Innrsøndag her.
Mannen så hjemme alene med ungene siden mellomste ikke har sett den og hjemme alene 2 står på planen senere i ferien. Eldste så den vel derved for minst tredje gang i år uten at det plaget ham.
Jeg har lest fersig boken jeg fikk i julegave, og ungene har pyntet pepperkakehuset..
Jepp. Vi monterte det til jul, men kom aldri så langt som å pynte det. Og vi skal knuse og spise det om et par dager så da var det jo greit at det er godteri på det.
Nå pynter jentene pepperkaker med restene. Middagen står i ovnen, og vi gjør egentlig ingenting i dag. Jeg har nok jeg burde ta meg til. Rydde de fire soverommene i huset. Eldste sitt. Som skal.... Vet ikke hva, måles for fukt og vurderes og hva enn fikses på nyåret. Som er skikkelig rotete.
Mellomste sitt, som skal tømmes og overlates til søstra.
Gjesterommet, som var "prosjektet" i høst som jeg måtte gi opp pga jul, som skal bli mellomste sitt.
Og vårt. Som inneholder mye av det vi ryddet bort fra huset til jul. Og sengs til minste fikk julegaver i seg, hun sover i vår uabsett, men det er på tide å tømme den og legge henne i sin egen igjen.
Så hvorfor jeg bare sløver og leser bok.... Nei, den som visst det. Latskap antar jeg