Inspirert: Hvis du titter innom denne tråden...

Ja, 24.dere? 26.her :) Har du prøvd så 5-6mndr babymatglass? Er noen med det har jeg sett!
Stemmer det. Huska du det? Eller har du juksa litegranne? :p
Har bare prøvd de fruktmos glassene som er 4mnd vi, men har sett noen sånne glass for 5-6mnd. Har bare sett de i Sverige da. Har de det i Norge også?
 
Har sett på vår rema etter dem lenge nå. men vær gang jeg pluker et glass ut av hyllen (fra den emalasjen det står 5-6 mnd på) står det fra 6 mnd på glasset. Skal sies at vår rema ikke har så enormt utvalg akuratt
 
Er sånn hos oss også, står 5-6 mnd på pappen også står det 6 mnd på glasset... Men det står fra CA. 6 mnd. Hehe

Fikk beskjed på forrige time med han at vi kunne ta i bruk de middags glassa som det sto 6 mnd på da... Så vi har prøvd lapskaus og kylling et eller annet.
Forløpig ingen god reaksjon på noen av de...
Har kjøpt søtpotet og brokkoli som skal testes etterhvert og da fyller jeg det bare på i de middags glassa vi har.. Har i utgangspunkt planer om å lage sånt mat selv men ville ha noen av de glassa stående tomme til oppbevaring:)
 
Jeg har også samlet opp noen små 4 mnd glass. Koker sviskepure selv, funker 10 ganger bedre enn Nestle sin her i gården. Tenkte også å starte med middagsglass nå snart. Vil bare se hvordan mini ligger ann i vekt før jeg blander mer most mat inn i bildet. Han er ikke noe glad i vann. Og melk pluss annen mat fører egentlig bare til at han blir altfor mett, og derfor gulper megagulper med mat her og der etterpå. Men han lider ingen nød i matmengden (tror jeg). Bare litt i væskemengden tidvis :p
 
Ja, jeg har sett at det står 6 mnd på dem på glasset... Tenkte jeg skulle vente til litt nærmere, men er litt nysgjerrig da... Det blir litt feil å gi han middagsglass fordi jeg er gira, det er ego :p
Jeg har lagd med gulrot, brokkoli og søtpotet, og IKKE ta for mye i glasset. Barna er jo forskjellig, men han her syns det var no rare greier... Søtpotet funka best... Men da kanskje 4-5 skjeer! ;)
 
Gulrot smaker vist noenlunde godt og funker mest for å skape rask avføring her. Svisker holder systemet i gang (rett tempo), usikker på om han liker det, men han synnes det er ok for vi bruker det i grøten på kvelden. Søtpotet var noe rare greier, smakte vist godt blandet med vanlig potet. Ellers har vi ikke prøvd så mye grønsaker. Vi går for fruktposene til Ellas Kitchen (4 mnd). Grøt morgen og kveld. Morsmelkerstatning utenom. Vi øver på å drikke vann. Men der har nok mini vunnet foreløpig, har tilsatt litt smak i vannet hans. Ellers er flasken en mikrofon :D
 
Er skikkelig spent idag, lisjeklompen skal på ultralyd å sjekke eine nyra si. So spent på kva dei ser idag og kva dei seier om nyra....
Under svangerskapet oppdaga dei at eine nyra var mykje mindre enn normalt, so har har fått litt ekstra oppfølging sidan dei ikkje heilt veit kva slags funksjon den nyra har. Etter fødselen var han også på ul og då meinte dei den fungerte, men vil likevel følge med på den om den evt. endra seg noke...
 
Er skikkelig spent idag, lisjeklompen skal på ultralyd å sjekke eine nyra si. So spent på kva dei ser idag og kva dei seier om nyra....
Under svangerskapet oppdaga dei at eine nyra var mykje mindre enn normalt, so har har fått litt ekstra oppfølging sidan dei ikkje heilt veit kva slags funksjon den nyra har. Etter fødselen var han også på ul og då meinte dei den fungerte, men vil likevel følge med på den om den evt. endra seg noke...
Masse masse lykke til på UL. Håper virkelig alt er bra med nyra til lillegutt :)
 
Er skikkelig spent idag, lisjeklompen skal på ultralyd å sjekke eine nyra si. So spent på kva dei ser idag og kva dei seier om nyra....
Under svangerskapet oppdaga dei at eine nyra var mykje mindre enn normalt, so har har fått litt ekstra oppfølging sidan dei ikkje heilt veit kva slags funksjon den nyra har. Etter fødselen var han også på ul og då meinte dei den fungerte, men vil likevel følge med på den om den evt. endra seg noke...

Masse lykke til, håper virkelig på gode tilbakemeldinger.
 
Tusen takk,
no er vi komt heim fra ultralyd og nyra er fremdeles for liten. Og den nyra som er "normal" ser ut til å ha blitt større enn normalt, trulig for å kompensere for nyra som er for liten...Men dei måtte sjå litt på bilda som var tatt etter fødselen for å sammenligne, so kontakter vel barnelegen meg når det er gjort :)
 
Hm... Håper det ikke har noe innvirkning videre i livet da... Vet jo at man fint klarer seg med ei nyre og, men ikke noe moro når ting ikke er som de skal! Lykke til videre, hold oss gjerne oppdatert når du hører noe!
 
Sjølvsagt vil man at alt skal vere i orden. Men om der kun er ei nyre som fungera, so tar eg ikkje so veldig tungt på dette. Eg har vore klar over dette heilt sidan ordinær ultralyd i svangerskapet og hadde mykje oppfølging då også.
Då eg var 20 veker på vei var eg på haukeland for å sjå nærmare på nyra, og tok også då fostervannsprøve ettersom legen då meinte det kunne vere trisomi 13, 18 eller 21 (down syndrom).
Eg tenkte det verste før vi fekk prøveresultatet at det var trisomi 13 eller 18 (ikkje levedyktig). Men dagen svaret kom at det ikkje var trisomi LETTA eg 1000 kg! Og kan vel nesten ikkje sei kor takknemlig eg er ;) so difor tar eg det egentli ikkje so tungt om nyra ikkje fungerer heilt som den skal, so lenge der er ei som fungera skikkelig iallefall ;)
Men skal sjølvsagt oppdatere når eg får vite noke meir ;)
 
nå fikk jeg lyst på smoothie!:D Så smart å lage sin egen is, som er sunn og god! Kommer nok til å bli mye av smoothie-is her etterhvert. var fært med å lage smoothie før.. men har gått helt i glemmeboka:p Så får vel lage det snart igjen!;)

Så ut som det ellers var noen gode ideer på oppskrifter på den siden ja;)
 
Back
Topp