Januar 2022

Her starter vi uken med å vente på å få vite om vi er i fritidskarantene! Det kunne ikke passet dårligere om vi ender med det

Her starter vi uken med å vente på å få vite om vi er i fritidskarantene! Det kunne ikke passet dårligere om vi ender med det
Det er så kjedelig. Jeg skal teste meg ut av fritidskarantene i morgen. Har vært lenge nok nå:wacky:

Testing testing annenhver dag kommer det en ny smittet i klassen til gutten og testing forlenges :(
Idag var de bare 11 elever i klassen deres som var på skolen . Av total 24.

Æsj, teams-møte i 6timer idag om brannvern, en slags brannøvelse og smittevern, fra kl 09. Blir en laaaang dag. Først få ungene i bhg!

Ikke så lang dag her.
Sitter og skriver handleliste nå.
Jobbe kl 10-14
Ukeshandle, og hente Lille U på vei hjem.
Passe på at frøkna lager kort og gjør lekser, og sende henne på bursdag kl 17.

Ellers så skjer det ikke så mye

Jobb til vet ikke når. Vel. Vaksine 15, så jobb til ca 1440,så avsted og ta vaksine, hente på Sfo, på vei hjem, apotek før den tid, lage middag, følge opp lekser. Og så helst jobb til jeg stuper i søvn. Jobbet for lite på mandag så har et par timer å ta igjen. Og helst 8timer pluss i uka. Sist uke var jeg vel ca 4 timer i pluss. Så langt denne uka er jeg vel 2

Problemet er at jeg er klar for å stupe i søvn nå.

Takk hvordan går det hos deg for tiden?

Livet er jo litt småtravelt på denne tiden i en familie med to voksne som jobber med regnskap (=årsoppgjør) og tre unger som skal følges opp med lekser og fritidsaktiviteter. Men det går bra. Jeg har en variasjon av hjemmekonotr og kontor-kontor (1-2 dager i uka pr nå) som fungerer fint for meg, i balanse mellom familien og jobben (utenom Korona selvsagt mye mer kontor men jeg kunne nok tenke meg å ha i alle fall mandag hjemme uansett egentlig, det kan trenges at EN av oss er hjemme i alle fall etter lunsj)

Jeg sitter her midt i Gyda, øs pøs og vind, men heldigvis behagelig varmt inne, og nord for sognefjorden så strømmen er ikke hinnsides dyr heller, og livet går sin gang. Snart leggetid, bare fullføre noe småplukk på jobb før jeg tar kvelden. Gleder meg til vår og spiring og drømmer meg vekk med tanke på frø og stiklinger , og som jeg skrev i "det som spirer og gror", det skal nå sås litt allerede i janaur. Egentlig tar jeg gjerne litt skikkelig vinter (skøyteis eller i midet minste skimuligheter) før det blir vår, jeg regner ikke ed at vi er ferdige med vinteren midt i januar selv om all snøen vi hadde til og med mandag denne uka er regnet bort nå.

Mannen sier "jeg tror jeg har fått influensa"
Han føler seg groggy, og "da blir jeg irritabel, beklager om det har gått utover deg"

Jeg rekker et millisekund å tenke at han må testes før jeg kommer på at han fikk jo "influensa" i august også han, sånn i en helt tilsvarende situasjon. Det varte bare sånn en dag eller to. Akkurat samme som den vonde armen min som ikke vil beveges i alle retninger og stillinger som den vanligvis kan.

Vi fikk koronavaksine i går. Lette influensasymptomer er en bivirkning. Ubrukelig arm er en annen. Jepp. Vi fikk en hver, akkurat som sist. Han stusset på at jeg synes det er rat han tar den i høyre. Vel, jeg liker å kunne gre håret og pusse tenner med høyra, sier jeg. Så høyt fikk jeg ikke den vaksinerte hånden i halvannet døgn etter vaksine sist, sier jeg. Jeg har alltid tatt den i venstre. Han ante ikke at jeg hadde hatt SÅ vondt. Vel, jo, hallo, nemlig. Derfor dusja jeg i går ettermiddag mens jeg enda fikk armen så langt opp.

Og han... hans arm er fin, han bare føler seg småsjuk.

Jaja, jeg vet det går over. For oss begge.

Mannen sier "jeg tror jeg har fått influensa"
Han føler seg groggy, og "da blir jeg irritabel, beklager om det har gått utover deg"

Jeg rekker et millisekund å tenke at han må testes før jeg kommer på at han fikk jo "influensa" i august også han, sånn i en helt tilsvarende situasjon. Det varte bare sånn en dag eller to. Akkurat samme som den vonde armen min som ikke vil beveges i alle retninger og stillinger som den vanligvis kan.

Vi fikk koronavaksine i går. Lette influensasymptomer er en bivirkning. Ubrukelig arm er en annen. Jepp. Vi fikk en hver, akkurat som sist. Han stusset på at jeg synes det er rat han tar den i høyre. Vel, jeg liker å kunne gre håret og pusse tenner med høyra, sier jeg. Så høyt fikk jeg ikke den vaksinerte hånden i halvannet døgn etter vaksine sist, sier jeg. Jeg har alltid tatt den i venstre. Han ante ikke at jeg hadde hatt SÅ vondt. Vel, jo, hallo, nemlig. Derfor dusja jeg i går ettermiddag mens jeg enda fikk armen så langt opp.

Og han... hans arm er fin, han bare føler seg småsjuk.

Jaja, jeg vet det går over. For oss begge.
Jeg ble så dårlig av vaksine 2. Og for å ikke snakke om en arm som ikke kunne brukes i hele tatt pga store smerter. Gruer meg til siste vaksine..

Jeg ble så dårlig av vaksine 2. Og for å ikke snakke om en arm som ikke kunne brukes i hele tatt pga store smerter. Gruer meg til siste vaksine..

Ingen av oss blir skikkelig dårlig heldigvis. Den ubrukelige armen min er ikke like ubrukelig denne gangen som den var sist i alle fall, og den var mest vondt på dose 2, mer enn 1. Nå var dette tredje dose og det har egentlgi gått bra så langt. Mannen er heller ikke SYK, han bare føler seg ikke helt bra. Men han jobber og har ikke feber og mye plager eller noe sånn. Det går bra med oss.

Ingen av oss blir skikkelig dårlig heldigvis. Den ubrukelige armen min er ikke like ubrukelig denne gangen som den var sist i alle fall, og den var mest vondt på dose 2, mer enn 1. Nå var dette tredje dose og det har egentlgi gått bra så langt. Mannen er heller ikke SYK, han bare føler seg ikke helt bra. Men han jobber og har ikke feber og mye plager eller noe sånn. Det går bra med oss.
Det er bra:) God følelse når vaksinen er tatt da. Krysser fingra for at vi ikke må fortsette med ørten vaksiner framover.

Back
Topp