~ Jule/desembertråden ~

Ahh, spisebordet ja, det bruker vi. Kunne tømt kjøkkenbordet, men det ville vært en merkelig plass å ha det og upraktisk. Kjøkkenbordet vårt er i realiteten i bruk som benk.

Kan ha en lang, smal by om mulig på sjenken, der står nå julekeybbene og pepperkakehuset men de kan evt få andre plasser, eller en enda lenger og trolig enda smalere på den bokhylla mannen har bygd, men det er delvis bak juletreet.
Ja, eller vente og se om mannen får overskudd til noen av innredningsendringene han har tenkt på for stua i løpet av 2020. Det er et par tre barnerom først.... Og ideelt sett badet kanskje. Men mindre jobb med stua, så kanskje innimellom?
Vi kan ha et bord mellom de to sofaene , men da har vi ikke plass til treet. Får se hvordan vi gjør det

Vi kan ha et bord mellom de to sofaene , men da har vi ikke plass til treet. Får se hvordan vi gjør det
Juletre må vi i alle fall ha. Vi går rundt det på julaften.

Hatt et koselig førjulsbesøk av svigerfar, hans kone og mannens halvsøster.
Noen fantastiske dager hos mamma i julen.
Noen koselige timer hos svigermor.
Verdens beste romjulsbesøk i dag av et vennepar med barn vi ser så alt for sjeldent.

Julen har vært fantastisk, men det har vært slitsomt.
Nå skal vi hverken besøke flere, eller få mer besøk.

På en måte føler jeg at nå, endelig får jeg også tid til å nyte ferien

Hatt et koselig førjulsbesøk av svigerfar, hans kone og mannens halvsøster.
Noen fantastiske dager hos mamma i julen.
Noen koselige timer hos svigermor.
Verdens beste romjulsbesøk i dag av et vennepar med barn vi ser så alt for sjeldent.

Julen har vært fantastisk, men det har vært slitsomt.
Nå skal vi hverken besøke flere, eller få mer besøk.

På en måte føler jeg at nå, endelig får jeg også tid til å nyte ferien
Nyt resten av året

Jeg ser det bare om jeg går opp i andre etasje men akkurat dette bildet tok jeg på tur med hunden. Litt koseligere enn å bare ta bilde ut vinduet
Helt klart. Vi har flott utsikt fra stua, det er ikke det da. Men uansett om jeg går tur så er stikkordene i dag regn og tåke og tett, lavt, grått skydekke.

Jeg kjenner at på et irrasjonelt vis så irriterer det meg enda mer når jeg fant ut at svigermor ikke la igjen noen vaskekluter her som hun ikke brukte på turen likevel. Hun har søren meg vært og kjøpt dem og lagt dem igjen på senga. For åpenbart trenger vi flere? Vi har hundre. De er bare ikke rene samtidig og ca aldri tilstede på badet.

Jeg kjenner at på et irrasjonelt vis så irriterer det meg enda mer når jeg fant ut at svigermor ikke la igjen noen vaskekluter her som hun ikke brukte på turen likevel. Hun har søren meg vært og kjøpt dem og lagt dem igjen på senga. For åpenbart trenger vi flere? Vi har hundre. De er bare ikke rene samtidig og ca aldri tilstede på badet.
Åh det er sånn jeg ikke liker.

Åh det er sånn jeg ikke liker.
Jeg liker det heller ikke. Det er ikke første gangen og ikke siste hun gjør slikt.

Hun kjøpte en grønn sak med lys på som hun satte på trappa også, men det var sånn halvt unnskyldt med at hun ikke kunne få kjøpe oss en blomst (julestjerne) slik hun ville. Vi har ikke sånne blomster i hus pga allergi. Så greit nok på et vis. Men det er bare..... Sånne stikk på et vis

Mysteriet Amy Snow het den

Til middag ligger det en ytrefilet av svin i ei leirgryte i ovnen sammen med potet og gulrot.

Og jeg sorterer tanker på rommet som skal bli mellomste sitt. Det er en sovesofa her.
13 kasser i hodenenden
6 i fotenden
10 forran skapet og bokhylla.

I tillegg må vi tømme
Selve bokhylla. En sånn 4*4 rutete fra IKEA, expedit heter den, kallax heter de nå
Og tv hylla. En 5*5 av samme slag.
Og den vanlige bokhylla.
Og skapet, et klesskap som trolig skal kastes. Det faller nesten fra hverandre. Men det inneholder mye.

Det er 55 dager til bursdagen hennes regnet vi ut.

Det er bare det at jeg og mannen begge jobber overtid disse ukene mellom nyttår og hennes bursdag.

Jeg har såååååååå lyst å få det til til da. Og absolutt ingen anelse om hvor jeg skal gjøre av alt jeg finner i disse kassene og hyllene utenom at den 5*5 sent i prosessen trolig flytter inn på vårt rom der minstemor sin seng nå står.
Hørtes godt ut . Lykke til :)

Her har det vært lite nettbruk :)
Sunnt trekk det egentlig

Det er bare så lite for meg å finne på når jeg ligger våken fra klokka er rundt 7, og og mannen ikke våkner før et par timer senere.

Back
Topp