Juni 2024

Alrdi hørt om. Hvilken klinikk er dette?hørtes veldig rart ut. Aldri opplevd.masse lykke til❤️

Hausken og dem ba meg oppdatere etter ul og fikk svar av Jon i dag selv om han har ferie at han var gla det gikk bra etter forje ukes blødning. . De sa også jeg måtte oppdatert de etter ferien og vist det var noe. å de ville gjerne at jeg kom på ultralyd senere, normalt har Jon ikke reist så da har han faktisk stilt opp i ferien og gjort ultralyd men i år er han i Spania i 4 uker. Føler meg godt ivaretatt og at de bryr seg .. ❤️
Hadde innsett i går. Fikk beskjed om at Crypho (meldingstjenesten som Porsgrunn bruker) ikke blir besvart i sommer. Men at jeg skal melde resultatet ved testdag. De skal svare når de åpner igjen. Hvis jeg blir gravid henviser de meg til gyn i området mitt eller jeg kan ta 7 ukers kontrollen hos dem.

Skjønner godt at du ikke fikk en god følelse med å bli møtt på den måten. Her er det sikkert bare en sliten og lei sykepleier som synes det er for hektisk første uka i august. Såklart må du bli prioritert hvis du har positiv test! Synes det er rart at de ikke skal ha kapasitet til ultralyd første uka i august... Men da må du booke et annet sted da kanskje :rolleyes:
Uff forstår deg veldig godt, hørtes ut som en sykepleier med veldig dårlige people skills og lite empati.

Jeg må si at jeg ofte har følt at de som sitter på sentralbordet på helseklinikker, sykehus etc er litt sånn som du beskriver. De behandler alle som om de maser, og virker nesten som om jobben deres er å være portvokter mer enn å ta imot samtaler og beskjeder. Og er man ovenpå og har det bra, så klarer man å håndtere det, og «kreve sin plass». Men er man sliten og nedbrutt, som jeg tenker vi alle er i denne situasjonen som vi er, så er det ikke så lett.

Moralen er: dette handler om henne og ikke om deg. Hvis du får positiv test så ringer du første dag etter ferien, og er tydelig med hva du trenger. Forhåpentligvis møter du på en annen enn henne, og om det er henne så får hun bare gjøre jobben sin og det er å ta imot beskjeden, og klinikken må sørge for at du blir behandlet forsvarlig.
Hører til St.Olavs, og har egentlig en grei opplevelse av hele prosessen, men idag var det nok slitne folk på jobb. Så ble ikke en god opplevelse på klinikken idag.

Men ringe de med resultat når de åpner og håper på det beste. Forhåpentligvis blir jeg tatt bedre i mot for enten videre oppfølging av positivt resultat eller i oppstart av ny stimulering i august!
 
Hører til St.Olavs, og har egentlig en grei opplevelse av hele prosessen, men idag var det nok slitne folk på jobb. Så ble ikke en god opplevelse på klinikken idag.

Men ringe de med resultat når de åpner og håper på det beste. Forhåpentligvis blir jeg tatt bedre i mot for enten videre oppfølging av positivt resultat eller i oppstart av ny stimulering i august!
Det er et par stykker på St Olavs som står opp på feil fot i blant. Jeg har fått beskjed om å ringe inn midt i sommer der :) Måtte bare ta kontakt og der hele, så jeg antar du har møtt en av de som er litt sint
 
14 dpo, dag for forventet mens er her! Kjenner på meg at TR kommer i dag, magefølelsen sier "ikke gravid". Ingen symptomer med unntak av litt stikking i korsryggen og litt mensenmurringer, som jeg pleier å ha samme dag.. :bag:
 
14 dpo, dag for forventet mens er her! Kjenner på meg at TR kommer i dag, magefølelsen sier "ikke gravid". Ingen symptomer med unntak av litt stikking i korsryggen og litt mensenmurringer, som jeg pleier å ha samme dag.. :bag:
Krysser fingrene for deg! :Heartred Når har du testdag igjen?
 
14 dpo, dag for forventet mens er her! Kjenner på meg at TR kommer i dag, magefølelsen sier "ikke gravid". Ingen symptomer med unntak av litt stikking i korsryggen og litt mensenmurringer, som jeg pleier å ha samme dag.. :bag:
Jeg har det litt i samme gate som deg. Hadde en del symptomer fra innsett til og med søndag. Men så var det som om noen skrudde av en bryter, alle symptomer borte. I går kjente jeg bittelitt «press» i skjeden som jeg alltid gjør før mens. Det jeg nå «mangler» for at det skal ligne hvilken som helst syklus, er vondt i korsryggen. Jeg har testdag på mandag, og jeg tørr ikke å teste hjemme riktig ennå:blackeye: Ved tre forsøk med IUI og støttemedisiner Cyclogest, så kjente jeg uken før mens at det var som om det fylte seg opp med mensblod, ene gangen kom det etter jeg sluttet på Cyclogest, de to andre kom mensen selv om jeg gikk på Cyclogest. Nå går jeg på Duphaston, og jeg aner ikke om den utsetter mens på meg.
Krysser fingrene for at vi er gravide på tross av lite eller ingen symptomer ♥️
 
Jeg har det litt i samme gate som deg. Hadde en del symptomer fra innsett til og med søndag. Men så var det som om noen skrudde av en bryter, alle symptomer borte. I går kjente jeg bittelitt «press» i skjeden som jeg alltid gjør før mens. Det jeg nå «mangler» for at det skal ligne hvilken som helst syklus, er vondt i korsryggen. Jeg har testdag på mandag, og jeg tørr ikke å teste hjemme riktig ennå:blackeye: Ved tre forsøk med IUI og støttemedisiner Cyclogest, så kjente jeg uken før mens at det var som om det fylte seg opp med mensblod, ene gangen kom det etter jeg sluttet på Cyclogest, de to andre kom mensen selv om jeg gikk på Cyclogest. Nå går jeg på Duphaston, og jeg aner ikke om den utsetter mens på meg.
Krysser fingrene for at vi er gravide på tross av lite eller ingen symptomer ♥️
Spennende for begge! :woot: Jeg har aldri prøvd duphaston, så har ingen erfaring her, men Cyclogest har jeg brukt mye og jeg får stort sett tr til riktig tid allikevel! Skal sies at jeg er på reise og har stresset litt siste dagene, så hvis tr er litt forsinket hadde ikke det vært overraskende heller!:hilarious:

Kanskje lite symptomer er et godt tegn for en gangs skyld! Krysser fingrene for oss! :Heartpink
 
Spennende for begge! :woot: Jeg har aldri prøvd duphaston, så har ingen erfaring her, men Cyclogest har jeg brukt mye og jeg får stort sett tr til riktig tid allikevel! Skal sies at jeg er på reise og har stresset litt siste dagene, så hvis tr er litt forsinket hadde ikke det vært overraskende heller!:hilarious:

Kanskje lite symptomer er et godt tegn for en gangs skyld! Krysser fingrene for oss! :Heartpink
Det er veldig nervepirrende :nailbiting: Og jeg vet det finnes mange som ikke har symptomer selv om de r gravide. @Sjof skrev lenger oppe at hun hadde først symptomer, så ble de borte. Men fullførte graviditeten. Så alt er mulig, men akkurat nå skulle jeg gjerne vært kvalm:smiley-bounce012
 
Jeg har det litt i samme gate som deg. Hadde en del symptomer fra innsett til og med søndag. Men så var det som om noen skrudde av en bryter, alle symptomer borte. I går kjente jeg bittelitt «press» i skjeden som jeg alltid gjør før mens. Det jeg nå «mangler» for at det skal ligne hvilken som helst syklus, er vondt i korsryggen. Jeg har testdag på mandag, og jeg tørr ikke å teste hjemme riktig ennå:blackeye: Ved tre forsøk med IUI og støttemedisiner Cyclogest, så kjente jeg uken før mens at det var som om det fylte seg opp med mensblod, ene gangen kom det etter jeg sluttet på Cyclogest, de to andre kom mensen selv om jeg gikk på Cyclogest. Nå går jeg på Duphaston, og jeg aner ikke om den utsetter mens på meg.
Krysser fingrene for at vi er gravide på tross av lite eller ingen symptomer ♥️
Har en følelse av at progesteronstøtte utsetter mens dersom embryoet først har festet seg, men utviklingen har stoppet (selv om det er så kort at ikke synes på test). Men dersom det aldri festet seg så kommer mens til tiden. Er hvertfall min erfaring med dette. Har som regel fått mens til tiden selv om jeg har tatt progesteron, men noen ganger utsettes. Ved MA i uke 6 (oppdaget i uke 9) kom det ikke ut før jeg sluttet på Lutinus.
 
Sykepleier ringte nå, hun var enig i at vi burde diskutere mulighetene for at det er noe annet enn embryokvalitet som hindrer, så har fått time 2/8 for å diskutere det med legen.

Regnet for «moro skyld» den statistiske sannsynligheten for å lykkes ved innsett av 7 egne embryoer (uttak 2017) og innsettet av donoremrbyoet nå. Hvis 20 prosent sannsynlighet for barn med hvert av mine egne, og 50 prosent sannsynlighet for barn med donorembryoet, så tilsier det nesten 90 prosent sannsynlighet for å lykkes.

Da er jeg i den siste 10 prosenten for å ikke lykkes. Har en følelse av at det må være noe. :hungover:
 
Det er veldig nervepirrende :nailbiting: Og jeg vet det finnes mange som ikke har symptomer selv om de r gravide. @Sjof skrev lenger oppe at hun hadde først symptomer, så ble de borte. Men fullførte graviditeten. Så alt er mulig, men akkurat nå skulle jeg gjerne vært kvalm:smiley-bounce012
Jeg skjønner det. Jeg følte meg ikke gravid før 2 måneder før fødsel, for frem til det hadde jeg verken mage eller symptomer
 
Sykepleier ringte nå, hun var enig i at vi burde diskutere mulighetene for at det er noe annet enn embryokvalitet som hindrer, så har fått time 2/8 for å diskutere det med legen.

Regnet for «moro skyld» den statistiske sannsynligheten for å lykkes ved innsett av 7 egne embryoer (uttak 2017) og innsettet av donoremrbyoet nå. Hvis 20 prosent sannsynlighet for barn med hvert av mine egne, og 50 prosent sannsynlighet for barn med donorembryoet, så tilsier det nesten 90 prosent sannsynlighet for å lykkes.

Da er jeg i den siste 10 prosenten for å ikke lykkes. Har en følelse av at det må være noe. :hungover:
Utrolig leit at det ikke gikk denne gangen. Hadde så troa. Det virker lurt å undersøke det som undersøkes kan sånn at du vet du har de beste forutsetningene :happy119 Og bra du fikk time såpass raskt etter ferien. Håper legen har noen kloke innspill.
 
De øker de… 1-2 på digital, håper på 2-3 snart. Men jeg synes de er svake likevel

Så gøy, gratulerer så mye!! Jeg fikk 2-3 da jeg var 4+3 sist, men tror jeg kunne fått det en dag tidligere.
 
Utrolig leit at det ikke gikk denne gangen. Hadde så troa. Det virker lurt å undersøke det som undersøkes kan sånn at du vet du har de beste forutsetningene :happy119 Og bra du fikk time såpass raskt etter ferien. Håper legen har noen kloke innspill.
❤️ Kjenner jeg er litt irritert for at de ikke sjekket dette i våres, hadde all verdens tid i mars-juni da jeg ventet på oppstart, men da mente de at det ikke var nødvendig. Det blir sikkert utsettelser av nye forsøk nå hvis vi skal vente på prøvesvar etc.
Sorry at jeg ranter altså! Mye negativitet fra meg nå merker jeg. Må jobbe litt med meg selv for å gå videre!
 
❤️ Kjenner jeg er litt irritert for at de ikke sjekket dette i våres, hadde all verdens tid i mars-juni da jeg ventet på oppstart, men da mente de at det ikke var nødvendig. Det blir sikkert utsettelser av nye forsøk nå hvis vi skal vente på prøvesvar etc.
Sorry at jeg ranter altså! Mye negativitet fra meg nå merker jeg. Må jobbe litt med meg selv for å gå videre!
Skjønner godt at du er irritert over dette, og det er det lov å være her :Heartred Nå har du denne timen så da har du gjort ditt for nå. Nå må du prøve å nyte sommeren også kommer det nye sjangser senere :Heartred
 
❤️ Kjenner jeg er litt irritert for at de ikke sjekket dette i våres, hadde all verdens tid i mars-juni da jeg ventet på oppstart, men da mente de at det ikke var nødvendig. Det blir sikkert utsettelser av nye forsøk nå hvis vi skal vente på prøvesvar etc.
Sorry at jeg ranter altså! Mye negativitet fra meg nå merker jeg. Må jobbe litt med meg selv for å gå videre!
Jeg skjønner deg veldig godt! Det er jo ett forsøk ut av vinduet. Rant i vei♥️

Tok to Babyplan strip tester nå, blenda blenda hvite… er 12 DPO. En uke siden innsett. Og med 5AA blasto
 

Vedlegg

  • IMG_4252.jpeg
    IMG_4252.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 24
Back
Topp