Juni 2023 ❤️

Aldri tatt den så jeg vet ikke. Slimhinnen i rumpa tar jo opp medisin likt som i vagina, så jeg tror det har mer med hvor lett det er å føre inn. Cyclogest er jo som en salve som er presset sammen til en stikkpille. Den er lett å sette inn. Så lett at jeg har de fakrisk i kjøleskapet for lettere å få inn uten å skvisje ut over alt :bag:Tror ikke lutinus ville vært like lett å sette rektalt fks
Jeg setter også Cyclogest utelukkende rektalt. Det er jo som himmelen i forhold til griset som følger ved å sette vaginalt!
Lurt tips med kjøleskapet, føler av og til jeg moser den utover alt når jeg skal få den inn der bak :knegg:

Svakere tester, nesten negativ i dag, testet både morgen og kveld.. .Bare 9 dpo, men har testet positivt denne dagen på alle graviditetene mine før.. så nå mistet jeg litt troen..

Jeg setter også Cyclogest utelukkende rektalt. Det er jo som himmelen i forhold til griset som følger ved å sette vaginalt!
Lurt tips med kjøleskapet, føler av og til jeg moser den utover alt når jeg skal få den inn der bak :knegg:
Sniker her - har dere fått "godkjenning" av klinikken for å sette rektalt? Bare nysgjerrig på hva de ulike klinikkene sier. Enig i at det er mye mindre gris!

Sniker her - har dere fått "godkjenning" av klinikken for å sette rektalt? Bare nysgjerrig på hva de ulike klinikkene sier. Enig i at det er mye mindre gris!
Jeg skulle sette både Lutinus og Cyclogest og fikk da beskjed om å sette Cyclogest rektalt :)
Aner ikke noe om hva som er best, men for MEG er iallefall rektalt best:knegg:
Så jeg har fortsatt med det selv om jeg ikke har tatt Lutinus i tillegg :dance008

Svakere tester, nesten negativ i dag, testet både morgen og kveld.. .Bare 9 dpo, men har testet positivt denne dagen på alle graviditetene mine før.. så nå mistet jeg litt troen..
Håper for deg fortsatt :Heartred
Men skjønner at du tenker slik :Heartred

Aldri tatt den så jeg vet ikke. Slimhinnen i rumpa tar jo opp medisin likt som i vagina, så jeg tror det har mer med hvor lett det er å føre inn. Cyclogest er jo som en salve som er presset sammen til en stikkpille. Den er lett å sette inn. Så lett at jeg har de fakrisk i kjøleskapet for lettere å få inn uten å skvisje ut over alt :bag:Tror ikke lutinus ville vært like lett å sette rektalt fks
Oi det var lurt med å ha de i kjøleskapet! Det skal jeg også gjøre når jeg starter, takk for tips!

Utrogestan ser ut som en avlang tranpille, med sånn gele trekk liksom. Høres ut som den er perfekt å ta rektalt.

Ja :) ble anbefalt på st Olavs, spiren og medicus har godkjent dette. Mener at slimhinnen rektalt tar opp bedre enn i skjelden?
Da jeg spurte stolavs om det i 2019 fikk jeg kjeft for å i det hele tatt spørre :rolleyes:
Gjør det uansett

Første kontroll på syklusdag 8 i dag.

Slimhinne: tre-sjiktet og 10 mm
Høyre side: ca 25 folikler. 4x12 mm, 1x11 mm, 4 x10 mm og resten under 10 mm

Venstre side: ca 21 folikler 1x14 mm, 6x10mm og resten under 10 mm.

Så kanskje de 16 over 10mm kan bli til noe da? :smiley-angelic001

Oi, for et fint resultat! Tror du Progynova har hatt en effekt?

Jeg har også gått på Progynova denne runden, er på syklusdag 5. Litt bekymret siden jeg vanligvis kjenner at det vokser og sprenger på der nede, kjenner absolutt ingenting nå :oops: Kontroll på onsdag, håper det er noe som vokser til da.

Oioi fantastisk så langt!

Oi, for et fint resultat! Tror du Progynova har hatt en effekt?

Jeg har også gått på Progynova denne runden, er på syklusdag 5. Litt bekymret siden jeg vanligvis kjenner at det vokser og sprenger på der nede, kjenner absolutt ingenting nå :oops: Kontroll på onsdag, håper det er noe som vokser til da.
Jeg har alltid hatt mange på gang, men de har vokst veldig ujevnt, så har Porsgrunn valgt å ta uttak når det er 3-4 på riktig størrelse - ikke ventet til alle de som ligger litt bak er klare.

Så dette ser lovende ut så langt :) Fikk beskjed om at Progynova skulle gi jevnere vekst, så mulig det har hjulpet :)

Har også høy dose - 375 istedenfor 225 som er det høyeste jeg har gått på før.

Jeg kjenner heller ikke noe enda, men vokser jo tydeligvis fordiom :)

Det beste av alt er at jeg skal iallefall gå på medisiner frem til fredag, så uttak tidligst mandag :gen014

Synes jo Porsgrunn har tatt uttak 2-4 dager for tidlig 3 av 4 ganger. Så glad de drøyer det i Stavanger :cool05

Jeg har alltid hatt mange på gang, men de har vokst veldig ujevnt, så har Porsgrunn valgt å ta uttak når det er 3-4 på riktig størrelse - ikke ventet til alle de som ligger litt bak er klare.

Så dette ser lovende ut så langt :) Fikk beskjed om at Progynova skulle gi jevnere vekst, så mulig det har hjulpet :)

Har også høy dose - 375 istedenfor 225 som er det høyeste jeg har gått på før.

Jeg kjenner heller ikke noe enda, men vokser jo tydeligvis fordiom :)

Det beste av alt er at jeg skal iallefall gå på medisiner frem til fredag, så uttak tidligst mandag :gen014

Synes jo Porsgrunn har tatt uttak 2-4 dager for tidlig 3 av 4 ganger. Så glad de drøyer det i Stavanger :cool05
Oi, for et supert resultat så langt! Jeg sliter også med ujevn vekst og skulle gått på progynova, men pga forsinket eggløsning ble det Provera istedet. Spent på å se hvordan du opplever progynova!

Skal inn til kontroll fredag!

Oi, for et supert resultat så langt! Jeg sliter også med ujevn vekst og skulle gått på progynova, men pga forsinket eggløsning ble det Provera istedet. Spent på å se hvordan du opplever progynova!

Skal inn til kontroll fredag!
Ja foreløpig veldig fornøyd med resultatet altså :Heartred

Så spennende med første kontroll :Heartred synes alltid det er så nervepirrende!
Jeg skal også på kontroll på fredag, men valgte å ta den hjemme i Kristiansand.

Så kjedelig du ikke fikk gått på Progynova, men krysser fingrene for bra resultat uansett. Hvorfan går det med stimuleringen så langt?

Ja foreløpig veldig fornøyd med resultatet altså :Heartred

Så spennende med første kontroll :Heartred synes alltid det er så nervepirrende!
Jeg skal også på kontroll på fredag, men valgte å ta den hjemme i Kristiansand.

Så kjedelig du ikke fikk gått på Progynova, men krysser fingrene for bra resultat uansett. Hvorfan går det med stimuleringen så langt?
Forstår godt du tar den i Kristiansand, er langt å reise til Stavanger for en kontroll! Hadde du første kontroll her, eller var den og i Kristiansand?

Er på dag 6 med sprøyter, kjenner lite til de for øyeblikket. Har hatt en del kramper i underlivet med mensen, men det er bok Provera. Heldigvis ser det ut til å ha gitt seg!

Spennende å høre hvordan det går med deg på fredag ❤️

Forstår godt du tar den i Kristiansand, er langt å reise til Stavanger for en kontroll! Hadde du første kontroll her, eller var den og i Kristiansand?

Er på dag 6 med sprøyter, kjenner lite til de for øyeblikket. Har hatt en del kramper i underlivet med mensen, men det er bok Provera. Heldigvis ser det ut til å ha gitt seg!

Spennende å høre hvordan det går med deg på fredag ❤️
Nei hadde første kontroll også i Kristiansand :) Var hos dem tirsdag for to uker siden og tok biopsi av slimhinna og fikk laget plan for dette uttaket. Hadde såå flaks og var alkurat på riktig syklusdag for å begynne med Progynova, så det var jo helt utrolig:gen014 hadde aldri trodd det ble uttak før sommeren

Hei! Jeg er helt ny i ivf-verden. Hadde uttak i des-2019, som resulterte i 2 eskimoer. Så kom covid og innsett ble utsatt. Plutselig hadde vi et knøtt på vei. Det ble et komplisert forløp og veldig prematur fødsel. Mini er nå 2 år, og vi er klare for sistemann. Hadde innsett 13. juni. Har testet et par dager, og testene er for så vidt positive. Men de blir ikke like raskt sterkere som jeg husker med forrigemann, så magefølelsen er ikke helt på topp. Hvor sterke tester kan man forvente 7 dager etter innsett av 5-dagers embryo? Var for øvrig et 4AA embryo og slimhinne på 10mm, så ble gitt 70% sjanse for pos test…

Back
Topp