juni 2016

Hehe, da skjønner jeg at det kan være litt vanskelig, ja. Jeg antar at man ikke tar med drikke selv eller? Ellers kunne du helt alkoholfri vin på en vanlig vinflaske med skrukork :) Men det har du sikkert evt tenkt på allerede ;)
Jo, vi skal ha med egen drikke, så får prøve på noe slikt:-)

Da er jeg ruger igjen! Håper det går like bra som resten av forsøket, for har aldri fått så mange gode egg ut tidligere. Ett inn i dag og 3 på frys!! Har bare fått ett egg på frys tidligere (noe som resulterte i datteren vår), så dette er jo veldig bra. Må "bare" feste seg nå! :-)

Da er jeg ruger igjen! Håper det går like bra som resten av forsøket, for har aldri fått så mange gode egg ut tidligere. Ett inn i dag og 3 på frys!! Har bare fått ett egg på frys tidligere (noe som resulterte i datteren vår), så dette er jo veldig bra. Må "bare" feste seg nå! :-)
Det er jo helt fantastisk :D Gratulerer!

Da er det bekreftet med blodprøve at det ikke gikk denne gangen heller. Snakket med sykepleier på fertilitetssenteret. Tok opp hva vi kunne gjøre annerledes neste gang. Hun foreslo blodfortynnende i tillegg til prednisolon som jeg fikk i denne runden.
Spurte også om scratching, hun var positiv til det. Men dette måtte visst gjøres syklus før egginnsett. Så da må jeg gjøre det i august og få innsett av fryseegg i september.
Hva sier dere kloke damer? Jeg bør vel nesten gjøre det.
Også skal jeg også spørre om at egget blir dyrket til blastocyst, det ble fryst på dag 3.
I tillegg lurer jeg på om jeg får uvi i forbindelse med forsøkene. Akkurat når jeg begynner å blø etter mislykket forsøk, rugedag 9 altså så svir det så veldig nedentil. Jeg har veldig lett for å få uvi. Kanskje jeg skal gå på noe antibiotika profylaktisk i forbindelse med neste forsøk.

Jeg har fått time til samtale med legen før sommeren.
Jeg har også tenkt litt på mer utredning. Jeg har f eks aldri hatt lap, men fikk påvist tett eggleder med hsg. Tenk om det er væske i egglederen som gir dårlig miljø i livmoren? Kanskje ta noen blodprøver av meg og mannen?

Kjære kloke damer kom med råd. Hva skal vi gjøre for å lykkes? Har hatt innsett av 4 perfekte egg med foreløpig negativt resultat.

Da er det bekreftet med blodprøve at det ikke gikk denne gangen heller. Snakket med sykepleier på fertilitetssenteret. Tok opp hva vi kunne gjøre annerledes neste gang. Hun foreslo blodfortynnende i tillegg til prednisolon som jeg fikk i denne runden.
Spurte også om scratching, hun var positiv til det. Men dette måtte visst gjøres syklus før egginnsett. Så da må jeg gjøre det i august og få innsett av fryseegg i september.
Hva sier dere kloke damer? Jeg bør vel nesten gjøre det.
Også skal jeg også spørre om at egget blir dyrket til blastocyst, det ble fryst på dag 3.
I tillegg lurer jeg på om jeg får uvi i forbindelse med forsøkene. Akkurat når jeg begynner å blø etter mislykket forsøk, rugedag 9 altså så svir det så veldig nedentil. Jeg har veldig lett for å få uvi. Kanskje jeg skal gå på noe antibiotika profylaktisk i forbindelse med neste forsøk.

Jeg har fått time til samtale med legen før sommeren.
Jeg har også tenkt litt på mer utredning. Jeg har f eks aldri hatt lap, men fikk påvist tett eggleder med hsg. Tenk om det er væske i egglederen som gir dårlig miljø i livmoren? Kanskje ta noen blodprøver av meg og mannen?

Kjære kloke damer kom med råd. Hva skal vi gjøre for å lykkes? Har hatt innsett av 4 perfekte egg med foreløpig negativt resultat.
Gjør det fra meg.

Grattis som ruger! Da ligger vi helt likt:) fikk også satt inn ett egg idag, og 7 dyrkes videre til evt frys. Vi har aldri fått på frys før så håper det skjer denne gangen. Krysser fingrene for oss:)

Grattis som ruger! Da ligger vi helt likt:) fikk også satt inn ett egg idag, og 7 dyrkes videre til evt frys. Vi har aldri fått på frys før så håper det skjer denne gangen. Krysser fingrene for oss:)
Så bra!! Håper det lykkes for oss begge. Hvor fikk du satt inn? Jeg går til Ullevål.

Da er vi også blitt ruger. Fikk satt inn ett egg på tirsdag som var dyrket til blasto og vært i fryseren. Håper dette går veien denne gangen, og at vi kommer ett skritt nærmere.
Eneste jeg egentlig lurer på nå er hvor lang på vei jeg egentlig er, men i bunn og grunn er det viktigste at egget fester seg.

Jøss, i dag ringte de fra Ullevål og sa at de hadde lagt enda et embryo på frys! Det har jeg aldri opplevd før. Trodde at de tre siste eggene var "ferdige" jeg, etter beskjed om ett inn og tre på frys i går. Men det var jo en gledelig overraskelse at enda ett er med videre!
Begynner virkelig å lure på hva som gjør at jeg har fått så mange flere egg denne gangen. Pleier jo ikke få ut mange, og har kun hatt ett på frys en gang tidligere. Håper bare at det er snakk om gullegg! :-)

Lutinus er noe dritt! Måtte bare få sakt det :p
Haha, Cyclogest også hvis det er noen trøst :)) Jeg likte egentlig Crinone bedre jeg, for da var det i alle fall ikke så fuktig og rennende :P

Fjerde rugedag med blastocyst (9 DPO mao) her. Jeg driver og tester etter når Ovitrellen er ute av kroppen, og jeg fikk en litt spennende test i ettermiddag. Den var nemlig helt blenda innen fristen på morgenen, men så plutselig strek innen fristen på ettermiddagen :eek: Urinen var imidlertid konsentrert på ettermiddagen også, og kveldstesten var litt svakere igjen (men sterkere enn morgentesten), men synes det var voldsomt så sterk den ble likevel :P Den var faktisk sterkere eller like sterk som den første testen jeg tok 6 dpo :eek: Bare å smøre seg med tålmodighet, gitt.

a5694471204058e8059707c3c63d0d77

9b6d541edb2ebb11e2db21d01569a0a3

(Her er ikke kveldstesten fra i dag med.)

Fjerde rugedag med blastocyst (9 DPO mao) her. Jeg driver og tester etter når Ovitrellen er ute av kroppen, og jeg fikk en litt spennende test i ettermiddag. Den var nemlig helt blenda innen fristen på morgenen, men så plutselig strek innen fristen på ettermiddagen :eek: Urinen var imidlertid konsentrert på ettermiddagen også, og kveldstesten var litt svakere igjen (men sterkere enn morgentesten), men synes det var voldsomt så sterk den ble likevel :P Den var faktisk sterkere eller like sterk som den første testen jeg tok 6 dpo :eek: Bare å smøre seg med tålmodighet, gitt.

Baby i magen du :D

Fjerde rugedag med blastocyst (9 DPO mao) her. Jeg driver og tester etter når Ovitrellen er ute av kroppen, og jeg fikk en litt spennende test i ettermiddag. Den var nemlig helt blenda innen fristen på morgenen, men så plutselig strek innen fristen på ettermiddagen :eek: Urinen var imidlertid konsentrert på ettermiddagen også, og kveldstesten var litt svakere igjen (men sterkere enn morgentesten), men synes det var voldsomt så sterk den ble likevel :p Den var faktisk sterkere eller like sterk som den første testen jeg tok 6 dpo :eek: Bare å smøre seg med tålmodighet, gitt.

Dette ser så lovende ut :D

Da er jeg ruger igjen! Håper det går like bra som resten av forsøket, for har aldri fått så mange gode egg ut tidligere. Ett inn i dag og 3 på frys!! Har bare fått ett egg på frys tidligere (noe som resulterte i datteren vår), så dette er jo veldig bra. Må "bare" feste seg nå! :)

Gratulerer som ruger:D Kjempe bra med tre egg på frys i tillegg:)

Må bare oppdatere litt her:) Hadde som nevnt samtale med legen på Hausken i går etter det mislykkede forsøket tidligere denne uken.
Nå ser det ut til at vi går i gang med vårt 3 forsøk fra august av. Og denne gangen ville legen tenke i andre baner. Kanskje det er det som skal til for at det skal klaffe:rolleyes:

Så nå blir det p-piller på meg i sommer, og deretter Prednisolon og lang protokoll på meg. Tidligere har jeg kun hatt kort protokoll, men legen hadde tro på at nyinnstilt syklus og nedregulering kunne ha positiv effekt på eggproduksjonen.

Så vi gikk ut derfra med litt mer optimisme og nytt håp for at det er oppskriften som kan knekke 'koden' ❤️

Så selv om vi går privat, er det så godt å se at de som jobber der er åpne for å finne andre løsninger og virkelig ønsker at vi skal lykkes❤️

Måtte bare få ut noen ord, etter en utrolig tøff og slitsom uke:shy:

Nå krysser jeg fingrene for at dere som fortsatt er i gang med stimulering, venter på uttak/innsett eller ruger, ender opp med to streker i løpet av de neste dagene/ukene :D

Stimulering avbrutt..

Back
Topp