Juni 2021

Jaaaaa endelig Juni :wav
Jeg startet i ny jobb i dag og lurer litt på hvordan jeg skal legge frem til sjefen at jeg trenger fri før det har gått 1 mnd i jobben.......

Jeg har vært borti det mange ganger med nyansatte, og har aldri tenkt noe over det når de ønsker fri! Du kan jo si at du har en medisinsk behandling du skal gjennom? :)

Ny kontroll i dag - Har skjedd fint lite :(
De folliklene som har begynt å vokse har bare vokst et par mm siden torsdag, og slimhinnen har bare vokst seg til 4,3 mm.
Nå øker vi dosen bittelitt, og ny kontroll på fredag!
Litt skuffa over egen kropp, og tålmodigheten settes på prøve, men må jo bare ta tiden til hjelp :p
Hadde planlagt uttak denne uka, men nå blir det ikke før tidligst (og forhåpentligvis) i neste uke (uke 23).

time will show! Håper bare den lille doseøkningen er det pushet som kroppen trenger :D

Spennende! Håper dette går bra!
Myyye bedre med litt treigere gang i det, enn å bli monsterstimulert...!

Stusser fremdeles over at jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne fått mindre dose.. da hadde ikke eggene blitt modne, sa de.
Så hos meg var det tydeligvis alt eller ingenting.
:laughing002
Bra vi alle er forskjellige, og at legene er flinke til å tilpasse!

Jeg har vært borti det mange ganger med nyansatte, og har aldri tenkt noe over det når de ønsker fri! Du kan jo si at du har en medisinsk behandling du skal gjennom? :)
Joda, men det var jo også grunnen jeg ga for at jeg ikke kunne starte 1. Mai som de ønsket :rolleyes:
Kan jo bare slenge det ut åsså får det gå som det går. Jeg er ikke typen til å holde det hemmelig for sjef og kolleger, men tidspunktet kunne vel kanskje vært bedre :oops:

De fryser vel for å være på den sikre siden :) Dessuten slipper du å bekymre deg for om væsken forsvinner før innsett. Jeg synes det var litt tungt å ikke vite 100% sikkert om det ble innsett eller totalfrys! Må kjøre to timer til klinikken, så hadde vært kjedelig å dra "tomhendt" hjem igjen :hilarious:

Det har du rett i. Kan godt se for meg at jeg hadde ligget våken på nettene og lurt på om væsken var borte dersom det skulle bli ferskforsøk :yuck:;) Blir stadig flere overraskelser i denne prosessen. Når jeg tror at jeg endelig fortstår hvordan kroppen fungerer så kommer det med nytt avvik :wacky:

Hvordan har du det? Fikk du bekreftelse med klinikk at de hadde faktisk sendt henvisning denne gangen?

Det har du rett i. Kan godt se for meg at jeg hadde ligget våken på nettene og lurt på om væsken var borte dersom det skulle bli ferskforsøk :yuck:;) Blir stadig flere overraskelser i denne prosessen. Når jeg tror at jeg endelig fortstår hvordan kroppen fungerer så kommer det med nytt avvik :wacky:

Hvordan har du det? Fikk du bekreftelse med klinikk at de hadde faktisk sendt henvisning denne gangen?
Ja, det er mye man skal bekymre seg for :hilarious:

Fikk melding fra klinikken om at henvisning er sendt per post til Porsgrunn, så da er det bare å vente på brev :) Nå bekymrer jeg meg «bare» for om mensen kommer tidsnok til at vi rekker et forsøk til før sommerstengt.. Prøver å innstille meg på at syklus kan være litt tullete etter både stimulering og kjemisk!

Joda, men det var jo også grunnen jeg ga for at jeg ikke kunne starte 1. Mai som de ønsket :rolleyes:
Kan jo bare slenge det ut åsså får det gå som det går. Jeg er ikke typen til å holde det hemmelig for sjef og kolleger, men tidspunktet kunne vel kanskje vært bedre :oops:

Skjønner fortvilelsen... det er på en måte bedre at du startet senere enn hvis du måtte ta fri nå for den andre gangen. Er vel mange medisinske behandlinger som krever flere sykehusbesøk eller oppfølging, så det skal virke helt fornuftig hvis du gir samme årsak igjen :) håper du har fornuftig sjef og kollegaer :)

Blir uttak på torsdag :cat: legen var meget fornøyd, 12-13 var store nok pluss noen andre som kan gi egg. Mye bedre resultat med Gonal-F enn Rekovelle :) Dessverre har det dukket opp væske i livmor så legen vil gjøre totalfrys uavhengig av antall. Har vært til mange UL det siste året og aldri hatt det før... noen andre som har opplevd å få væske i livmor under stimulering uten at det lager krøll senere? :nailbiting: Håper det er bare et resultat av rare IVF-hormoner som forsvinner når kroppen får roe seg
Så herlig med mange fine egg - da er det håp om å få noen gode blastoer! Kjipt med totalfrys, men det er vel mindre sannsynlighet for at det utvikler seg når du ikke får eggløsningssprøyte ❤

Jeg vil prøve å henge her litt. :Heartred Venter på oppstart, og ble plutselig så utålmodig. Er i dag på spraydag 11, starter på sprøyter neste uke!

Mens kom allerede på spraydag 7/syklusdag 26 (har syklus på 30 dager). Mensen ble trolig fremskyndet pga laparaskopi (?) Andre som har fått mens så tidlig, eller før tiden, på spray?

Har nettopp hatt sanering av endometriose, og forrige syklus hadde jeg på eget initiativ hysteroskopi (fikk inkl. scratching). Dette er i tillegg første forsøk med nedregulering (har alltid hatt kort protokoll før).

Fiol - 37 - Barn 1 - Hausken - Synarela, Fostimon, Cyclogest. Oppstart stimulering uke 23.

:signs003 :Heartbigred
Fiol ❤ Hatt en lang vei hit du også, nå må det gå veien! Velkommen hit ❤

Jaaaaa endelig Juni :wav
Jeg startet i ny jobb i dag og lurer litt på hvordan jeg skal legge frem til sjefen at jeg trenger fri før det har gått 1 mnd i jobben.......
Så spennende med ny jobb! Gratulerer ❤ Håper du har en gem sjef, som tar det fint! ❤

Jeg ville vært ærlig og sagt at du syns det er ubehagelig å be om fri så kjapt og at du ikke hadde spurt dersom det ikke var helt nødvendig. Jeg har hatt ansatte som har bedt om fri samme dag de skal starte pga diverse ting, og tenker som så at sånn er det når man jobber med mennesker :) Alle har et liv utenom jobben. Det tror jeg nok sjefen din også forstår, selv om jeg skjønner at du syns det er litt småskummelt å spør når du nettopp har startet.

Tusen takk <3 Men jeg er så negativ, har ikke noen følelse på at dette klaffer i det hele tatt. Hååper jeg tar feil :)

Kanskje noe du gjør for å forsvare hjertet mot dårlige nyheter? Isåfall tror jeg at mange kjenner seg igjen i det :Heartpink Min mann er mye mer negativ enn meg, han sier han vil heller bli positivt overrasket enn skuffet. Fungerer for han iaf :)

Håper også du tar feil ;) Men går det utover psyken å være negativ?

Da har jeg vært på ny ultralydskanning. Ser bra ut så langt, så nå krysser vi fingrene for at vi får dato for innsett I løpet av dagen ❤

Fikk kjapt svar da! Må måle en gang til, follikkelen må vokse litt mer ❤

Er endelig under stimulering xsmile9 2. Sprøytedag med menopur 225 ie idag. Og første kontroll/ul i begynnelsen på neste uke :) spent

Back
Topp