~ Jule/desembertråden ~

Vi har laget en 2 ukers plan med hva vi skal få gjort hver dag, og merkelig nok ligger vi ajour med den
Jeg ligger bak det meste av planer i år.

Og sliter også ekstremt med at jeg fakrisk ikke har julegave til en svigerinne og den burde vært sendt i posten asap. Jeg skulle ha gavekort på en vegansk nettbutikk og en dyrevernkalender. Kalender har jeg rett og slett somlet med å bestille så den er ikke kjøpt og gavekort finner jeg ikke en løsning på. Vi så etter kokebok og vi så etter annet men det ble søren meg ikke noe og nå sitter jeg uten noe å pakke inn og er frustrert til fy men kan ikke snakke med mannen om det før den kalenderen han har laget er trygt skrevet ut....

Jeg ligger bak det meste av planer i år.

Og sliter også ekstremt med at jeg fakrisk ikke har julegave til en svigerinne og den burde vært sendt i posten asap. Jeg skulle ha gavekort på en vegansk nettbutikk og en dyrevernkalender. Kalender har jeg rett og slett somlet med å bestille så den er ikke kjøpt og gavekort finner jeg ikke en løsning på. Vi så etter kokebok og vi så etter annet men det ble søren meg ikke noe og nå sitter jeg uten noe å pakke inn og er frustrert til fy men kan ikke snakke med mannen om det før den kalenderen han har laget er trygt skrevet ut....
Uff da, da har du det travelt i morgen.
I morgen er vel siste sjanse for å sende for at posten skal garantere for at det kommer frem til jul?

Uff da, da har du det travelt i morgen.
I morgen er vel siste sjanse for å sende for at posten skal garantere for at det kommer frem til jul?
De har ikke satt en frist de garanterer, men ja, vi skal sende den i morgen. Så jeg vet ikke hva som blir løsningen, må snakke med mannen når han er fersig med det han driver med.

Vi har pyntet pepperkakehus, ommøblert å endret litt i 2 etasje , pakket inn noen flere gaver og spist pinnwkjøttmiddag , fin søndag :)

. Ikke noe kjekt med bekymringer

Mine tanker flyr også en del og energien er ikke veldig aktivt tilstede, men jeg tvinger meg til å jobbe meg fremover litt etter litt.

Så rapportere jeg litt her ettersom ting er gjort for på den måten motiverer det meg litt.

Pr nå er eldstemann klippet, men der har jo ikke jeg gjort noe. Mannen tok ham med maskin og nå er han sendt i dusjen.

Jeg jobber fortsatt med den sjenken som åpenbart inneholder et par tre fire mnd med papirer og bordet og jentene og litt annet om hverandre. Fokuset mangler liksom.
Nei, energi er liksom ikke så mye av her heller, men tvinger meg til å få gjort noe. Blir en travel uke neste uke så Dwt er vel bare å beste opp ermene

Ble definitivt ikke 150 000 innlegg på meg før jul , det har virkelig gått trått etter ferien

De har ikke satt en frist de garanterer, men ja, vi skal sende den i morgen. Så jeg vet ikke hva som blir løsningen, må snakke med mannen når han er fersig med det han driver med.
Kan ikke huske så mye reklame på det i år, men alle de siste årene (altså foruten i år) har posten reklamert med siste frist 16. desember. Lett for meg å huske siden det er frøkna sin bursdag

Tidsplanen røyk som ventet. Pepperkaker blir bakt i morgen.

Men det meste annet på lista får vi gjort.
Vi fikk bakt pepperkaker idag, men enda peppernøtter og krumkaker igjen :shy: første gang på flere dager at jeg sitter oppe etter kl 20:hilarious:

Nei, energi er liksom ikke så mye av her heller, men tvinger meg til å få gjort noe. Blir en travel uke neste uke så Dwt er vel bare å beste opp ermene
Travel uke ja. Travelt på jobb. Og travelt hjemme.

Kan ikke huske så mye reklame på det i år, men alle de siste årene (altså foruten i år) har posten reklamert med siste frist 16. desember. Lett for meg å huske siden det er frøkna sin bursdag
Ja. De har hatt 16. Før, i år sier de bare "god tid"

Blir heidigvis roligere på jobb her , godt er det.
Det kunne jeg trengt, men det er veldig mye som skulle vært gjort der også før jeg tar ferie til helgen.

Fredag er siste dag jeg jobber i år uten om å logge på pc en gang hver hverdag, da teller ikke julaften og nyttårsaften som hverdag) og se at det ikke er kommet en mail det står "haster" på og logge av igjen.

Men før fredag er det mye å gjøre og jeg er en person ekstra siden min kollega som skulle hjelpe meg er sykemeldt denne uken. Vel. En annen kollega hjelper meg også noe da så vi deler på å dekke opp for den som mangler. Men det er egentlig ikke rom for det jeg trenger, korte dager. Eller fri i morgen.

Jeg føler meg grusom. Som ikke har ordnet julegaven til min ene svigerinne. Og som forkastet mannens utkast til julekort.

Jeg vil bare legge meg. Men han jobber med et nytt utkast. Og jeg må jo se det. Og lande en plan for den gaven.

Våken siden 5.30, rimelig moden for senga.

Har lags sylteflesk, ligger i kjøleskapet til i morgen før det skal kokes. Så presses og så i saltlake trolig klart akkurat i tide til jul.... I seneste laget det også ja... Alt er i seneste laget i år!!!

Jeg føler meg grusom. Som ikke har ordnet julegaven til min ene svigerinne. Og som forkastet mannens utkast til julekort.

Jeg vil bare legge meg. Men han jobber med et nytt utkast. Og jeg må jo se det. Og lande en plan for den gaven.

Har lags sylteflesk, ligger i kjøleskapet til i morgen før det skal kokes. Så presses og så i saltlake trolig klart akkurat i tide til jul.... I seneste laget det også ja... Alt er i seneste laget i år!!!
Ikke for å være slem, men syns det virker som om du stresser alt for mye, vurdert å senke skuldrene og legge lista litt lavere?
Det er et uttrykk som heter "som julekvelden på kjerringa".
Det det sier er at det blir jul uansett om ting er perfekt eller ikke, skal ikke du også nyte den?
Ikke slit deg for mye ut nå

Ikke for å være slem, men syns det virker som om du stresser alt for mye, vurdert å senke skuldrene og legge lista litt lavere?
Det er et uttrykk som heter "som julekvelden på kjerringa".
Det det sier er at det blir jul uansett om ting er perfekt eller ikke, skal ikke du også nyte den?
Ikke slit deg for mye ut nå

Jeg stresser nok litt mye ja. Selv om lista er ganske lav egentlig.

Vi baker etter planen 3 sorter kake. Vi vasker ikke ned.

Jeg har bare havnet så innmari på etterskudd og det plaget meg.

Og julegaver må vi nå liksom få til. Men vurderer å la mannen få droppe julekort som han egentlig ville. For han klarer ikke gjøre det så lett som jeg ville gjort

Jeg stresser nok litt mye ja. Selv om lista er ganske lav egentlig.

Vi baker etter planen 3 sorter kake. Vi vasker ikke ned.

Jeg har bare havnet så innmari på etterskudd og det plaget meg.

Og julegaver må vi nå liksom få til. Men vurderer å la mannen få droppe julekort som han egentlig ville. For han klarer ikke gjøre det så lett som jeg ville gjort
Poenget mitt er at jul er ikke bare gaver og ting som kan dyttes inn i tryne.
Det viktigste med jule er familie, samhold, stemningen, lyset, kosen og lignende.
Dette skal også hu mor være med på, barna trener ikke en stresset og utslitt mamma i julen.
Syns dere skal droppe dem og gå og legge dere siden dere er utslitte

Er det ikke bare å ordne en i morhen da?

Poenget mitt er at jul er ikke bare gaver og ting som kan dyttes inn i tryne.
Det viktigste med jule er familie, samhold, stemningen, lyset, kosen og lignende.
Dette skal også hu mor være med på, barna trener ikke en stresset og utslitt mamma i julen.
Syns dere skal droppe dem og gå og legge dere siden dere er utslitte

Fokuset i hele dag har vært kos og gøy med ungene. Når julefreden senker seg så senker jeg også skuldrene og nyter.

Jeg er på vei i seng. Mannen nekter å lage enker julekort. Ta bilde av ungene fra dyreparken sammen med to av figurene i kardemommeby. Sett inn en hvit stripe i bunn eller på ene siden, skriv god jul.

Neida, han skal klippe ut hodene til hver av oss. Første forsøk var de skrevet ut stilisert i rødt og hvitt med ekstremt markante skygger. Det var det jeg ikke likte. Så nå gjør han noe annet. Jeg vet ikke hva. Jeg sa hva jeg ville gjort. Han gjør nok ikke det.

Fokuset i morgen og hele uken videre er også kos med ungene. Det er bare desverre litt mye som skulle vært gjort på jobb. Også er huset.... Ikke det at det trenger vask, men det trenger rydding også. Og jeg har slett ikke støv på hjernen. Men vi er fem rot kopper og det ser ikke ut egentlig. Det er ikke plass til å pynte. Derav at vi må få gjort noe med det. For ellers er det fakrisk ikke koselig

Jul blir det. Det vet jeg.

Er det ikke bare å ordne en i morhen da?
Om en bare aaaaaaaaaante hva så. Men det er virkelig dønn umulig å komme på en god ide, de er ikke de letteste å kjøpe til så når jeg trodde vi hadde en plan også gikk det ikke, og jeg har berinot utfra ønskelisten fått til en bra gave til søsteren hennes. Mens denne altså ikke har noen ønsker egentlig da.

Om en bare aaaaaaaaaante hva så. Men det er virkelig dønn umulig å komme på en god ide, de er ikke de letteste å kjøpe til så når jeg trodde vi hadde en plan også gikk det ikke, og jeg har berinot utfra ønskelisten fått til en bra gave til søsteren hennes. Mens denne altså ikke har noen ønsker egentlig da.
Ah skjønner

Back
Topp