Æææh. Jeg er skikkelig introvert. Så.. Jeg greier ikke ta innover meg at du greier holde ut så lenge..
Jeg er nok ambivert. Men heller mot introvert. Mannen likeså og eldstemann av ungene våre er også introvert, og tenåring. Jentene elsker oppmerksomhet og folk.
Svigermor virker å være meget ekstrovert.
Guttungen får derved større frihet enn vanlig til å sitte i senga og spille. Mannen får gå i skogen og spille diskgolf. Jeg tar meg i å savne at ungene skulle sove så jeg kunne trille tur. Jeg meldte meg fort frivillig og gikk en times trilletur med min nevø.
Jeg leser en del bøker, og har min egentid nå. Jeg våkner relativt tidlig, men står ikke opp før mannen. Så jeg ligger altså her i senga sammen med en mann som sover i 2+ timer hver morgen.
Og svigermor vil nok si at vi er her i to uker med bare våre egne planer, mens jeg føler våre planer begrenses av det andre planlegger. Man ser det fra ulike vinkler.
Det er jo våre planer at vi drar frem og tilbake mellom de to foreldrene til mannen. Men absolutt ikke vår plan at svigerfar sin ide til servering var isbog jordbær, hvilket er kjempegodt, men det var 4 timer siden frokost og vi hadde ikke spist lunsj på handletur, vi skulle jo rett opp dit.
Det er vår plan at vi drar i badeland i dag. Og hunderfossen en dag. Det er ikke egentlig vår plan at vi blir så lenge, vi skulle dra videre nå i helga var planen. Men så er resten av familien til svigerfar hoppet på en utenlandstur fikk vi vite et par dager før vi kom. De kommer tilbake mandag kveld, og de ungene skal jo i hunderfossen sammen med oss. Også er denne svigerinnen som kommer i dag, var altså opptatt hele denne uken med forpliktelser /jobb så derved kommer hun i dag og vi må jo ha tid med henne. Så jeg lurte nesten på om vi skule dra på camping først og tilbake hit nå denne helgen, men så var det altså da denne uken vi kunne kosemose med lille nevø 1,5 år, og det prioriteres jo høyt! Han var her halvannet døgn uten mammaen sin (derav mulighet for trilletur!) og et døgn var hun her også. Det var når han kom vi satte opp teltet i hagen for da fikk han og den som passet ham senga vår, svigermor sover ellers på sofaen i stua men der kan man jo ikke legge en sånn liten kar.
Joda, vi har våre egne planer. Vi drar jo på campingtur også. Men våre planer begrenses mer av andres planer enn jeg liker.
Men jeg likte svaret fra 11 åringen når svigermor som del av en samtale sånn på spøk sa at ungene kunne jo bare bli igjen her så kunne jeg og mannen dra på den campingen.
"men jeg liker jo camping, bestemor. Jeg vil være med på camping, det er gøy!"
Det er ikke bare denne sære svigerdatteren som drar familien sin bort fra dem som vil være sammen med dem for å dra på noe så sært som camping, når alle bare kunne vært her. Ungene liker det! Og mannen min er med. For han vet hvor viktig dette er for meg. Jeg gir ham mye disse ukene, så da gir han meg mye på camping. Give and take.
Og pust med magen. Han sover trolig en time til, så jeg surfer nettet, spiller på mobilen, leser, og drømmer/fantaserer /planlegger campingen.