Januar 2024 - godt nyttår!

Jeg er trøtt og sliten

Dette passer dårlig med årsoppgjør og overtid.

Like greit at familielogistikken tilsier at det ikek går opp med overtid akkurat idag, mandag er egentlig en av mine langdager, men et foreldremøte på toppen av alt av aktiviteter veltet lasset. Og så kaputt som jeg er så føles det egentlig like greit å ikke skulle jobbe lenger enn til 16 istedet for 20-21. Jeg har mest lyst å sove, kjenner jeg.
 
I jakten på energi har mannen kommet med et jeg lurer på om egentlig er hans årlige boks med ginseng som han tilbyr meg. Det har følelsen av at dette skjer hver januar, så trolig er starten på årsoppgjøret, eller egentlig hele årsoppgjøret, like tungt hvert år...

Vel, dagene går, en etter en. Oppgavene løses, en etter en, og stadig kommer vi et skritt nærmere å være ferdige med årsoppgjøret 2023. Det er verd å feire når den dagen kommer. Da sitter jeg nok med en god del mertidstimer som jeg bl.a bruker på å ta fri påskeferien sammen med ungene. Og ellers utover året, en halvtime kortere dag her og der for å rekke hverdagen. (Jeg kommer for sent på jobb til å kunne gå kl 16, men det er en prioritering som ligger i at da får jeg ungen ut døra før jeg drar, go derved er jeg altså ikke ute døra før klokka er litt over åtte, og derved ikke på jobb kl 8.)
 
Lørdag trodde jeg at vi hadde to friske jenter igjen. Feiret bursdag på trampingparken og var på svømmekurs og alt gikk bra. Søndag var den eldste litt slapp igjen og den yngste hadde kort lunte (kortere enn vanlig, men der skal godt gjøres. Hun er virkelig lett p få rasende. Men snur fort også da)

I dag. Har begge feber.
 
Jeg sliter sånn med søvn for tiden. Ligger der og sover ikke. Har en følelse av at jeg drømmer litt men er utslitt hele tiden. Usj.
Det er tungt.

Jeg har sovet av og på siden 4.30 i dag. Våknet av en lyd på telefonen. Den skal være nattstille med mindre mine nærmeste prøver å få tak i meg. Vet ikke hva det var, fant ikke noe varsel som tilsa noe viktig. Men da begynte tankene å surre om alt jeg må gjøre på jobb og da surrer de seg inn og ut av søvn inn i at jeg ikke klarer det (det gjør jeg. Det er bare at det tar ekstremt mye tid og tiden går så fort mot de første fristene så jeg begynner å bli stressa) vekselsvis med drømmer om jeg jente som døde.

Det var to meget slitsomme timer før det var morgen.
 
Sånn ellers så snør det godt her. Mannen har vært ute og måket snø i halvannen time, tok ikke freseren til naboen som han har avtale om å kunne låne siden han måker for dem også, sånn siden klokka var seks.... Nå koster han av bilen min og jeg skal pusse tenner når badet blir ledig. Så skal jeg på kontoret for en 10-11-12 timers arbeidsdag
 
Sånn ellers så snør det godt her. Mannen har vært ute og måket snø i halvannen time, tok ikke freseren til naboen som han har avtale om å kunne låne siden han måker for dem også, sånn siden klokka var seks.... Nå koster han av bilen min og jeg skal pusse tenner når badet blir ledig. Så skal jeg på kontoret for en 10-11-12 timers arbeidsdag
Snødde her i forigår; kun kramsnø (0 grader). Det er ikke gøy. Gubben måkte vekk. I dag er det -21 ute.
 
Snødde her i forigår; kun kramsnø (0 grader). Det er ikke gøy. Gubben måkte vekk. I dag er det -21 ute.
Her ligger det på et par kuldegrader, og begynte å snø i går kveld og fortsatte i natt, skal fortsette i kveld og natt og morgen

Det blir en del snø av det.
 
Her ligger det på et par kuldegrader, og begynte å snø i går kveld og fortsatte i natt, skal fortsette i kveld og natt og morgen

Det blir en del snø av det.
Blir fort litt snø da ja. Vi har hatt veksling mellom ISKALDT (-20 til -28), og plutselig +1 og regn. Vært veldig av og på hele vinteren, ganske uberegnelig vær
 
Skal til kontroll på Ahus om noen uker. Syns fortsatt de er for store, men kanskje det er hevelse? Vi får se, får ta den praten når jeg kommer til kontroll.
Greit med kontroll, de vet jo hva som er hevelse og hva som ikke er ok, tenker jeg ?
 
Blir fort litt snø da ja. Vi har hatt veksling mellom ISKALDT (-20 til -28), og plutselig +1 og regn. Vært veldig av og på hele vinteren, ganske uberegnelig vær
Ja, nå har det heldigvis ikke snødd så mye mer i dag da så måkingen mannen gjorde i morges, og brøytebilen som tok resten av veien midt på dagen, så bør det være helt greie kjøreforhold når jeg skal hjem om et par timer. Meldes 5 kuldegrader i natt og noe snø sånn fra 2 til 9 på morgenen, så vi får se, men det ser ikek ut til å bli sånn veldig mange cm det heller pluss noen cm på ettermiddagen.

Men det meldes en del snø resten av uka også, vi får se hva som kommer og når det vipper opp på pluss igjen så det går over til regn igjen. Sånn går gjerne vinteren av og på. Snø, regn, is, regn snø, reng, is...
 
Ja, nå har det heldigvis ikke snødd så mye mer i dag da så måkingen mannen gjorde i morges, og brøytebilen som tok resten av veien midt på dagen, så bør det være helt greie kjøreforhold når jeg skal hjem om et par timer. Meldes 5 kuldegrader i natt og noe snø sånn fra 2 til 9 på morgenen, så vi får se, men det ser ikek ut til å bli sånn veldig mange cm det heller pluss noen cm på ettermiddagen.

Men det meldes en del snø resten av uka også, vi får se hva som kommer og når det vipper opp på pluss igjen så det går over til regn igjen. Sånn går gjerne vinteren av og på. Snø, regn, is, regn snø, reng, is...

Ja, sånn går gjerne vinteren, men har pleid å være liiitt mer system enn dette da. Føler jeg. Men er sikkert bare jeg som husker dårlig
 
Ja, sånn går gjerne vinteren, men har pleid å være liiitt mer system enn dette da. Føler jeg. Men er sikkert bare jeg som husker dårlig
Her på våre trakter har det igrunnen vært mer stabilt kaldt over lenger perioder enn det pleier. Og ikke den sibirkulden som kom i andre delee av landet. Sunnmøre er jo ikke kjent for stabil vinter da. I gjennomsnitt har vi faktisk ikke vinter, vi har høst som går over i vår. Men det er i snitt, reelt sett har vi jo perioder med vinter. Ofte er den på 2 plussgrader og slaps rett nok, men...
 
Nå er jeg rimelig lei av sykt barn.
Jeg og mannen har egnelig vært vekselsvis hjemme med sykt barn annenhver dag siden han hentet febersyk jentunge på skolen torsdag sist uke

Var hos legen i dag og det er trolig bare et virus som må gå sin gang. Hun har hatt av og på feber i over ei uke nå. Ingen prikker, det ser fint ut i øre og hals, høres fint ut på lungene, crp er fin, ingenting galt annet enn feber av og på i 8-9 dager.
 
Back
Topp