Hva prøver dere å gjøre istedenfor (hvis det er rom for å kunne gjøre noe annet akkurat da), når dere kjenner at søtsuget blir stort?
Jeg leste at Berit Nordstrand sa det skulle hjelpe å gå utenfor døra, og trekke pusten dypt noen ganger. Jeg har ennå ikke prøvd det selv da, synes det høres litt for utrolig ut, men kanskje jeg skal prøve om det kan ha noe for seg!
Som oftest tar jeg meg noe annet istedenfor, som frukt, grønnsaker eller smoothie
Jeg prøver å gå en tur om det er mulig og været er fint (men kan risikere å gå innom en butikk da, så ikke alltid det fungerer

det kan hjelpe å snakke på telefon med ei venninne når jeg er ute og går da).
Å ta et bad bruker å hjelpe! Men ikke om barna er hjemme, for da står de utenfor og roper og banker i døra
Jeg hører også litt på meditasjon, gjør korte yoga-sekvenser for nybegynnere fra YouTube.
En sjelden gang orker jeg å skrive litt i ei bok, om hvordan jeg har det, om det er noe som er slitsomt eller tungt, og så føler jeg meg bedre etterpå. Jeg synes det hjelper å skrive ut følelser og om det er noen opplevelser som har vært tunge, og så blir liksom både jeg og det jeg skriver mer positivt etterhvert.
Som oftest velger jeg å spise det usunne da!

tror jeg glemmer litt av å stoppe meg litt opp og prøve noe annet istedenfor, så skal prøve å tenke mer på alternative løsninger, slik at jeg kanskje husker på det når søtsuget oppstår.