Junijentenes skravletråd :)

Tar seg kanskje ikke helt ut å legge seg ned for en dupp da nei :p
*fnis* Nei, har litt terskel for det :D Tror nesten jeg bare må i morgen, for da må jeg være på jobb fra morgen helt til klokka halv sju, og så gå ut på jobbmiddag :O

Nei :) dagpenger regnes som lønnet arbeid. Samme med aap :)

Smooth! Da kan en jo ta utgangspunkt i den høyeste lønnen de siste tre årene og da blir det jo litt permisjonspenger da! Litt lettet!

• Liker
Reactions: BMC
*fnis* Nei, har litt terskel for det :D Tror nesten jeg bare må i morgen, for da må jeg være på jobb fra morgen helt til klokka halv sju, og så gå ut på jobbmiddag :O
Hørtes slitsomt ut! Du får snike deg til en liten dupp da ;)

Kan ingen om foreldrepenger, men se de skrives noe om de tre siste år. Hadde fast jobb til og med i fjor mai. Da flyttet vi og jeg fikk ikke fast jobb, men vikariat i 80% . Men vi kan regne fra da jeg tjene mest?

Kan ingen om foreldrepenger, men se de skrives noe om de tre siste år. Hadde fast jobb til og med i fjor mai. Da flyttet vi og jeg fikk ikke fast jobb, men vikariat i 80% . Men vi kan regne fra da jeg tjene mest?
Om man har hatt veldig varierende lønn ser de gjerne på de 3 siste årene. Da skal man få foreldrepenger ut fra hva som er mest gunstig for deg, altså de beregner ut fra den beste perioden, ikke den dårligste. Akkurat hva som skal til for at de velger å se på de siste 3 årene i stedet for siste 6 mnd vet jeg ikke. Jeg hadde varierende inntekt sist, men ble beregnet fra siste 6 mnd allikavel. Jeg kom heldig ut av det da siden jeg hadde jobbet mye ekstra på sommeren/tidlighøsten og dermed fikk en ganske fin foreldrepengeutbetaling.

Så da trenger jeg egentlig ikke stresse så fælt med å få meg jobb i mellomtiden altså! Hadde igrunnen vært ganske deilig å slippe

Men dagpenger er vel ca 66% av lønnen du har i arbeid? Så da vil det jo gi deg bedre økonomi dersom du finner deg ny jobb og kan få foreldrepengene beregnet av lønnen og ikke dagpengene?

Men dagpenger er vel ca 66% av lønnen du har i arbeid? Så da vil det jo gi deg bedre økonomi dersom du finner deg ny jobb og kan få foreldrepengene beregnet av lønnen og ikke dagpengene?

Nei ikke hvis de kan gå ut i fra den beste perioden av de siste 3 årene. Fikk en del bonuser det ene året så da vil det lønne seg å gå ut i fra det. Men får du ny fast jobb så går de stort sett alltid ut i fra den lønna arbeidsgiver oppgir.

Dødstregt det timeglasset ja :p skal ta ny på søndag morgen jeg for å sjekke at den har gått fra 1-2 til 2-3 :) er liksom første beroligende tingen jeg har planlagt... :p bare "litt" utrygg på å stole på at dette går bra....

Veldig! Og så er gleden enorm når det står gravid :D
Vanvittig!! :D
Jeg testa bare for "moro skyld" med en billigtest på lørdag.. Da det ble en svak strek tenkte jeg at jeg fikk teste igjen om noen dager, men at det kunne jo også være noe galt med den - og jeg testa med en til.. Men det kunne være noe galt med begge to ( :p ) så testa jeg med rfsu "test tidlig" (som ga en enda svakere strek, men strek).. Morningen etter ble det den digitale som lyste GRAVID :D :D

Vanvittig!! :D
Jeg testa bare for "moro skyld" med en billigtest på lørdag.. Da det ble en svak strek tenkte jeg at jeg fikk teste igjen om noen dager, men at det kunne jo også være noe galt med den - og jeg testa med en til.. Men det kunne være noe galt med begge to ( :p ) så testa jeg med rfsu "test tidlig" (som ga en enda svakere strek, men strek).. Morningen etter ble det den digitale som lyste GRAVID :D :D

Så gøy! Rart hvordan man liksom ikke tror det er sant når man ser streken :p Den digitale er jo så tydelig.

Nesten ingen symptomer i dag. Litt ekkel følelse :/

Ser den, men så lenge man ikke har blødd noe tenker jeg man bare skal være glad for lite symptomer ;) mange som ikke merker stort til det i starten, trenger ikke bety noe negativt det altså :)

Back
Topp