~ Jule/desembertråden ~

Ikke egentlig det jeg vil, men for meg blir det reelt koseligere enn alternativene, bare ønsker for ungene flere å være sammen med. Men de får det nok bra, med godteri, potetgull, brettspill, film, minstemor legger vi som vanlig og tar opp når vi går ut, kanskje sover til og med mellomste litt, vi får se, hun er trøtt denne jula, men å få være oppe til midnatt er litt stas for dem.

Det fungerer nok best for oss
Jeg sitter med samme tankene, at vi bør gjøre noe sammen med noen grunnet kengubarnet , problemet er bare at vi ikke vet hvordan hunden vil reagere oå raketter så da blir det litt vanskelig.

Innrsøndag her.

Mannen så hjemme alene med ungene siden mellomste ikke har sett den og hjemme alene 2 står på planen senere i ferien. Eldste så den vel derved for minst tredje gang i år uten at det plaget ham.

Jeg har lest fersig boken jeg fikk i julegave, og ungene har pyntet pepperkakehuset..

Jepp. Vi monterte det til jul, men kom aldri så langt som å pynte det. Og vi skal knuse og spise det om et par dager så da var det jo greit at det er godteri på det.

Nå pynter jentene pepperkaker med restene. Middagen står i ovnen, og vi gjør egentlig ingenting i dag. Jeg har nok jeg burde ta meg til. Rydde de fire soverommene i huset. Eldste sitt. Som skal.... Vet ikke hva, måles for fukt og vurderes og hva enn fikses på nyåret. Som er skikkelig rotete.
Mellomste sitt, som skal tømmes og overlates til søstra.
Gjesterommet, som var "prosjektet" i høst som jeg måtte gi opp pga jul, som skal bli mellomste sitt.
Og vårt. Som inneholder mye av det vi ryddet bort fra huset til jul. Og sengs til minste fikk julegaver i seg, hun sover i vår uabsett, men det er på tide å tømme den og legge henne i sin egen igjen.

Så hvorfor jeg bare sløver og leser bok.... Nei, den som visst det. Latskap antar jeg
Hvilken bok leste du?:)

Jeg har ingen anelse om strøm på campingtur:p
Ingen erfarne campere du kan spørre??
Njei. Erfarne campere ja, men med vogn ;) det blir litt annerledes, de kobler strømmen til vogna.

Men jeg skal skrive det på camping tråden, en av dem, og ikke her, for det er erfarne campere med telt på bv. Det var det i sommer i alle fall.

Ikke egentlig det jeg vil, men for meg blir det reelt koseligere enn alternativene, bare ønsker for ungene flere å være sammen med. Men de får det nok bra, med godteri, potetgull, brettspill, film, minstemor legger vi som vanlig og tar opp når vi går ut, kanskje sover til og med mellomste litt, vi får se, hun er trøtt denne jula, men å få være oppe til midnatt er litt stas for dem.

Det fungerer nok best for oss
Jeg har jo en gjeng asosiale barn, så hjemme uten andre mennesker er midt i blinken for dem:P

Njei. Erfarne campere ja, men med vogn ;) det blir litt annerledes, de kobler strømmen til vogna.

Men jeg skal skrive det på camping tråden, en av dem, og ikke her, for det er erfarne campere med telt på bv. Det var det i sommer i alle fall.
Da får du sikkert et fornuftig svar:)

Vel problemet er at vi bruker spisebordet. Neste år må vi ta kjøkkenbordet for da må vi ha spisebordet selv

Ahh, spisebordet ja, det bruker vi. Kunne tømt kjøkkenbordet, men det ville vært en merkelig plass å ha det og upraktisk. Kjøkkenbordet vårt er i realiteten i bruk som benk.

Kan ha en lang, smal by om mulig på sjenken, der står nå julekeybbene og pepperkakehuset men de kan evt få andre plasser, eller en enda lenger og trolig enda smalere på den bokhylla mannen har bygd, men det er delvis bak juletreet.
Ja, eller vente og se om mannen får overskudd til noen av innredningsendringene han har tenkt på for stua i løpet av 2020. Det er et par tre barnerom først.... Og ideelt sett badet kanskje. Men mindre jobb med stua, så kanskje innimellom?

Jeg sitter med samme tankene, at vi bør gjøre noe sammen med noen grunnet kengubarnet , problemet er bare at vi ikke vet hvordan hunden vil reagere oå raketter så da blir det litt vanskelig.
Årene med hund var litt utfordrende ja.

Jeg har jo en gjeng asosiale barn, så hjemme uten andre mennesker er midt i blinken for dem:p
Jeg har ei som er hyper-sosial, meg og mannen og eldste som er introverte og minstemor som bare er fire og happy med det meste.

Da får du sikkert et fornuftig svar:)
Ja. Men muligens mer utpå våren/sommeren, ingen som har svart på camping trådene mine nå i romjula. Folk har vel forum - ferie og trådene faller nedover.

Ja, vi får se hvordan hun reagerer i år
Vår var med ut ved midnatt.

Mannen fikk kjeft av forbipasserende en gang, men reelt var dette det beste for henne. Hun var ikke redd når hun var ute med ham, men satt hun igjen inne alene ble hun usikker. Ute bare trivdes hun rett og slett.

Jeg liker ko ikke oppmerksomhet så , er ikke før i mars

Jeg hadde jo stor fest, ikke venner (for det har jeg ikke) men familie. Felles med mannen så delte på oppmerksomheten kan du si. Vi gjorde det samme når vi ble 35 og gjentar nok dette hvert 5. År. Greit å være født med en mnd mellomrom.

Vår var med ut ved midnatt.

Mannen fikk kjeft av forbipasserende en gang, men reelt var dette det beste for henne. Hun var ikke redd når hun var ute med ham, men satt hun igjen inne alene ble hun usikker. Ute bare trivdes hun rett og slett.
Skjønner, vi hørte raketter på tur i dag uten at hun reagerte men de var jo et stykke unna

Jeg hadde jo stor fest, ikke venner (for det har jeg ikke) men familie. Felles med mannen så delte på oppmerksomheten kan du si. Vi gjorde det samme når vi ble 35 og gjentar nok dette hvert 5. År. Greit å være født med en mnd mellomrom.
Familiefest med min side blir til sommeren, tegner med svigers kommer hit på selve dagen.

Back
Topp