Januar 2024 - godt nyttår!

Jeg ble vekt med egg og bacon idag. Nomnomnom
Så deilig.

Det skulle vi nok hatt i helga, ingrediensene finnes i hus (vi har det stort sett hver helg altså) men det falt seg ikke sånn med helgens aktiviteter, så det får bli til neste helg gitt at baconet holder ås lenge eller så går det i en middag en dag
 
Skalk alle luker, Ingunn kommer.

Altså ekstremvær med kraftige vindkast.

Det sammenlignes med nyttårsorkanen i 92, dengang før slike uvær fikk navn. Samme retning og ca samme styrke. Da er det snakk om ganske så heftig vind, ja.

Vi får se utover kvelden i dag hvordan meldingene utvikler seg, og hva de gjør med skolen dersom det er anbefalt å holde seg inne fra kl 12, og rådføre seg med Statens vegvesen dersom man MÅ kjøre. På en måte litt lite fristende å be ungene gå hjem fra skolen kl 14- 15 da. Men sånn sett enda mindre fristende å be dem gå til skolen kl 8 dagen etter, sånn meldingene ser ut nå.

Men vi avventer nyhetene utover kvelden, statsforvalteren har møte med alle kommunene , så får vi se om de stenger skoler eller hva de gjør. Jeg tenker litt at det kanskje er lurt med hjemmekontor heller enn å skulle sitte på kontoret til 20-22, og altså kjøre hjem sent på kvelden midt i uværet.

Men vi får se, sånn meldingene på yr sier akkurat her ser ikke sånn altfor skremmende ut, men det røde farevarselet er jo alvorlig, og når det sies at det blir som nyttårsorkanen, da er det ille. Den husker jeg. Det var mye sol ble ødelagt da. Delvis trolig fordi vi ikke var like godt forberedt, men selvsagt mest pga den sterke vinden .

Det er pga den orkanen det ble igangsatt en ordning med varsling av ekstremvær
 
Jepp, skolene stenges (de er åpne for pass av barn som ikke kan være hjemme) og alle oppfordres til å holde seg inne, så vi blir hjemme alle fem i morgen. Ser ikke bort fra at det kan være stengte skoler torsdag også.
 
Her har det allerede begynt å blåse en del. Jeg er full av angst og har løpt rundt i huset og plukket eiendeler jeg er mest redd for å miste. Har puttet masse ned i kjelleren. Sist gang ble flere hus smadret i området rundt her. Jeg var bare 5 år sist gang. Men husker det veldig godt.
 
Jeg var 12 og husker det. Mannen min er like gammel men bodde ikke her da.

Jeg er ikke redd. Jeg har respekt for været og vi har ryddet sammen mye mer enn vi pleier, men han oppfører seg mer "redd for vinden" enn jeg gjør. Jeg pleier si han er preget av å ikke ha vokst opp her.

Det er stille før stormen enda. Dvs, etbog annet vindkast tar litt, men det er stort sett rolig enda.
 
Billetter bestilt, hotellrom bestilt. Trist at det er dette som er grunnen for retur til Bergen, men sånn er livet
Sånn er livet av og til.
Trist med en sånn anledning, men godt å treffes likevel
 
Her herjer vinden, det knaker og uler rundt veggene. Skal heldigvis roe seg litt til natta og utover morgendagen og bli en langt roligere uke neste uke. Denne uken har det vært mye vind
 
Vi har glemt en ny tråd for februar.

Det er liksom ikke vits lenger, de blir ikke så lange
 
Vi har glemt en ny tråd for februar.

Det er liksom ikke vits lenger, de blir ikke så lange

Nei, er svært lite aktivitet innpå her:(
 
Vi har glemt en ny tråd for februar.

Det er liksom ikke vits lenger, de blir ikke så lange

Kan vel kanskje endre overskriften? (Til skravketråd 2024) :D
 
Sitter på jobb og har pumpepause . Første dag på jobb på evigheter, og det føltes egentlig veeeeldig digg å ikke være rundt småbarn HELE døgnet :bag::bag:
 
.. og nye holder seg for det meste til egne terminforum, og forsvinner innen ungene er fyllt året :bag:

Ja, er en trist utvikling- mange går over til grupper på face eller snap og, allerede før babyen er født :( Det merkes godt på aktiviteten på terminforum:bag:
 
Back
Topp