Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Altså null problem med å få en mindre i hus, men utfordringene gjør det tøft å kengubsrnet må tåle mye slag, klyping og skrik rett i øret, jeg er imponert over hvor tålmodig han faktisk erEnig.
Men trolig tøft for kengubarnet som har vært enebarn så lenge, så skjønner behovet for å kompensere litt. Men mest av alt, herlig å høre om den toåringen.
Dette er bare midlertidig og mest sannsynlig bare ett par mnd til.Ja, helt klart er det tøft for han, det skjønner jeg veldig godt. Men uansett så koselig, de har jo ønsket seg ett barn til veldig lenge.
Toåringer kan være utfordrende, men flott at han er tålmodigAltså null problem med å få en mindre i hus, men utfordringene gjør det tøft å kengubsrnet må tåle mye slag, klyping og skrik rett i øret, jeg er imponert over hvor tålmodig han faktisk er
Åhh. Hadde håpet det var mer langvarig /permanent. Jeg vet jo at midlertidig forhåpentligvis da er i barnets beste interesse, men... Du skjønner hva jeg mener, håper jeg.Dette er bare midlertidig og mest sannsynlig bare ett par mnd til.
Hadde håpt det var noe mer permanent, men det er vel koselig når det står på.Dette er bare midlertidig og mest sannsynlig bare ett par mnd til.
Utfra været så er ikke Sunnmøre heller den beste løsningen, men vi valgte det siden jeg er tettere knyttet til familien enn min mann, alternativet hadde jo vært å bosatt oss rundt Lillehammer/Gjøvik, med nærhet til hans familie, skikkelig vinter og skikkelig sommer, men da langt fra mine.
Og å dra på ferie til min familie funker ikke på samme måte. Det tenkte vi ikke på da. Men altså.
Svigermor sin ferie:være hjemme og ta mot sine barn og svigerbarn og barnebarn. Evt en tur opp til oss en gang eller to i åreet
Svigerfar med fam: en tur på hytta ei uke eller ei uke til Trøndelag og veldig gjerne ei uke uteble da i løpet av året, men mye av juli er de hjemme.
Svigerinnene mine, den ene tilpasser seg stort sett alltid å være mest mulig hos sin mor når vi er der. Og den andre bor i området og har stort sett ikke ferie/ikke ferie begge to, så de reiser ikke noe sted i juli.
Min familie derimot: mine foreldre har campingvogn og tar løs i starten av juli og er på farten i 3-4 uker. De er pensjonister og reiser kortere turer med vogn utenom ferien også.
Min bror med fam: har også hennes familie i Sverige, og har campingvogn. Så de er også på farten 3-4 uker, inkl å treffe hennes familie.
Skulle vi truffet dem i ferien måtte vi... Ehh... Truffet dem på ferie?
Det var ikke et argument vi tenkte på da vi valgte hvor vi skulle flytte, da.
Elverum er værmessig et bedre sted ja. Vi har to år vært på camping på Flisa nå, midt mellom Elverum og Kongsvinger.
Men kan jo ikke tenke meg å flytte dit, rett og slett pga familie og nettverk. Og, ehh, ja, da måtte vi jo fortsatt reist til svigers i ferien?
Campingferie gir gode minner og opplevelser ja. Og egentlig er det jo enkelt. Men reelt sett bruker jeg mye tid på å planlegge, og nerde ang utstyr. Men det er like mye fordi jeg liker det da, jeg synes det er gøy, selve planleggingen og forberedelsene.
Man kan jo finfint reise på ferie på campingplass ved å leie hytte på plassene, og ikke måtte ha med seg alt det dilldallet vi har.
Jeg liker ikke selge bil jeg heller, for jeg kan ingenting om dem. Gubben kan bil. Og elsker å kjøpe bil. Hater å selge, men det er fordi han elsker bil. Og mange som kjøper bil gidder ikke lese hele annonsen før de ringer. Eller noe i den duren...Jeg har aldri solgt en eneste bil. Eller joda. Den første bilen vi hadde solgte vi forsåvidt. I form av at min svigerinne overtok den mot en liten sum.
Så hvordan selger man en 14 år gammel bil med riper i lakken og noe hakket serviceintervall de seneste årene? Var nok bedre fulgt opp fra 2008 til 2013, da var den hovedbilen vår. Men fra 2013 eller 14 så har vi hatt s max som hovedbil og dette ble da mannens til og fra jobb - bil og tilsvarende nedgradert i status. Den er jo vedlikeholdt ved behov, men ikke gjort noe med en del riper i lakken etc.
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Den er neppe verd særlig mye.
Hovedbilen er jeg ikke klar for å selge før jeg vet om vi kjører med henger på campingferie. Den er vel verd noe mer. Men den rommer med et nødskrik campingbaggasjen og det finnes ikke elbil med tilsvarende bagasjerom uten at man snakker disse ombygde varebilene.
På vei hjem fra Sørlandet , blir godt å komme hjem, har gitt ekstra penger til kengubarnet denne turen for han har jaggu måttet tåle mye fra 2-åringen.
Ang pass så har vi fikset nytt til kb i år, vi reiste mye før corona så pass er viktig å ha klart, elsker å reise. Tror det har med at æ vi aldri reiste noe annet enn til Sverige og Danmark da jeg var ung, jrg ønsker å oppleve mer av verden og vil kengubsrnet også skal få det![]()
Min har slett ikke noe sånt forhold til biler. Så derfor er det meget mulig meg som må ta tak om noe skal skje.Jeg liker ikke selge bil jeg heller, for jeg kan ingenting om dem. Gubben kan bil. Og elsker å kjøpe bil. Hater å selge, men det er fordi han elsker bil. Og mange som kjøper bil gidder ikke lese hele annonsen før de ringer. Eller noe i den duren...
Men, akkurat de bilene skal gubben få styre med.
Min har slett ikke noe sånt forhold til biler. Så derfor er det meget mulig meg som må ta tak om noe skal skje.
Herlig!Når været er som det er idag, så passet det fint med saftkoking![]()
Å se mine ei uke i året er heller ikke optimalt. Så da blir vi boende her.Ser den med familien da. For er jo nettopp derfor vi er "stuck" her. Jeg henger jo mye med familien i hverdagen, og jeg og min mor eier hester sammen. Hadde ikke kunnet gjort det samme, mange timer unna. Og å se dem ei uke i året er altså uaktuelt. ..
Å se mine ei uke i året er heller ikke optimalt. Så da blir vi boende her.
Jeg skulle bare gjerne hatt 8 uker ferie i året, eller 10. Så vi kunne reise i høstferien, utnytte påskeferien, i juleferien være hjemme, (jul og påske har jeg fri skoleferien. Det avspasserer jeg. For i januar og februar er det årsoppgjør så da jobber jeg mye ekstra) og ha tid til de to ukene med svigers og likevel 2-3 uker camping på sommeren og tid til langhelger der det er mulig... Og ei uke fri jeg og mannen mens ungene er på skolen, fjerne både høst og vår, så vi får tatt tak i ting som de vinduene. Et dypdykk i klesvasken. Ta soverommet vårt. Det drivhuset. Eller bilbytte. Huset bør males / beises i løpet av noen år. Tømme garasjen for skrot. Etc.
For jeg rekker ikke nok av huset og slett ikke nok av camping når vi har 4 uker fri og to av dem går til svigers
Jeg kan absolutt ikke noe om bil. Så å selge den. Nei. Det kan jeg ikke. Enten få min bror til å bidra, eller selge den via noen som selger for deg, og derved få mindre for den men bli kvitt den. Innbytte eller nettbil eller et eller annet sånn. (men spørs om noen sånne vil ha en 14 år gammel ripete bil....) for mannen vurderer å skote den, men den er mer vers enn vrakpanten, det er den! Da er det om så bedre å gi den bort til noen som trenger den. For det er mye god bruk igjen i den. Bare ikke så mye økonomisk verdi. Men kanskje 20k, kaaaaaanskje?Uff. Hehe. Jeg misunner deg ikke den, altså. Jeg kan så lite om bil, så å selge dem... Njæ. Nei takk.
Min har slett ikke noe sånt forhold til biler. Så derfor er det meget mulig meg som må ta tak om noe skal skje.

Jeg kan absolutt ikke noe om bil. Så å selge den. Nei. Det kan jeg ikke. Enten få min bror til å bidra, eller selge den via noen som selger for deg, og derved få mindre for den men bli kvitt den. Innbytte eller nettbil eller et eller annet sånn. (men spørs om noen sånne vil ha en 14 år gammel ripete bil....) for mannen vurderer å skote den, men den er mer vers enn vrakpanten, det er den! Da er det om så bedre å gi den bort til noen som trenger den. For det er mye god bruk igjen i den. Bare ikke så mye økonomisk verdi. Men kanskje 20k, kaaaaaanskje?
Det vanskeligste med å selge bil er jo at jeg ikke aner hva den er verd.
Min har faktisk for første gang på mange år hatt nesten helt fri de 4 ukene med ferie. Litt jobb. Men mest fri. (tidliger har han jobbet 2+ av ukene og rundt 20-40% de to andre ukene. Restrukturering på jobb med omorganisering var ikke bare dumt...)Det var den tiden, ja... Vi har også.masse vi skulle gjort. Men det avhenger av at gubben har fri. I sommer, er det lengste trekket gubben har tatt seg fri, på.. fire dager. DA reiser vi bort.
Men vi skulle støpt litt, til drivhus. Og ordnet platt. Og begynt å jobbe med kjelleren. Huset er ikke optimalt akkurat nå, med tanke på planløsning og alt.
Min har faktisk for første gang på mange år hatt nesten helt fri de 4 ukene med ferie. Litt jobb. Men mest fri. (tidliger har han jobbet 2+ av ukene og rundt 20-40% de to andre ukene. Restrukturering på jobb med omorganisering var ikke bare dumt...)
Men 1) vi har jo ikke tiltsksevne og 2) dagene flyr så fort!!!
Vi var hjemme noen dager i starten. Vaske klær, pakke bil, rydde hus. Dro torsdag morgen. Var hos svigers til vi dro på camping onsdag formiddag 2 uker senere og hjem søndagen. Så var vi hjemme da siste uka. Og den har flydd fort den. Vasket klær etter ferien, forsøkt å rydde bort litt fravokst tøy, hagen måtte klippes og stelles, ungene har lekt med naboens feriegjester og vips så er det jobb i morgen.
Ja. Jeg har tatt den. "lignende biler" ligger ute for 40-50k. Nettbil mener de kan gi 25-40k, før de har sett den. Med riper utover hva en kan forvente utfra alder og ikke komplett servicehistorikk de siste 7 årene så regner jeg med i havner i nedre sjikt eller under, men aner jo ikke hva som er reelt.På finn har du en sånn.. "se hva lignende biler ligger ute for", mtp modell, årstall og km. (Inne på mine kjøretøy). Du kan jo sjekke det, i alle fall. 20k er jo et greit bidrag til investering av ny bil, uansett. Og mange som leter etter bruktbiler i den prisklassen. Så . Ja.