Januar 2024 - godt nyttår!

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Godt nyttår folkens. Ikke bare ny måned i dag, men nytt år også.

Nyttårsforsetter? Mål for 2024? Noe du gleder deg til i det nye året ?

Eller bare helt vanlig skravletråd da altså :)

Godt nyttår!

godt nyttår :)

Her skal jeg prøve bli ferdig med mest mulig av de halvferdig strikke prosjektene mine :)

Godt nytt år! I år blir det prosjekt 'få orden og kvitte seg med ting man ikke trenger', jeg er klar, og det er en god følelse med slikt prosjekt

Godt nytt år! I år blir det prosjekt 'få orden og kvitte seg med ting man ikke trenger', jeg er klar, og det er en god følelse med slikt prosjekt
Et slikt prosjekt har jeg også satt igang.

Jeg har mange tanker for 2024.

Det der orden i huset og kvitte oss med ting begynte vi så smått med nå i romjula og fortsetter videre inn i 2024 med en plan om å ta rom for rom, måned for måned. Først ut i januar har kjøkkenet fokus. Det er mye rart i skuffer og skap som vi kan kvitte oss med. Matvarer bakerst i skapet som har stått der i evigheter, jeg leverte fire stekepanner på Jernia (metallgjenvinning) i romjula, og jobber videre med en blanding av rydding og vasking, overlate og i dypet.

Sånn muligens sparker jeg liv i den gamle bloggen min. Altså jeg er ikke "en blogger" sånn influenser-type, wannabe kjendis etc, bare det at jeg har så mange tanker og det gjør godt å skrive dem ut. I snitt er det sånn 20-50 lesere i mnd på den nærmest sovende bloggen min. Et og annet innlegg som får treff på Google og ellers er det vel indeskerings-boter som "leser" ;) mao, ikke mange som leser, men det er helt ok, for meg handler det mer om å skrive enn at det leses.

Der har jeg nå sitter en gang forsøkt på en 365 (366 i år) ting ut av huset-oversikt.

Jeg har mine klassiske "mål for året", 10 netter i telt, minst halvparten utenfor egen hage, bade utendørs, lese 12 bøker.

Har begynt å snakke med mannen, vi skal lære oss å kjøre med henger.

Jeg har mange tanker for 2024.

Det der orden i huset og kvitte oss med ting begynte vi så smått med nå i romjula og fortsetter videre inn i 2024 med en plan om å ta rom for rom, måned for måned. Først ut i januar har kjøkkenet fokus. Det er mye rart i skuffer og skap som vi kan kvitte oss med. Matvarer bakerst i skapet som har stått der i evigheter, jeg leverte fire stekepanner på Jernia (metallgjenvinning) i romjula, og jobber videre med en blanding av rydding og vasking, overlate og i dypet.

Sånn muligens sparker jeg liv i den gamle bloggen min. Altså jeg er ikke "en blogger" sånn influenser-type, wannabe kjendis etc, bare det at jeg har så mange tanker og det gjør godt å skrive dem ut. I snitt er det sånn 20-50 lesere i mnd på den nærmest sovende bloggen min. Et og annet innlegg som får treff på Google og ellers er det vel indeskerings-boter som "leser" ;) mao, ikke mange som leser, men det er helt ok, for meg handler det mer om å skrive enn at det leses.

Der har jeg nå sitter en gang forsøkt på en 365 (366 i år) ting ut av huset-oversikt.

Jeg har mine klassiske "mål for året", 10 netter i telt, minst halvparten utenfor egen hage, bade utendørs, lese 12 bøker.

Har begynt å snakke med mannen, vi skal lære oss å kjøre med henger.
Så gøy! Lære seg å kjøre med henger er spennende. :)

Så gøy! Lære seg å kjøre med henger er spennende. :)

Det kommer som en følge av at vi rett og slett har med oss for mye på ferie. Særlig på campingtur har vi med oss mer enn bilen rommer.

Bare tanken på at mannen som har vært så avvisende faktisk er positivt innstilt til at vi begynner å øve "etter årsoppgjøret" som jeg tenker vi utsetter til "etter påske, aka sommerdekk-sesongen", gjør meg nesten litt yr.

Ikke det at jeg har så sinnsykt lyst å kjøre på sommerferie med tilhenger. Men tenk alt jeg får med meg da !!! Jeg slipper å drive minimering av volum, jeg kan prioritere å ta med "kjekt å ha" i større grad. Campingferie - pakkelista mi er uten tvil lang. Men det blir så bra!

Bare tanken på at mannen som har vært så avvisende faktisk er positivt innstilt til at vi begynner å øve "etter årsoppgjøret" som jeg tenker vi utsetter til "etter påske, aka sommerdekk-sesongen", gjør meg nesten litt yr.

Ikke det at jeg har så sinnsykt lyst å kjøre på sommerferie med tilhenger. Men tenk alt jeg får med meg da !!! Jeg slipper å drive minimering av volum, jeg kan prioritere å ta med "kjekt å ha" i større grad. Campingferie - pakkelista mi er uten tvil lang. Men det blir så bra!
Da får du med deg mye mer

Da får du med deg mye mer
Jepp, veldig mye mer. Det blir deilig. Vi kan kutte takboksen da. Og likevel få med oss mye mer. Som gjør at alle kan få med det de vil og vi har ikke det problemet med å skvise inn sko i alle mulige åpninger så de aldri finner sin vanlige form igjen, sekker under ungenes bein var greit når de satt i belstestoler. Når ene ungen er like lang som meg så trenger han plass til beina. Men ikke for det, passasjeren fremme har egentlig ikke bare benplass i det hele tatt de siste to årene.

Det blir så bra så.
Og det trengs, vi skal i bryllup i sommer, vi kan ikke skvise dressjakker etc. Tror dessuten den liten steamer til reise vil være lurt, til å få de der dressene og evt kjolene pene etter transport? Hmm, mye å tenke på. Vi kan evt hjem og bytte baggasje, for bryllupet i slutten av ferien, men vi får se hva vi gjør. Skal ikke campe den helgen altså, da har vi to hotellrom. Men dette får vi finne ut av.

Jepp, veldig mye mer. Det blir deilig. Vi kan kutte takboksen da. Og likevel få med oss mye mer. Som gjør at alle kan få med det de vil og vi har ikke det problemet med å skvise inn sko i alle mulige åpninger så de aldri finner sin vanlige form igjen, sekker under ungenes bein var greit når de satt i belstestoler. Når ene ungen er like lang som meg så trenger han plass til beina. Men ikke for det, passasjeren fremme har egentlig ikke bare benplass i det hele tatt de siste to årene.

Det blir så bra så.
Og det trengs, vi skal i bryllup i sommer, vi kan ikke skvise dressjakker etc. Tror dessuten den liten steamer til reise vil være lurt, til å få de der dressene og evt kjolene pene etter transport? Hmm, mye å tenke på. Vi kan evt hjem og bytte baggasje, for bryllupet i slutten av ferien, men vi får se hva vi gjør. Skal ikke campe den helgen altså, da har vi to hotellrom. Men dette får vi finne ut av.
Jeg ville bestilt kurset så snart som mulig hvertfall det teoretiske. Og sørge for å få inn teorien osv. og se an hvordan det er med oppkjøringstimer for dere

Godt nyttår folkens. Ikke bare ny måned i dag, men nytt år også.

Nyttårsforsetter? Mål for 2024? Noe du gleder deg til i det nye året ?

Eller bare helt vanlig skravletråd da altså :)
Jeg har som mål å fortsette vektnedgangen og få en bedre kondisjon/helse :)
Fra april til september/oktober 2023 gikk jeg ned 26 kg, så holdt jeg meg stabilt der ut året. Kosa meg i jula og følte ikke at jeg gikk glipp av noe, og vekta var fremdeles stabil. Så det er jeg veldig fornøyd med :happy:

Så er planen å komme meg tilbake til treningssenteret, som jeg har hatt en pause fra siden oktober.

Minstemor starter i bhg nå den 3. januar, så da får jeg mer fri på dagtid til å være mer aktiv/trene og fokusere på hobbyer igjen (er ufør).
Lærte meg å hekle i fjor, så nå driver jeg å produserer fluffy kosebamser/dyr/diverse.
Jeg har nemlig som mål å bli med på julemarked i år. Det høres egentlig veldig skummelt ut for meg med sosial angst, men jeg synes det er kjempegøy å hekle disse vesenene. Og det er begrenset hvor mange vi kan beholde selv/gi bort til andre :hilarious: Pluss litt ekstra penger hadde virkelig ikke gjort noe :bag: (ref. ufør)

Det hadde såklart vært gøy om 2024 var året jeg kom meg ut i arbeid, men det var den angsten da...

Og så håper jeg at jeg kan få svar på/riktig behandling på halebeinsmertene mine, som jeg har hatt konstant siden februar 2023 :dead:

Jeg ville bestilt kurset så snart som mulig hvertfall det teoretiske. Og sørge for å få inn teorien osv. og se an hvordan det er med oppkjøringstimer for dere
Vet ikke om vi faktisk skal ta e-lappen, vi klarer oss fint med det vi kan dra med b som vi har. Men jeg har lurt på å ta e rett og slett for å ha teorien trygt inne selv om vi bare skal kjøre med en relativt liten henger, med brems og sånn selvsagt.

Opplæring sånn om vi ikke skal formalisere ser kan jeg få av min far en gang til. Han som lærte meg å kjøre, og rygge, men henger da jeg var 18. Jeg har ikke praktisert det siden, men han kjører med campingvogn. Det gjør bror min også, men han tok den e-lappen. Pappa har hatt lappen siden atten-pil-og-bue og har både c og e fordi det fulgte med på den tiden så lenge han passer på å fornye det før det går ut på dato. Men han kan å kjøre og svinge med henger og sikre last.

Men ja, om vi går den formelle veien med teori og oppkjøring så er det uansett ikke aktuelt før mars/april.

Sånn er livet for den som jobber med regnskap. Jeg jobber til klokken er 20-21 to-tre ganger i uka fra nå og til vinterferien eller litt uti mars en gang. Mannen min jobber sine 8 timer på kontoret, han har ikke overtidsbetalt, men jobber det som trengs fra loftet etter middag og treninger. Jeg har strukturert overtid, jeg får 50% ekstra betalt for timene utover 37,5 timers arbeid hver dag, lønnet matpause og dekket middag når jeg jobber overtid så lenge den er på kontoret og overstiger de antallet timer som reglene tilsier, jeg skal vel jobbe i minst 10 timer. Og altså da ha vært der i 11 siden jeg har en halv time lunsj og en halv time middagspause. Og siden jeg ofte er der i 9 tiden altså ikke hjem før etter 20 i alle fall. Eller var det jobbe 11 timer ? Det står en plass.

De dagene jeg ikke jobber er det ungene, gi dem middag og kjøre/følge/hente på aktiviteter.

Ingen av oss har tid til å ta noe teorikurs eller lese teori på egenhånd før uti mars en gang. Rundt påske. Da skal alt mitt vært levert til revisor og det hele roer seg. Da tar jeg påskeferie hele skolens ferie og bruker av mertiden jeg har opparbeidet. Timene jeg jobber utover 37,5 i uken er 100% til avspasering og 50% utbetalt. De første 15-20 timene metid går dog til å dekke inn at jeg også avspasderte det meste av skolens juleferie og hadde ikke så mange timer å ta av før jul.

Først komme oss gjennom denne tiden. Som muligens varer noen uker ekstra i år.

Jeg har som mål å fortsette vektnedgangen og få en bedre kondisjon/helse :)
Fra april til september/oktober 2023 gikk jeg ned 26 kg, så holdt jeg meg stabilt der ut året. Kosa meg i jula og følte ikke at jeg gikk glipp av noe, og vekta var fremdeles stabil. Så det er jeg veldig fornøyd med :happy:

Så er planen å komme meg tilbake til treningssenteret, som jeg har hatt en pause fra siden oktober.

Minstemor starter i bhg nå den 3. januar, så da får jeg mer fri på dagtid til å være mer aktiv/trene og fokusere på hobbyer igjen (er ufør).
Lærte meg å hekle i fjor, så nå driver jeg å produserer fluffy kosebamser/dyr/diverse.
Jeg har nemlig som mål å bli med på julemarked i år. Det høres egentlig veldig skummelt ut for meg med sosial angst, men jeg synes det er kjempegøy å hekle disse vesenene. Og det er begrenset hvor mange vi kan beholde selv/gi bort til andre :hilarious: Pluss litt ekstra penger hadde virkelig ikke gjort noe :bag: (ref. ufør)

Det hadde såklart vært gøy om 2024 var året jeg kom meg ut i arbeid, men det var den angsten da...

Og så håper jeg at jeg kan få svar på/riktig behandling på halebeinsmertene mine, som jeg har hatt konstant siden februar 2023 :dead:

Håper du får svar/behandlig, og ellers lykkes med målene dine og får et bra 2024

Årets første langdag på jobb unnagjort, jobbet til ca 20.30. 11 timer arbeid og 2 matpauser på en halvtime, den ene lønner, så 11,5 timer ca lønnet. Det vipper over til overtid i løpet av uka, uka har jo tre dager igjen og jeg har under 20 timer normaltid igjen. Jeg har egentlig tenkt å jobbe lenge i morgen også, men må se an mellomste. Hun takler overtiden min ekstremt dårlig og gråt i kveld. Hun er snart 13 år gammel så jeg skulle tro hun taklet det bedre, men min årlige tur med jobb og 2 overnattinger takler hun også dårlig.

Alle timene jeg jobber ekstra på vinteren (jeg fører regnskap så det er årsoppgjør) tar jeg jo ut i form av at jeg tar fri hele juleferien med dem, hele påskeferien med dem, og resten av året jobber litt kortere dager sånn at hverfagsligistikken går opp. Sånn avspasderer jeg 1-2 timer i uka av overtidstimene mine. Noen ganger mer, noen ganger mindre.

Men vi får se hvordan morgendagen går, det er skolestart så trøtte unger må vekkes

Snart helg folkens. ekstremt lite aktivitet her! Planer for helga?

Back
Topp