~ Jule/desembertråden ~

Første dag i juleferien, og selvfølgelig sitter jeg i sofaen med feber :(
Og jeg som har så alt for mye å gjøre, dette har jeg ikke tid til

Sitter på jobb enda jeg!!!!

Det var lang jobbdag
Det var det.

Jeg vsr ikke på plass før kvart over 9 da, jeg var en tur på obs og fikk i havn et par julegaver, fikk konvolutt stor nok til å sende julekortene ungene hadde lagd, kjøpt godteri og brus til i dag (avslutning i klassene på skolen) og litt til meg selv (rutet kjevle og melkost, jeg har så veldig lyst å bake lefser. Når enn jeg får tid) og litt mat til meg siden jeg visste jeg ikke skulle hjem til middag.

Jeg logget av klokken 23, så ja, det ble en lang dag.

Kjenner det nå, en time etter at lillemor våknet sitter hun og ser barnetv, mens jeg enda sitter på badet og ikke er rett våken, stiv i nakken og sliten.
Men jeg skal kle på meg nå, lage frokost til ungene og få dem på plass med godteri og brus og fløyte for den eldste, før jeg skal på jobb og helsigvis med hjelp av en kollega få ut denne rapporten i dag og om det ikke dukker opp store problemer jeg ikke har forutsett, ta litt tidlig helg på fredag.

Men jeg sa det vel her i helga, stå på på jobb denne uka til jeg stuper. Og så hjem og stå på hjemme i helga til jeg stuper. Og så er det jul.

Jeg skal ha noen "tantegaver" klar til fredag. Jeg pleier lage spiselig, men i fjor sa jeg at det har jeg ikke tid til, så det kjøper jeg meg ut av. I år har jeg ikke kjøpt meg ut av det tidlig nok og har ikke tid til å handle, så jeg får lage noe. Brente mandler tror jeg.

I fjor var jeg tidlig ute og kjøpte 3 pk kahler julekuler på tilbud og fordelte til disse tantene, men i år har jeg ikke vært tidlig ute med noe som helst. Og gave-bytte-dagen i slekta er i morgen. Om jeg ikke har det klart da må jeg oppsøke den enkelte og det tar jo enda mer tid.

Så selv om jeg kjenner at jeg snart stuper av jobb, så er det trolig å brenne mandler samt å pakke inn noen gaver som står på planen i kveld. Men først jobb. Aller først frokost. Jeg er treig i dag!!!

I dag og i morgen igjen før juleferie fra bhg, og nå kom mailen om at det er flere tilfeller av omgangssyka i bhg, de oppfordrer alle til 48t regel og god hygiene. Fristende å ringe syk fra jobb og ta ungen fri for tidlig, helt typisk om vi får den dritten i hus til jul!

I dag og i morgen igjen før juleferie fra bhg, og nå kom mailen om at det er flere tilfeller av omgangssyka i bhg, de oppfordrer alle til 48t regel og god hygiene. Fristende å ringe syk fra jobb og ta ungen fri for tidlig, helt typisk om vi får den dritten i hus til jul!
Ohh. Den er kjip.

Vi har fått varsel om at det går vannkopper.

Her er det omgangssyke , lus, lungebetennelse og ekstremt mye forkjølelse.
mye syke barn ja

Nytt tilfelle av vannkopper på avdelingen i dag, og minst en unge hjemme fra før med dem.

Skal hun først få det denne runden så heller nå i jula enn i januar! Da har jeg ikke tid.

Back
Topp