~ Jule/desembertråden ~

Du har gjort mye da:angelic: lov å slappe av da syns jeg :happy: kanskje lage noe godt imorgen :p
Vasket frityren, helte i ny olje, tok opp mozzarellostik, cheese & chilli nuggets og løkringer fra frysen, lagde dipp og tok opp potetgull.
I morgen kan man ikke sitte til sent og se serie siden det er skole og jobb dagen etter

Da står pepperkakedeigen i kjøleskapet, klar til baking i morgen.

Så koselig.
Bakte forrige helg, men har ikke hatt tid til å pynte husene enda

Vi bakte julemenn (kakemenn) sist helg, sånn i tillegg til en konsert og diverse annet som skulle skje, så denne uken blir et papper kaker og muligens sjokoaldemakroner om vi tar turen på søndagsåpen butikk, for jeg tror ikke vi har kokosmasse eller kokesjokolade (sistnevnte pleier forsvinne i skapet...) og når vi får krumkaker av min mor er familiens kakeønsker med det oppfylt, selv om mellomste hadde sett en film på skolen der de lagde 7 sorter kaker så det syntes hun vi burde... Vel, kan være jeg smeller til med sjokoladesprut (sjokolaemarengs) eller noe, vi får se.

kke utenkelig at husene her pyntes neste helg vi får se hvor mye morgendagen strekker til

Både store og små er glade i pepperkaker, og vi setter opp huset like før jul og knuser det til nyttår så det er ikke helt nedstøvet. Det spises jo
Høres veldig koselig ut! :happy: spiser dere opp alt ?

Vasket frityren, helte i ny olje, tok opp mozzarellostik, cheese & chilli nuggets og løkringer fra frysen, lagde dipp og tok opp potetgull.
I morgen kan man ikke sitte til sent og se serie siden det er skole og jobb dagen etter
Effektiv du er :happy:
Nei, det er sant. Vi tok den helt ut i dag og var oppe til 24:blackeye:
Som småbarnsforeldre har vi pleid å sovne rundt 20/21 :hilarious: Men neida. Dagen før jeg skal bli indusert så slår vi til. En virkelig spennende serie da. Vi vurderte enda en episode men klarte å slå ifra oss (etter 3 ganger ) bare 1 episode til fenomenet.:p

Effektiv du er :happy:
Nei, det er sant. Vi tok den helt ut i dag og var oppe til 24:blackeye:
Som småbarnsforeldre har vi pleid å sovne rundt 20/21 :hilarious: Men neida. Dagen før jeg skal bli indusert så slår vi til. En virkelig spennende serie da. Vi vurderte enda en episode men klarte å slå ifra oss (etter 3 ganger ) bare 1 episode til fenomenet.:p
Nå er egentlig ikke vi småbarnsforeldre lenger siden yngste blir 5 i mars...
Har aldri kunne lagt meg kl 20/21 uansett, jeg ville sovnet, ja, men kun sovet en 30 min - 1,5 timer for så å ligge våken til typisk kl 3-4 og det er verre.
Eldste begynner å blir stor, blir 13 i mars, er litt viktig å gjøre store ting med han uten småsøsken, som for eksempel å se serier som de små ikke er store nok for å se enda

Nå er egentlig ikke vi småbarnsforeldre lenger siden yngste blir 5 i mars...
Har aldri kunne lagt meg kl 20/21 uansett, jeg ville sovnet, ja, men kun sovet en 30 min - 1,5 timer for så å ligge våken til typisk kl 3-4 og det er verre.
Eldste begynner å blir stor, blir 13 i mars, er litt viktig å gjøre store ting med han uten småsøsken, som for eksempel å se serier som de små ikke er store nok for å se enda
Ja, det kan jeg skjønne er viktig å prioritere:happy:
Hvor lenge er man småbarnsforeldre da ?:angelic:

Ja, det kan jeg skjønne er viktig å prioritere:happy:
Hvor lenge er man småbarnsforeldre da ?:angelic:
Vet ikke helt, men føler meg egentlig ikke helt som det lenger.
Lille U har blitt ganske selvhjulpen, sover hele natten, lenge siden siste bleieskift, sover lenge på morgenen i helgen dersom han ikke blir vekket av frøkna++++
Tenker at når småbarnsperioden slutter varierer litt fra barn til barn, vanskelig å sette noe eksakt

God morgen ja.

Dag med mye planer så nå tenker jeg at jeg står opp.

Grusomt treig start på dagen, jeg som har så mye på planen!

Hittil fått meg en dusj, satt i gang vaskemaskina og frokosten er vel snart klar.

Jeg lurer på om mannen skal få kjøpe mat, spekepølse eller noe sånn, til si far, også må vi ordne noe, aller helst gavekort på en vegansk nettbutikk eller noe sånt til min svigerinne.

Idag kommer hele familien til mamma og pappa. Dvs mine søstre, deres kjære og barn. Det blir kos.
Så kjekt.

Vi skal ha en aktiv juleforberedelses dag.

Lista med planer er i alle fall lang...

Reelt rydder mellomste rommet sitt for å få pynte det, eldste sitter stille mens mannen klipper håret hans, jeg rydder av den meget fulle sjenken hvor julekrybbene skulle stått så de kan komme opp, om enn litt senere enn vanlig, og deretter bordet så det er rent og klart til pepperkakene vi skal bake etterhvert... Får reise meg og fortsette med andre ord.

Pepperkaker, handle, lage gaver og pakke gaver og muligens pynte pepperkaker også, om tiden strekker til. Gjerne lakke neglene til jentene, yngste sitt er slitt av og mellomste har vasket bort sitt og har fått løfte om å få sånn nisse-klistremerker på, og i morgen er det nissefest på sfo.

Etter en lang, varm dusj ser jeg at mine negler fra torsdag også har begynt å falle av på kanten på et par fingre så det spørs om ikke kanskje jeg også får prøve en ny farge.

Hmm, der gjorde jeg som jeg ofte gjør ved en feil.

Begynner med å svare også skal jeg. En egebelig skrive et eget innlegg men det følger i svaret på det forrige.

Jaja. Det renner ikke så fort her at man ikke rekker lese....

Så kjekt.

Vi skal ha en aktiv juleforberedelses dag.

Lista med planer er i alle fall lang...

Reelt rydder mellomste rommet sitt for å få pynte det, eldste sitter stille mens mannen klipper håret hans, jeg rydder av den meget fulle sjenken hvor julekrybbene skulle stått så de kan komme opp, om enn litt senere enn vanlig, og deretter bordet så det er rent og klart til pepperkakene vi skal bake etterhvert... Får reise meg og fortsette med andre ord.

Pepperkaker, handle, lage gaver og pakke gaver og muligens pynte pepperkaker også, om tiden strekker til. Gjerne lakke neglene til jentene, yngste sitt er slitt av og mellomste har vasket bort sitt og har fått løfte om å få sånn nisse-klistremerker på, og i morgen er det nissefest på sfo.

Etter en lang, varm dusj ser jeg at mine negler fra torsdag også har begynt å falle av på kanten på et par fingre så det spørs om ikke kanskje jeg også får prøve en ny farge.
Koselig da :)

Back
Topp