Juni 2024

Falt for fristelsen og tok en test i dag som var blenda, var en tidlig test og jeg er 12dpo så da tenker jeg at det ikke er noe håp, så jeg flytter meg selv over på ikke gravid. Og håper august er måneden!
Jeg vil ikke gi falskt håp, men jeg har opplevd å ikke få positiv test før 13 dpo.
 
Falt for fristelsen og tok en test i dag som var blenda, var en tidlig test og jeg er 12dpo så da tenker jeg at det ikke er noe håp, så jeg flytter meg selv over på ikke gravid. Og håper august er måneden!
Åneii.. så utrolig kjipt. Jeg hadde sånn tro på at det skulle gå bra. Da får du prøve å nyte sommeren og drikke vin med god samvittighet. Håper det går bedre i August. ❤️
 
Okay. Det er litt derfor man er litt på at det må være høy nok HCG 14dpo. Dersom det skal være godt nok HCG nivå 14dpo så bør det være noe der 12 dpo siden det da dobles..
Hgc-produksjon og stigning er også veldig individuelt fra kvinne til kvinne. Noen starter med svært lavt nivå som dobles. Men enig i at det ideelt sett bør være _noe_ 12 dpo.
 
Jeg vil ikke gi falskt håp, men jeg har opplevd å ikke få positiv test før 13 dpo.

-produksjon og stigning er også veldig individuelt fra kvinne til kvinne. Noen starter med svært lavt nivå som dobles. Men enig i at det ideelt sett bør være _noe_ 12 dpo.
Hmm ja, enig i at det fortsatt er en bitteliten sjans, men tenker som deg at det i det minste burde være en skygge der .. har ikke fått mensen ennå men det kan jo likesågodt være progesteronet… vi får satse på august begge to :Heartred

Åneii.. så utrolig kjipt. Jeg hadde sånn tro på at det skulle gå bra. Da får du prøve å nyte sommeren og drikke vin med god samvittighet. Håper det går bedre i August. ❤️
God du er :Heartred jeg var også optimistisk ved innsett, alt lå til rette med topp kvalitets embryo etc. Men tenker jo nå at det må være indikasjon for ytterligere undersøkelser. Sendte en lang mail til Medicus i dag om det. Håper at jeg kan få i det minste et midlertidig svar på den før sommeren.
 
Hmm ja, enig i at det fortsatt er en bitteliten sjans, men tenker som deg at det i det minste burde være en skygge der .. har ikke fått mensen ennå men det kan jo likesågodt være progesteronet… vi får satse på august begge to :Heartred


God du er :Heartred jeg var også optimistisk ved innsett, alt lå til rette med topp kvalitets embryo etc. Men tenker jo nå at det må være indikasjon for ytterligere undersøkelser. Sendte en lang mail til Medicus i dag om det. Håper at jeg kan få i det minste et midlertidig svar på den før sommeren.
Når skulle du hatt testdag? ♥️ Det er så nedtur når det ikke går veien
 
Var på ny ul i dag siden jeg hadde blødning forje uke, alt bare fint er 8+1 men hun målte det til 8+3.. så hjerteslag og målte helt perfekt hjerteslag..
IMG_3864.jpeg
 
Noen som har opplevd symptomer de første dagene etter innsett, for så at de blir nesten helt borte? En uke siden innsett i går, og har hatt mye stikkinger og som om livmoren utvider seg. Har også hatt ømme bryster siden jeg startet på progestron, men det er også helt borte i dag
 
Følger med litt i kullissene her i Juni-gruppa i mangel på Juli-gruppe, men nå har jeg behov for å spørre om det er flere som har fått samme beskjed som meg ang tidlig ul og innsett rett før ferietid.

Jeg hadde innsett i dag, testdag er i midten av juli. I samtale med sykepleier fikk jeg beskjed om at ved evt graviditet måtte jeg booke meg time til privat ul hvis jeg ønsket det i uke 7, for dét var det ikke kapasitet til på klinikken etter sommerstengt. Fikk også «streng» beskjed (opplevdes streng) om at jeg ikke skulle ringe før de hadde hatt åpent i over en uke i august for å rapportere om det var positivt eller negativt resultat - det og var fordi «det er så mange telefoner etter feriestengt».

Ble lei meg, og redd etter timen min idag. Satt igjen med en opplevelse av at jeg var der på nåde og at nå var det ikke mer hjelp der ifra.
Har vært gjennom flere runder med assistert og FER, så vet litt hvordan systemet fungerer og vet hva jeg har hatt behov for i tidligere negative forsøk med bl.a SA.

Har noen av dere andre fått lignende beskjeder?
 
Følger med litt i kullissene her i Juni-gruppa i mangel på Juli-gruppe, men nå har jeg behov for å spørre om det er flere som har fått samme beskjed som meg ang tidlig ul og innsett rett før ferietid.

Jeg hadde innsett i dag, testdag er i midten av juli. I samtale med sykepleier fikk jeg beskjed om at ved evt graviditet måtte jeg booke meg time til privat ul hvis jeg ønsket det i uke 7, for dét var det ikke kapasitet til på klinikken etter sommerstengt. Fikk også «streng» beskjed (opplevdes streng) om at jeg ikke skulle ringe før de hadde hatt åpent i over en uke i august for å rapportere om det var positivt eller negativt resultat - det og var fordi «det er så mange telefoner etter feriestengt».

Ble lei meg, og redd etter timen min idag. Satt igjen med en opplevelse av at jeg var der på nåde og at nå var det ikke mer hjelp der ifra.
Har vært gjennom flere runder med assistert og FER, så vet litt hvordan systemet fungerer og vet hva jeg har hatt behov for i tidligere negative forsøk med bl.a SA.

Har noen av dere andre fått lignende beskjeder?
Skjønner godt at du føler deg tilsidesatt. De ønsker nok bare å minimere arbeidsbelastning slik at de får igangsatt nye forsøk raskt etter ferien, men du burde jo uansett få ringe og si ifra! Veldig merkelig måte å sende deg hjem på.

Jeg fikk beskjed om at dersom jeg ble gravid på innsettet før ferien, ville jeg kanskje ikke få ultralyd i uke 7 på klinikken, men at de kunne henvise til et annet sykehus, eller at jeg kunne få noen uker seinere. (Fikk negativ test før de stengte, så har fått ny behandlingsplan og beskjed om at jeg tidligst kan ringe 11/8).
 
Følger med litt i kullissene her i Juni-gruppa i mangel på Juli-gruppe, men nå har jeg behov for å spørre om det er flere som har fått samme beskjed som meg ang tidlig ul og innsett rett før ferietid.

Jeg hadde innsett i dag, testdag er i midten av juli. I samtale med sykepleier fikk jeg beskjed om at ved evt graviditet måtte jeg booke meg time til privat ul hvis jeg ønsket det i uke 7, for dét var det ikke kapasitet til på klinikken etter sommerstengt. Fikk også «streng» beskjed (opplevdes streng) om at jeg ikke skulle ringe før de hadde hatt åpent i over en uke i august for å rapportere om det var positivt eller negativt resultat - det og var fordi «det er så mange telefoner etter feriestengt».

Ble lei meg, og redd etter timen min idag. Satt igjen med en opplevelse av at jeg var der på nåde og at nå var det ikke mer hjelp der ifra.
Har vært gjennom flere runder med assistert og FER, så vet litt hvordan systemet fungerer og vet hva jeg har hatt behov for i tidligere negative forsøk med bl.a SA.

Har noen av dere andre fått lignende beskjeder?
Alrdi hørt om. Hvilken klinikk er dette?hørtes veldig rart ut. Aldri opplevd.masse lykke til❤️

Hausken og dem ba meg oppdatere etter ul og fikk svar av Jon i dag selv om han har ferie at han var gla det gikk bra etter forje ukes blødning. . De sa også jeg måtte oppdatert de etter ferien og vist det var noe. å de ville gjerne at jeg kom på ultralyd senere, normalt har Jon ikke reist så da har han faktisk stilt opp i ferien og gjort ultralyd men i år er han i Spania i 4 uker. Føler meg godt ivaretatt og at de bryr seg .. ❤️
 
Noen som har opplevd symptomer de første dagene etter innsett, for så at de blir nesten helt borte? En uke siden innsett i går, og har hatt mye stikkinger og som om livmoren utvider seg. Har også hatt ømme bryster siden jeg startet på progestron, men det er også helt borte i dag
Var slik med meg sist, deretter var mitt neste symptom spark også fødsel. Jeg hadde null symptomer etter første uken
 
Følger med litt i kullissene her i Juni-gruppa i mangel på Juli-gruppe, men nå har jeg behov for å spørre om det er flere som har fått samme beskjed som meg ang tidlig ul og innsett rett før ferietid.

Jeg hadde innsett i dag, testdag er i midten av juli. I samtale med sykepleier fikk jeg beskjed om at ved evt graviditet måtte jeg booke meg time til privat ul hvis jeg ønsket det i uke 7, for dét var det ikke kapasitet til på klinikken etter sommerstengt. Fikk også «streng» beskjed (opplevdes streng) om at jeg ikke skulle ringe før de hadde hatt åpent i over en uke i august for å rapportere om det var positivt eller negativt resultat - det og var fordi «det er så mange telefoner etter feriestengt».

Ble lei meg, og redd etter timen min idag. Satt igjen med en opplevelse av at jeg var der på nåde og at nå var det ikke mer hjelp der ifra.
Har vært gjennom flere runder med assistert og FER, så vet litt hvordan systemet fungerer og vet hva jeg har hatt behov for i tidligere negative forsøk med bl.a SA.

Har noen av dere andre fått lignende beskjeder?
Hadde innsett i går. Fikk beskjed om at Crypho (meldingstjenesten som Porsgrunn bruker) ikke blir besvart i sommer. Men at jeg skal melde resultatet ved testdag. De skal svare når de åpner igjen. Hvis jeg blir gravid henviser de meg til gyn i området mitt eller jeg kan ta 7 ukers kontrollen hos dem.

Skjønner godt at du ikke fikk en god følelse med å bli møtt på den måten. Her er det sikkert bare en sliten og lei sykepleier som synes det er for hektisk første uka i august. Såklart må du bli prioritert hvis du har positiv test! Synes det er rart at de ikke skal ha kapasitet til ultralyd første uka i august... Men da må du booke et annet sted da kanskje :rolleyes:
 
Følger med litt i kullissene her i Juni-gruppa i mangel på Juli-gruppe, men nå har jeg behov for å spørre om det er flere som har fått samme beskjed som meg ang tidlig ul og innsett rett før ferietid.

Jeg hadde innsett i dag, testdag er i midten av juli. I samtale med sykepleier fikk jeg beskjed om at ved evt graviditet måtte jeg booke meg time til privat ul hvis jeg ønsket det i uke 7, for dét var det ikke kapasitet til på klinikken etter sommerstengt. Fikk også «streng» beskjed (opplevdes streng) om at jeg ikke skulle ringe før de hadde hatt åpent i over en uke i august for å rapportere om det var positivt eller negativt resultat - det og var fordi «det er så mange telefoner etter feriestengt».

Ble lei meg, og redd etter timen min idag. Satt igjen med en opplevelse av at jeg var der på nåde og at nå var det ikke mer hjelp der ifra.
Har vært gjennom flere runder med assistert og FER, så vet litt hvordan systemet fungerer og vet hva jeg har hatt behov for i tidligere negative forsøk med bl.a SA.

Har noen av dere andre fått lignende beskjeder?
Uff forstår deg veldig godt, hørtes ut som en sykepleier med veldig dårlige people skills og lite empati.

Jeg må si at jeg ofte har følt at de som sitter på sentralbordet på helseklinikker, sykehus etc er litt sånn som du beskriver. De behandler alle som om de maser, og virker nesten som om jobben deres er å være portvokter mer enn å ta imot samtaler og beskjeder. Og er man ovenpå og har det bra, så klarer man å håndtere det, og «kreve sin plass». Men er man sliten og nedbrutt, som jeg tenker vi alle er i denne situasjonen som vi er, så er det ikke så lett.

Moralen er: dette handler om henne og ikke om deg. Hvis du får positiv test så ringer du første dag etter ferien, og er tydelig med hva du trenger. Forhåpentligvis møter du på en annen enn henne, og om det er henne så får hun bare gjøre jobben sin og det er å ta imot beskjeden, og klinikken må sørge for at du blir behandlet forsvarlig.
 
Back
Topp