Juliskravla - sommer!

Jeg også.

Men nei. Jeg skal sove i telt i svigermor sin hage. Først skal min lille nevø legges, svigermor ta den delen da. Og våre unger. Vel. Minstemor sover ikke i telt uten at der ligger noen andre. Det kan jo bli spennende.... På camping er det ikke noe problem, for da er vi jo i/rundt teltet uansett. Ved hage - soving betyr det at jeg bør få ut leselyset mitt fra rommet svigermor og lillegutt overtar. For da blir vel jeg liggende der en stund. Til ungene legger seg, og det gjør de vel ikke. Blæ. Hmm. Det ordner seg nok på et vis

Men, vel. Ja. Det blir som det blir.

Og atter at år skjer dette. Jula 2020 sa jeg lille julaften at jeg gledet meg til jul 2021.
Nå sitter jeg på ferie 2022 og tenker at ferie 2023,,da!!!! Da skal vi få det til. Planlagt som så de siste årene. Men søker slik hvert år.

Er ikke helt sikker på om jeg skal være glad for at mannen prøver å gjøre noe med sine 10 tommeltotter, og jeg skal være nervøs :P

Mannen har aldri kunnet noe om bil, og med det mener jeg, han har virkelig ikke kunnet NOE.
Er jeg som har peilet olje, fylt på om det har vært behov for det, fikset batteriet en gang.
Det eneste han har klart å gjøre er å skifte dekk, kjøre på verksted og fylle på spylevæske.

Nå er det problemer med klaiperen på Lille Bill.
Lille Bill er gammel, og han har søkt på sider, sett på youtube ++++ og funnet ut hvordan han kan fikse det selv.
Har bestilt det han trenger på klikk og hent, og jeg skal hente for han i morgen slik at han får fikset bilen i morgen kveld...

Greit at han prøver å lære seg å fikse bilen selv, men jeg er ikke 100% sikker på om jeg føler meg helt komfortabel med at det er bremsene han begynne med :P

Teltlivet i hagen til svigermor harmonerer ikke helt med ting som "ligge lenge" eller egentlig helt "spillkveld" heller. Vel. Får se om vi får minstemor til å tørre å ligge her alene dersom jeg er her til hun sover.

Det som skjedde er jo at i det jeg i mine ørten oppvåkninger - men - ligger-stille-så-ingen- våkner, tilslutt oppdaget at mannen var våken. Hvisket litt med ham og han bestemte seg for å åpne opp litt og lufte. I går kveld var det kaldt men i dag tidlig meget varmt. Og derved våknet 1 og 2 og 3 unger som perler på en snor. Og lille nevø inne i huset sammen med bestemor hadde jo vært våken lenge.

Så her laget vi frokost litt over 8. Lillegutt har tatt en dubb i vogna si nå og jeg tror vi er mange som er misunnelige....

Faren og stemoren til mannen kommer visst hit enten på fredag eller lørdag.
Jeg har ikke noe problem med stemoren, men den forrige gangen jeg traff faren hans så gikk det ikke veldig bra. Jeg nevnte at jeg og mannen kuttet ned på rødt kjøtt og han sa at vegetarianere ikke nødvendigvis var sunnere, hvor jeg avbrøt han og sa at jeg ikke hadde nevnt noe som helst om å være vegetarianer.. og han anklagde meg for å aldri ha likt han??
Satt der med ett wtf uttrykk og følte meg skikkelig ukomfortabel… og føler det ubehaget nå som vi snart skal se de igjen og det var i november 2020 liksom.. -,-

Jeg har ikke noe problem med stemoren, men den forrige gangen jeg traff faren hans så gikk det ikke veldig bra. Jeg nevnte at jeg og mannen kuttet ned på rødt kjøtt og han sa at vegetarianere ikke nødvendigvis var sunnere, hvor jeg avbrøt han og sa at jeg ikke hadde nevnt noe som helst om å være vegetarianer.. og han anklagde meg for å aldri ha likt han??
Satt der med ett wtf uttrykk og følte meg skikkelig ukomfortabel… og føler det ubehaget nå som vi snart skal se de igjen og det var i november 2020 liksom.. -,-
Uff kjedelig når det er sånn. Har selv hatt 2 episoder med svigermor. Men før eller seinare måtte jeg møte henne. Det er bare det og puste dypt en gang og bryte isen igjen. Jeg sank ikke ned hode men møtte henne litt sånn på siden . Og jammen som hun respektere meg mer etterpå.

Woho, mye morro om dagen! Tilnærmet ingen søvn inatt pga kløing og sviing. Ansiktet mitt føles helt stivt pga koppene, og det svir så sykt. Feber er på vei tilbake. Tror jeg har fått vannkopper i halsen. Våknet idag, skikkelig sår og trang i halsen. Har problemer med å spise og drikke. Veldig nedsatt allmenntilstand, kan man si...

Woho, mye morro om dagen! Tilnærmet ingen søvn inatt pga kløing og sviing. Ansiktet mitt føles helt stivt pga koppene, og det svir så sykt. Feber er på vei tilbake. Tror jeg har fått vannkopper i halsen. Våknet idag, skikkelig sår og trang i halsen. Har problemer med å spise og drikke. Veldig nedsatt allmenntilstand, kan man si...
Høres ut som da jeg fikk det som voksen. Masse god bedring!

Wtf, for en merkelig oppførsel, egentlig.. forstår godt at du føler det er ukomfortabelt.

Æsj. God bedring!

Fortsatt god bedring

Wtf, for en merkelig oppførsel, egentlig.. forstår godt at du føler det er ukomfortabelt.
Ja jeg må si jeg gruer meg veldig til det møtet… sagt til mannen min at han må være på og følge med og faktisk si han imot om han begynner igjen.
Jeg tror resten av familien hans bare er vant med oppførselen til faren, og godtar det..

Ja jeg må si jeg gruer meg veldig til det møtet… sagt til mannen min at han må være på og følge med og faktisk si han imot om han begynner igjen.
Jeg tror resten av familien hans bare er vant med oppførselen til faren, og godtar det..
Dere får avtale et signal du gir ham om det trengs

Heldigvis har jeg et mye bedre forhold til mine svigerforeldre.

Jeg og svigermor ser ikke helt likt på alle felt innen barneoppdragelse, ernæring mm, men vi klarer oss og har nå vært her en uke uten at jeg har nådd grensen min. Godt hjulpet av noen dager med min hak annet år gamle nevø kanskje, han er jo som unger flest på den alderen, og derved fremstår mine som er 5-13 år eldre enn ham, som relativt rolige, og hun har ikke hatt tid til å henge seg opp i hvor mye skjermtid de får mm. Vi drar ikke videre før onsdag, det er rimelig lenge til, slett ikke lenge nok spørr du henne, men for lenge spørr du meg som vil på camping også, så mange nok dager igjen enda til at det skal rekke å sprekke for meg. Oftest inntreffer det i tiden 7-10 dager, som altså er mye av grunnen til at jeg synes det er lenge nok.

Det får han gjøre! Hvis det bare blir ubehagelig å møte dem, så blir jo ikke det noe trivelig.

Jeg som liksom skal passe kalorier måtte ta meg ett glass vin idag rett og slett.. stressa!
❤️
Får håpe det ikke blir så ille som du frykter ! :)

Back
Topp