Inspirert: Hvis du titter innom denne tråden...

Bilen har streika, og vi må kjøpe ny. Faen, den tålte ikke påsketuren... hehe.. så jeg prøver å få tak i banken... :/

Grattis md seksmåneders! ;)
 
Gratulerer med 6 mnd :D
Jeg og søsteren min gjør oss klare for en liten trilletur vi. Selv om det blåser litt surt i dag.
 
Gratulerer meg 6 mnd ja:-D hipphipp!

Her har jeg gått på langggg tur i dag, var ute fra 10 til 16, var også innom en venninne fra barselgruppa.
I morgen er det 5 mnds vaksine:-/
 
tusen takk griseknoen ;)
drikke litt kaffi her og helde på med "stor prosjekt" lasta opp bilde for framkalling. og det er heilt tilbake til 2011, so teke si tid, og rekna med det kjem til å gå endå lengre tid den dagen dei kjem i posten og skal inn i album :p
 
racheyrayray: so deilig å vere ute so lenge då :) og lykke til med vaksina imorgon!
 
Monh: det kan jeg tenke meg er litt av et prosjekt ja :p

Racheyrayray: lykke til med vaksine. Blir vaksine på oss i morgen også. Med mindre snuppa er for forkjøla da :S
 
Monh: det kan jeg tenke meg er litt av et prosjekt ja :p

Racheyrayray: lykke til med vaksine. Blir vaksine på oss i morgen også. Med mindre snuppa er for forkjøla da :S

Lykke til, til dere også!
Får håpe ho er frisk nok da, er greit å få det overstått!:)
God bedring til ho i hvertfall!
 
Lykke til til vaksinebarna :) Vi skal ta vaksine på torsdag vi, og jeg må si jeg gruer meg litt :p
 
her blir det 6 mnd kontroll imorgon, litt spent på om lisjeklompen har lagt på seg mykje og han han har komt seg over 7 kg no, han har lagt litt under sidan 3 mnd...
 
Liggi litt under 7 kg siden 3 mndskontrollen? Har han ikke lagt på seg på 3 mnd? *føler jeg spør teit nå*
 
på 3 mnd kontrollen var han 6,095 og på 4 mnd var han kun gått opp til 6,105 (men hadde då vore sjuk ei heil veke før) på 5 mnd var han gått opp til 6,710 då var han akkurat begynt å ete litt graut. Når han var født var han 3848, so sidan 3 mnd kontrollen har han lagt heilt nederst på kurven, under gjennomsnittet...

Men no vart 6 mnd kontrollen vi skulle ha idag avlyst sidan helsesøster var heime med sjuke barn, so då får vi vente å sjå kortid vi får ny time..og eg og lisjeklompen reiser heller på babysang og skal kose oss sammen med systra mi og tantegullet mitt som er like gammel som lisjeklompen ;)
 
Aha. Da skjønner jeg. Litt sånn det har vært med dattera mi også, bare at hun har holdt seg på 5-tallet. Vi var på 5mnd kontroll i går og hun har endelig bikket 6kg. Hun trengte visst mer næring enn jeg kunne gi henne :-(
 
Så lenge de følger kurven sin, skal vel alt være ok..? Min er nemlig også veldig slank. Vi var på 5 mnd kontroll i dag, og han veide 6540. Gått opp 120g på to uker. Det er jo veldig lite, men han fulgte likevel kurven sin i forhold til lengde og hodemål. Jeg fikk uansett time til vekstkontroll om to uker, så får vi se om han går opp mer.
Han får 3 fulle måltider om dagen, fruktmos, middag og grøt. Så jeg fatter bare ikke at han ikke veier mer :p
Men helsesøster tipset om å ha i litt olje i melken, så kunne det hjelpe.
 
Snuppa vår har hatt litt merkelig kurve, men nå ser det ut til å rette seg litt opp.
Men hvorfor skulle du ha olje på melken?
 
joda so lange man følger sin egen kurve er jo alt heilt fint, men det er det han ikkje gjere. Fra å ligge på den gjennomsnittlige kurven var han plutselig langt under,og havna på den nederste kurven.
Men han ete godt. Har rikelig med melk til han ennå, og han får både frukt, middag og graut no :)
 
Høres litt ut som hvordan det har vært med jenta vår også monh. Hun lå på gjennomsnittet første ukene, men så skeia det ut og hun ligger nå på den nest nederste ca.
 
Jeg skulle bruke olje for å gi litt ekstra energi. Han er jo veldig aktiv, og hun trodde at han forbrant veldig mye. Så hvis han fikk litt ekstra kunne han kanskje legge på seg av det :p Han ligger også på nest nederste kurve.

Er deres babyer aktive da? For da vil det jo gå med ganske mye energi :p
Alt i alt, så lenge de spiser godt og ikke virker slappe, og vokser i lengden, skulle man jo tro at alt var i orden. :)
 
Back
Topp