Jeg er også på Riksen og stusset også på dette. Etter å ha lest en del literatur så tok jeg opp muligheten for å ha innsett på 6. dagen med progesteron, noe som er vanlig på andre klinikker. Legen sa da at de diskuterer om de skal gå tilbake til 6 dager som de tydeligvis hadde lengre tilbake, og jeg fikk lov å bruke 6 dager om jeg ville (hun trodde ikke det hadde noe å si) . Eneste gangene jeg har blitt gravid i styrt syklus er når jeg gjorde denne endringen... (mistet, men det har nok andre grunner). Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men hva jeg forstår av literaturen er det en god del større risiko å havne utenfor implantasjonvinduet om man går 7 dager. Men det er også en studie som viser at 7 dager er bedre for 6-dagersblasto, og ikke gir dårligere resultater for 5-dagers, så er vel ikke helt klart. Hadde folk ikke blitt gravide på fryseforsøk på Riksen så hadde de nok endret ting kjappere. Men allikevel. De sier at det er ganske mye lavere sjanse å bli gravid på frys sammenlignet med fersk, mens en del andre klinikker sier at det ikke er så stor forskjell, så jeg lurer på om det har noe med medisinregimet å gjøre?
Ja, jeg har gravd meg veldig dypt ned i dette spørsmålet