Januar 2022

Der var kaldt ja. Her er rundt 0 også snør det tett.

Kjekt med nye møbler og lys da
Det måtte til nå, sto egentlig på lista i fjor også , men lampe var vanskelig å finne gor sære meg …men dette året sksl mye ordnes og fikses, så godt å komme i gang

Det måtte til nå, sto egentlig på lista i fjor også , men lampe var vanskelig å finne gor sære meg …men dette året sksl mye ordnes og fikses, så godt å komme i gang

Litt av hvert som burde fikses her også, men vi får se hva som prioriteres, og ikke minst, finne noe som faller i smak. Og vår gjennomføringsevne og min beslutningsvegring...

Da var eldste i nærkontakt igjen:( ut og hente tester på skolen imorgen før skolestart. Hjem teste sende de på skolen og bhg visst den er negativ.
Så har jeg tannlege time 8:30 og legetime etterpå. Uff kanskje jeg bør avbestille time? Eller ska jeg gå. er det dumt av meg og liksom dra ut på desse timene? Regler sier ju at jeg kan så lenge eldste er negativ men samvittighet min er ikke god

Hvorfor er det sånn at barna skall alltid ett eller annet. Og begynne skape seg når mamma skall til lege eller noe annet:eek:

Når er det kveldsmat her snart og legge barna. Dagen har gått i ett. Fått gjort en hel del i tillegg fått henvisning til nevrologisk pga smerter i hode som går i ansiktet.

Når barnet ditt er på tur med bhg og han har med seg matboks. Hjem kommer han igjen med full matboks. Eller det var tatt 2 bet av en skive eller så var alt annet i matboksen. Er det rart gutten er sur og gretten når man henter han. Og på ettermiddagen så spiser han som en hest:eek:

God morgen.

Lørdag.

Plan for helga:rydde vekk jula.
Drøm for helga:skitur med familien i moegen, som fordrer innkjøp av nye ski og skisko til eldste.

Handleliste om skitur skal være mulig

Ski.
Skisko, evt låne/arve
Hansker /votter /noe å ha på hendene mine
Og muligens mannen sine. Men han går gjerne uten

To do:
Smøre, egenelig lære meg å smøre, ski til mellomste. Og mannen. Eldste dersom han ikke får felleski.
Mannen som er den som har kjøpt smøreskiene heller mot å gi alle tre felleski (jeg har gammeldagse smøre frie, og det har yngste også dersom hun bruker litt korte ski i alle fall.

Når ungene ble litt større fikk mannen for seg at de burde ha smøre - ski. Han har jern til å smelte og noe voks, men han kan ikke egentlig å smøre ski. Og for ungene som kommer hjem fra skolen og vil gå på ski, så fremholder jeg at smøre fritt er tingen. Minste begynte på litt lange ski i går. Uten smøring uten feste. Hun måtte ha ei hånd i ryggen og dro seg frem på stavene. Vi byttet til de kortere, smørefrie og på et blunk kunne jenta gå på ski, oppoverbakker og bortover og reise seg når hun falt. Litt kortere ski hjalp også. Og de er nok for korte for henne egentlig. Hun får ikke så mye fart, men hun kan gå på ski.

Mellomste har vel i 2-3 dager nå fartet rundt på ski. Som altså ikke er gjort noe med fra i fjor. Men hun har god nok teknikk til at hun kommer seg frem. Men de burde ha både glid og feste, antar jeg. Som ikke kan å smøre ski. Jeg er oppvokst med smørefrie, for som mine unger:vi bor på Sunnmøre og det er ikke sikkert snøen varer mer enn en ettermiddag. Da ville vi ut når den var der.

God morgen.

Lørdag.

Plan for helga:rydde vekk jula.
Drøm for helga:skitur med familien i moegen, som fordrer innkjøp av nye ski og skisko til eldste.

Fasit :

Ikke fjelltur. Men lokal skitur, så fikk oss en tur ut. Oppkjørt spor men ikke sånn kjenpetur. Men helt greit med ungene. Eldstemann, som rett nok fikk nye ski i går, var ikke med. Men så nært at det er mulig å ta en tur til med ham, eller i morgen dersom en av oss kan ta seg tid til det.

Før snøen regner vekk på tirsdag.

Back
Topp