Januar 2024 - godt nyttår!

Jobber i morgen. Helt feil jobb nå som det er -26 grader ute:P Ellers skjer det lite.
Hørtes ikke så kjekt ut

Jeg har ikke sånn veldig mange planer for helgen jeg heller. Handle inn til neste uke. Svømmekurs for yngste lørdag kveld, men svømmehallen er i det minste et varmt sted å oppholde seg i kulden. Og vi har ikke så kaldt som dere. 20 grader mildere sånn ca.

Skal rydde vekk jula tenker jeg.
 
Minstemor er lagt.

En sover, to igjen sier jeg til mannen

Tre om vi regner deg, sier han.

Jeg er jo ikke så vanskelig å.... Begynner jeg.

I rett seng, så jo! Svarer mannen

Jeg må bare le.

Av sine egne får man høre det.

Bakhistorien er nok at han varmet opp senga til meg i går sånn i 23 tiden. Jeg fikk beskjed om å gå på badet. Mange gsnger. Jeg gikk på badet sånn en gang etter 01. Jeg hadde helt fint sovet på sofaen siden 22.
 
Bare 7 her, men ja. Gleder meg til våren
 
Trøtt og lat i dag kjenner jeg. Fått gjort en del, men så tok jeg en "ti min pause på sofaen" og, vel, ja. Sovna en halvtime.

Får komme meg igang igjen, skal liksom rydde bort jula i dag, ikke sove bort dagen.
 
Juletrefest i barnehagen idag, jeg orker ikke å gå dit så mannen og jentungen er der. Fått noen bilder og ser ut som om de koser seg.
Så kjekt at noen holder på den tradisjonen.

Bhg eldste gikk i de første årene, før vi flyttet, hadde det sånn. Siden har vi bare hatt barhager som har førjuls - greier. men juletrefest i januar før man hiver ut jula er jo god, gammel tradisjon.
 
Så kjekt at noen holder på den tradisjonen.

Bhg eldste gikk i de første årene, før vi flyttet, hadde det sånn. Siden har vi bare hatt barhager som har førjuls - greier. men juletrefest i januar før man hiver ut jula er jo god, gammel tradisjon.
Men hvorfor har man det i januar? Det har jeg aldri forstått. Vet du hvorfor?
 
Juletrefesten er vel en del av julefeiringen og skjedde privat sett ofte i romjula og offentlig har det ofte vært i januar fra gammelt av. Jula er jo ikke over før 13. Eller 20 dag jul av gammel tradisjon, ikke til nyttår som mange praktiserer nå til dags.
 
Mine foreldre hadde ofte en juletrefest sånn like før vi tok ned juletreet, da samlet de søskenbarna våre i egnet alder så gikk vi rundt juletreet og spiste opp julekakene.
 
På grendahuset pleide det også være juletrefest i januar, med nisse som kom med godteriposer. Slik arrangerte også den bhg eldste gikk i før vi flyttet. Koselig gammel tradisjon fra den til jula begynte julaften, og desember var advenstid.
 
Back
Topp