Juliskravla - sommer!

Den tiltaksevnen ja.. haha.
Gubben har malt litt garasjevegg da. I alle fall. Så NOE er blitt gjort.
Jeg får omtrent ikke gjort en dritt selv. Dagene går i.. oppvaskmaskinen, klesvasken, tørke over gulvet... Og den babyen da. Som trenger meg masse. Og som spiser hele tiden. Og akkurat nå SITTER i sengen sin istedenfor å sove.

(Hun er kjempeskjønn, jeg er bare litt ekstra trøtt og sliten i dag :p)

Men ja. Føler dagene flyter av gårde i en slags tjukk smørje av ingenting. Jeg er fremdeles hjemme fra jobb, men er vanskelig å få tid til ting likevel.
Kan ikke skylde på baby heller jeg da. Yngste er 6,5 år gammel. Skal på Sfo som fleste dag som 2. klassing i morgen.

Men ja. Klesvask, oppvask, klesbretting, også er jeg sløøøøøøøv, så mye tid på mobilen....

Åhh. Hadde håpet det var mer langvarig /permanent. Jeg vet jo at midlertidig forhåpentligvis da er i barnets beste interesse, men... Du skjønner hva jeg mener, håper jeg.
Det dr helt selvvalgt at det ikke blir permanent i denne saken altså, vi har blitt spurt om det. Å ja det stemmer

2åringer kan være litt mye innimellom, ja...

Og, oppleve verden; med barna.. det er jo utrolig hyggelig. Det er fint å reise. Men har veldig respekt for kortreist ferie også, altså. Alt er jo litt hva man gjør det til, sånn sett.
Ja altså må ikke langt, men ikke det samme hele tiden er viktig for meg

Ja altså må ikke langt, men ikke det samme hele tiden er viktig for meg
Litt variasjon trenger jeg også. Derfor holdt jeg på å gå på veggene når det av ulike årsaker ble til at vi hadde flere år på rad bare med svigers - ferie. Jeg fylte jo den etter beste evne med hunderfossen, bydag, badetur etc, men likevel.

Så har det satt seg i svigerfamilien en forventning om at sånn ER det, og det jobber jeg gradvis med å endre. Uten at jeg skal bli den store stygge ulven. For jeg vil jo treffe dem og vil at ungene skal få et forhold til dem. Bare ikke. Ikke to uker av sommerferien.

Litt variasjon trenger jeg også. Derfor holdt jeg på å gå på veggene når det av ulike årsaker ble til at vi hadde flere år på rad bare med svigers - ferie. Jeg fylte jo den etter beste evne med hunderfossen, bydag, badetur etc, men likevel.

Så har det satt seg i svigerfamilien en forventning om at sånn ER det, og det jobber jeg gradvis med å endre. Uten at jeg skal bli den store stygge ulven. For jeg vil jo treffe dem og vil at ungene skal få et forhold til dem. Bare ikke. Ikke to uker av sommerferien.
Skjønner deg godt

6liter ripssaft ble det :D

Vedlegg

• IMG_20220731_201723.jpg
    IMG_20220731_201723.jpg
    1,9 MB · Visninger: 1
Ja. Jeg har tatt den. "lignende biler" ligger ute for 40-50k. Nettbil mener de kan gi 25-40k, før de har sett den. Med riper utover hva en kan forvente utfra alder og ikke komplett servicehistorikk de siste 7 årene så regner jeg med i havner i nedre sjikt eller under, men aner jo ikke hva som er reelt.

Sikkert mulig å få solgt den.
Vet ikke helt hvilket budsjett vi skal legge oss på ang ny bil heller, det er bil nr 2 ser er snakk om. Men likevel blir den sikkert mer brukt enn nåværende bil nr 2 dersom den er elektrisk. Så helst plass til alle 5, men samtidig så tenker jeg en liten bil i hovedsak til mannen og pc-veska til og fra jobb. For på langtur har vi s max inntil vi bytter den. Pga bagasjeplass. Det er ikke fornuftig å ha to store biler. Så avensis bør byttes med en relativt liten og rimelig elbil, tenker jeg.
Hva med å legge den ut rett under de som ligger ute allerede da? Liksom, om den ikke selges for det, så kan man vel alltids sette ned prisen senere.

Vi og har en smax nå. Digg bil. Plass til alle. Liker ikke setene vi har. De er sånne spesialseter. I rødt og hvitt skinn. Litt vonde å sitte i.

Kan ikke skylde på baby heller jeg da. Yngste er 6,5 år gammel. Skal på Sfo som fleste dag som 2. klassing i morgen.

Men ja. Klesvask, oppvask, klesbretting, også er jeg sløøøøøøøv, så mye tid på mobilen....

Så stor alt, ja!
Tiden går, ja. Alltids mye husarbeid å gjøre. Også den telefonen.... ><

Hva med å legge den ut rett under de som ligger ute allerede da? Liksom, om den ikke selges for det, så kan man vel alltids sette ned prisen senere.

Vi og har en smax nå. Digg bil. Plass til alle. Liker ikke setene vi har. De er sånne spesialseter. I rødt og hvitt skinn. Litt vonde å sitte i.
Vi har svart/grå stoff-seter som jeg synes er helt greie /gode å sitte i. Digger bilen på mange måter. Plass til alle. Plass til baggasje. Bare diesel. Som gjør at det koster meg 40-50kr i drivstoff å dra på jobb en dag (inkl at jeg skal hjem ja) og fra skolestart kommer bompengene også, som er 40 kr dagen for diesel, 20 for elbil. En elbil som ladet på vår ca gratis strøm ville kostet minimalt i "drivstoff". Vi bor jo i en sånn strømsone som har lave strømpriser.

Å legge den ut like under de som ligger der lukke jo vært en ide. Dog. Man kan jo ikke selge bilen man trenger daglig død man har en plan om å kjøpe en ny da. Men regner ikke med at den ville gått på dagen akkurat.

Men første punkt ville være å bli enige om vi skal bytte bil. Og i så fall budsjett på en ny. Som gjør det mulig å legge en plan ang hvilken det skal være. Og derved igangsette en salgs - plan. Og kanskje noe skjer.

Dersom svaret på punkt 1 er at vi SKAL gjøre noe da. Jeg har vært rimelig overbevist om at vi hadde en felles enighet om å ikke gjøre det. Jeg lar meg lett overtale, for jeg lider av litt dieselskam/burde jo skjønne at elbil er lurt rent økonomisk - skam, men... Vi har den jo, den bilen. Den funker jo. Etter noen ting som er fikset fortløpende så er den jo fint brukbar i trolig mange år. Vi snakker jo Toyota

Vi har svart/grå stoff-seter som jeg synes er helt greie /gode å sitte i. Digger bilen på mange måter. Plass til alle. Plass til baggasje. Bare diesel. Som gjør at det koster meg 40-50kr i drivstoff å dra på jobb en dag (inkl at jeg skal hjem ja) og fra skolestart kommer bompengene også, som er 40 kr dagen for diesel, 20 for elbil. En elbil som ladet på vår ca gratis strøm ville kostet minimalt i "drivstoff". Vi bor jo i en sånn strømsone som har lave strømpriser.

Å legge den ut like under de som ligger der lukke jo vært en ide. Dog. Man kan jo ikke selge bilen man trenger daglig død man har en plan om å kjøpe en ny da. Men regner ikke med at den ville gått på dagen akkurat.

Men første punkt ville være å bli enige om vi skal bytte bil. Og i så fall budsjett på en ny. Som gjør det mulig å legge en plan ang hvilken det skal være. Og derved igangsette en salgs - plan. Og kanskje noe skjer.

Dersom svaret på punkt 1 er at vi SKAL gjøre noe da. Jeg har vært rimelig overbevist om at vi hadde en felles enighet om å ikke gjøre det. Jeg lar meg lett overtale, for jeg lider av litt dieselskam/burde jo skjønne at elbil er lurt rent økonomisk - skam, men... Vi har den jo, den bilen. Den funker jo. Etter noen ting som er fikset fortløpende så er den jo fint brukbar i trolig mange år. Vi snakker jo Toyota
Er greit å være sikker på at man skal selge, før man legger ut, kanskje.. :p
Stoff er mer behagelig å sitte i. Men, vanskeligere å vaske med grisete unger, da. Så...

Er greit å være sikker på at man skal selge, før man legger ut, kanskje.. :p
Stoff er mer behagelig å sitte i. Men, vanskeligere å vaske med grisete unger, da. Så...
Ja, vi burde nok ta en en dyprens av setene egentlig. På begge bilene.

Og definitivt avgjøre om vi skal selge før vi gjør noe mer ja. (og vaske den. Også innvendig. Før evt bilder og legge ut)

Ja, vi burde nok ta en en dyprens av setene egentlig. På begge bilene.

Og definitivt avgjøre om vi skal selge før vi gjør noe mer ja. (og vaske den. Også innvendig. Før evt bilder og legge ut)

Må nok gjøres innimellom, ja. Spesielt før man evt skal selge er det nok greit. :P

Må nok gjøres innimellom, ja. Spesielt før man evt skal selge er det nok greit. :p
Absolutt.

Bilen det er snakk om er jo en bil som ikke brukes av hele familien ofte, og vi er ikke de som vasker bilene regelmessig. Så ja, det bør jo gjøres uansett

Absolutt.

Bilen det er snakk om er jo en bil som ikke brukes av hele familien ofte, og vi er ikke de som vasker bilene regelmessig. Så ja, det bør jo gjøres uansett

Jeg er litt usikker på om vi har noe biler med stoffseter... Kanskje den blå som skal bli bruksbilen vår etterhvert (Caravelle).. Men, samboer er glad i å holde på med bil, så vedder på at han kommer til å damprense setene, om det ikke er gjort alt.

Jeg er litt usikker på om vi har noe biler med stoffseter... Kanskje den blå som skal bli bruksbilen vår etterhvert (Caravelle).. Men, samboer er glad i å holde på med bil, så vedder på at han kommer til å damprense setene, om det ikke er gjort alt.
Vi burde kanskje hatt en damprenser.....

Vi burde kanskje hatt en damprenser.....
Kjekt å ha, kjekt å ha..
Tror vi har en som står ubrukt nedi kjelleren..??
Men gubben har alt mulig på jobb, så.. (bensinstasjon med verksted) skal ikke se bort i fra at han har damprenser der og.

Back
Topp