcasten var, har hørt den første bare :) hører du de alle eller tar du en i uken, så du alltid er "like gravid" som henne?

Likte den veldig godt jeg også:)

Tenkte jeg skulle høre en hver uke, men har allerede hørt til uke 9 :p Kan heller høre på det flere ganger om jeg føler for det.

Har en bok (til far) som tar for seg uke for uke og den skal vi lese ett kapittel av for hver uke :)

Likte den veldig godt jeg også:)

Tenkte jeg skulle høre en hver uke, men har allerede hørt til uke 9 :p Kan heller høre på det flere ganger om jeg føler for det.

Har en bok (til far) som tar for seg uke for uke og den skal vi lese ett kapittel av for hver uke :)

Jeg klarte ikke gi meg, så er kommer til uke 8, men kommer nok til å høre mer i dag :)

Æææ... har hatt vondt øverst i magen i et par dager nå.. har kommet seg litt utover dagen/kvelden også påån igjen om morgenen igjen... reagerer vanligvis litt på laktose og har samme "vondten" nå som om jeg har fått i meg for mye laktose når jeg veit jeg ikke har det! Noen som kan kjenne seg litt igjen??..

Har lest noe om det jeg også.. har lest at folk mener at det er båndene rundt livmor og organer rundt om som strekker å lager plass.. så må jo bare håpe det er et godt tegn men fryktelig slitsomt!

Noen som vet hvordan det er med foreldrepenger. Jeg er blitt permittert fra jobb frem til april. Så da vil jeg jo mest sannsynlig gå på dagpenger frem til permisjonen. Har jeg rett på foreldrepenger da? Er så motstridende informasjon inne på NAV. Der står det jo at en må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd, men ogs at dagpenger er likestilt med arbeid akkurat sånn som permisjon!

Noen som vet hvordan det er med foreldrepenger. Jeg er blitt permittert fra jobb frem til april. Så da vil jeg jo mest sannsynlig gå på dagpenger frem til permisjonen. Har jeg rett på foreldrepenger da? Er så motstridende informasjon inne på NAV. Der står det jo at en må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd, men ogs at dagpenger er likestilt med arbeid akkurat sånn som permisjon!
Dagpenger er likestilt med lønn :)

Så da trenger jeg egentlig ikke stresse så fælt med å få meg jobb i mellomtiden altså! Hadde igrunnen vært ganske deilig å slippe
Nei :) dagpenger regnes som lønnet arbeid. Samme med aap :)

Forrige gang jeg var gravid, hadde jeg kontoret for meg selv og kunne ta med ubegrenset med lurer på dagtid. Men nå har jeg en kontorkamerat! Og kroppn hyler etter en dupp :|

Forrige gang jeg var gravid, hadde jeg kontoret for meg selv og kunne ta med ubegrenset med lurer på dagtid. Men nå har jeg en kontorkamerat! Og kroppn hyler etter en dupp :|
Tar seg kanskje ikke helt ut å legge seg ned for en dupp da nei :p

Back
Topp