Jeg har begynt å tenke vogn :P

Vi har en uppa baby Vista til mini nå, men denne tror jeg vi må selge og kjøpe en søskenvogn i stedet. Vi har i tillegg en quinny Zapp som er genial til bilsetet, eller om vi bare skal på tur med han. Han vil være ca året når magetrollet kommer. Vurderer tfk og bugaboo foreløpig. fordelen med bugaboo donkey er at den kan gjøres mindre om ikke begge er med, den tar mindre plass mens tfk en virker mer solid og har håndbrems. Sist bestemte vi oss egentlig for en bugaboo siden det var det vi hadde plass til i bilen, så kjøpte vi ny bil da var det ikke så nøye med type vogn, og vi gikk bort fra bugaboo noe vi har vært fornøyd med. Synes det er vanskeligere denne gangen når den må være dobbelt så stor, og plutselig har vi samme problemet som sist, trenger en liten vogn, for vi skal jo ha plass til hundeburet i bilen og

Kan du ikke kjøpe sånn søskevogn der de ligger over hverandre?:) Da er vognene bare litt høyere? Tfk har strøket på de fleste tester sånn sikkerhetsmessig!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har en uppa baby Vista til mini nå, men denne tror jeg vi må selge og kjøpe en søskenvogn i stedet. Vi har i tillegg en quinny Zapp som er genial til bilsetet, eller om vi bare skal på tur med han. Han vil være ca året når magetrollet kommer. Vurderer tfk og bugaboo foreløpig. fordelen med bugaboo donkey er at den kan gjøres mindre om ikke begge er med, den tar mindre plass mens tfk en virker mer solid og har håndbrems. Sist bestemte vi oss egentlig for en bugaboo siden det var det vi hadde plass til i bilen, så kjøpte vi ny bil da var det ikke så nøye med type vogn, og vi gikk bort fra bugaboo noe vi har vært fornøyd med. Synes det er vanskeligere denne gangen når den må være dobbelt så stor, og plutselig har vi samme problemet som sist, trenger en liten vogn, for vi skal jo ha plass til hundeburet i bilen og

Vi har en Phil&Teds classic, der er ungene over hverandre når vi bruker den som søskenvogn. Den har kjempe mange måter å montere søskensetet og man kan ha bag til babyen når man triller bare en. Jeg har den med adapter for maxi cosi setet og med babybag. Rimelig vogn, god balanse til å ha tre hjul, samt tar mindre plass sammenslått en noen andre vogner utenom paraplytriller da. Også er den rimelig å kjøpe ny. Går du for noen av de andre variantene som har litt mer ekstra enn classic-modellen så kan du montere bakovervent sete på den også.
 
Vi har Emmaljunga city cross med en babybag og en sportsdel. Skal bruke den til nr 2 også. Den er jo bare 3 år, og kostet 10 000 når vi kjøpte den så det er ikke aktuelt å kjøpe nu :) er så fornøyd med den at jeg føler ingen lyst til å gjøre det heller :)
 
Noen som har erfaringer med en vogn som både passer for en lav (meg) og en skikkelig høy (mannen) person?


<3 Termin 20. februar <3
 
Noen som har erfaringer med en vogn som både passer for en lav (meg) og en skikkelig høy (mannen) person?


<3 Termin 20. februar <3

De fleste vogner kan man regulere håndtaket på!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen som har erfaringer med en vogn som både passer for en lav (meg) og en skikkelig høy (mannen) person?


<3 Termin 20. februar <3

Jeg er selv høy (182 cm), og jeg hater vogner som ikke har teleskophåndtak (altså at du kan dra det lenger ut, i stedet for bare lenger opp, som mange har). Føler at beina dulter borti hjulene, kan bli gal av mindre. Så for meg er det et must. Prøv dere fram :)
 
Jeg er selv høy (182 cm), og jeg hater vogner som ikke har teleskophåndtak (altså at du kan dra det lenger ut, i stedet for bare lenger opp, som mange har). Føler at beina dulter borti hjulene, kan bli gal av mindre. Så for meg er det et must. Prøv dere fram :)

Tusen takk for svar. Vi får dra å prøve litt :)


<3 Termin 20. februar <3
 
Noen som har erfaringer med en vogn som både passer for en lav (meg) og en skikkelig høy (mannen) person?


<3 Termin 20. februar <3
vi har emaljunga edge duo med sportsunderstell, passer for både lave og høye, da den har teleskophåndtak! :) utmerket til både spaserturer og jogging! stødig og knallgod:) det eneste minuset er at den er stor og tung å ha med i bil! vi bruker den stort sett bare her hjemme, så da passer den supert :)
 
vi har emaljunga edge duo med sportsunderstell, passer for både lave og høye, da den har teleskophåndtak! :) utmerket til både spaserturer og jogging! stødig og knallgod:) det eneste minuset er at den er stor og tung å ha med i bil! vi bruker den stort sett bare her hjemme, så da passer den supert :)

Takk for svar! Da skal jeg sjekke den :)



<3 Termin 20. februar <3
 
Siden det er lenge siden vi var på vognmarkede har jeg overhode ikke peiling/kontroll over hva som finnes. Blir å kjøpe brukt vogn...
Så.. Ser mange her inne sitter på masse erfaring, og lurer på om dere kan gi meg et tips/deres anbefaling?

Ønsker ei vogn som ikke tar stor plass (er over 100 dager i campingvogn, både sommer og vinter- så mye som skal bak i bilen)

Ønsker at den er god å trille på tur, trenger ikke være god byvogn da jeg ikke er så mye på butikker

Og så må det være ok plass til babyen, men kjenner jeg meg rett, blir det lettere vogn når babyen ikke er avhengig av å ligge flatt lenger..


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
 
Har emmaljunga Edge duo til førstemann. Har sportsunderstell å hater den, men supert på vinterføre. Blir å kjøpe en ny emmaljunga som vi kan dra med rundt etterhvert som babyen blir større(en mindre å lettere).
 
Har emmaljunga Edge duo til førstemann. Har sportsunderstell å hater den, men supert på vinterføre. Blir å kjøpe en ny emmaljunga som vi kan dra med rundt etterhvert som babyen blir større(en mindre å lettere).
Hva er det du ikke liker med sportsdelen? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva er det du ikke liker med sportsdelen? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Er understellet(som heter sportsunderstell) det er tungt og tar mye plass i bilen
 
Er understellet(som heter sportsunderstell) det er tungt og tar mye plass i bilen
Ahh! Okei :) Jeg kikker litt på det nye understellet med svingbare forhjul! Liker den vogna såå godt. Til fleste hadde jeg city cross, men bagen var liten synes jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Blir Joolz Day Earth her ❤️
Hadde Teutonia Spirit S3 til nr en og to, men den er 8år gammel.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    94,3 KB · Visninger: 35
Back
Topp