Inspirasjonstråd

Det er en balansegang.
Det er mye lettere å kjenne på hvorfor jeg spiser når jeg ikke er bråsulten (så dager med mellommåltider er lettere), men jeg har generelt sett bare blitt mer bevisst på at det er en måte jeg trøster meg selv, stresser ned og noe jeg går til hvis jeg er frustrert.

Jeg har begynt å lytte til meditasjonsvideoer pp youtube faktisk, hvis jeg er stressa. Prøver å dele bekymringene mine med mannen og bli flinkere til å si ifra når følelsene mine plager meg..
Hender jeg trøstespiser fortsatt, men jeg stopper tidligere og trøsten smaker ikke like godt lenger.

Jeg spør meg selv hva jeg faktisk fortjener? Et blodsukker hopp, dårlig samvittighet og en usunn kropp? Eller nærhet og trøst, næringsrik mat og en kropp som orker?

Mine tips er absolutt:
Finn et litt mindre tilgjengelig sted for snop, så det ikke er såå fristende.
Prep mellomåltider (lag smoothie for noen dager når du lager og ha i kjøleskapet. Chiafrø eller cottage cheese gir en del proteiner).
Finn ut toleransegrensa di for å hvor lenge du kan gå uten mat og spis før du blir ordentlig sulten :)

Starter dagen med havregrøt igjen og håper dagen ikke ender i trøstespising etter eksamen :bag:

Tusen takk for gode tips, og lykke til på eksamen! :D
 
Første dag uten godis.... Jeg får lov til å spise is da, pga varmen, men med begrensninger. Jeg har spist lite frukt og grønt i det siste, så det må jeg ta tak i.

Hvordan går det så langt? :)
Jeg har hatt en slitsom og stressende dag på jobb, så jeg har veldig lyst å dra på butikken og
Kjøpe sjokolade.. skal lage smoothie, og satse på at det tar unna det verste søtsuget, så jeg klarer å stå imot!
 
Apropos sunne valg :bag:
Satt akkurat og kjente på den, "jeg fortjener noe godt nå" :bag:

Eksamen er fullført og bestått, jeg skal ha lang dag og trenger koffein. Den battery'n er sååå god, men fy faen for en kaloribombe!!!

Velger denne i dag, med gulerøtter til så jeg får holdt sulten i sjakk til jeg får stoppet og kan spise ordentlig mat.

Så blir det en liten middag i dag tror jeg :)

Ja, kjenner også ofte på den at «jeg fortjener noe godt nå!» :p
Lurt å få i deg i litt gulrøtter også! :-D
 
Hvordan går det så langt? :)
Jeg har hatt en slitsom og stressende dag på jobb, så jeg har veldig lyst å dra på butikken og
Kjøpe sjokolade.. skal lage smoothie, og satse på at det tar unna det verste søtsuget, så jeg klarer å stå imot!

Det går greit, men jeg er i forhandlingssonen nå. Kroppen prøver å overbevise hodet om at det er ok om jeg får noe godt i dag :p
 
Jag sprakk!! Dette skulle jo være ment som en inspirasjonsgruppe, men jeg føler at jeg drar det hele i feil retning nå! :p
 
Det går greit, men jeg er i forhandlingssonen nå. Kroppen prøver å overbevise hodet om at det er ok om jeg får noe godt i dag :p

Skjønner deg så godt! Det er så vanskelig å la være! Men det føles jo så bra når man faktisk kan klappe seg på skuldra, og være stolt over at man klarer å motstå lysten til å spise usunt! :)
 
Jeg må legge en plan for å klare meg bedre i morgen!

Jeg skal sette klokka til å ringe litt tidligere, så jeg får god tid til å spise en sunn frokost og forberede sunne alternativer jeg kan spise på jobb til lunsj og mellommåltid

I morgen skal jeg ut og spise med ei venninne, og da skal jeg spise en kyllingrett med masse grønnsaker, så jeg tror morgendagen skal gå bedre! :)
 
Skjønner deg så godt! Det er så vanskelig å la være! Men det føles jo så bra når man faktisk kan klappe seg på skuldra, og være stolt over at man klarer å motstå lysten til å spise usunt! :)

Jeg håper den følelsen kommer kjapt :)
 
Jeg må legge en plan for å klare meg bedre i morgen!

Jeg skal sette klokka til å ringe litt tidligere, så jeg får god tid til å spise en sunn frokost og forberede sunne alternativer jeg kan spise på jobb til lunsj og mellommåltid

I morgen skal jeg ut og spise med ei venninne, og da skal jeg spise en kyllingrett med masse grønnsaker, så jeg tror morgendagen skal gå bedre! :)

Krysser fingrene for at det går din vei :)
 
Jeg klarte dagen uten godis, og uten is :D
Vanligvis er jo is snop, men ikke når det er så varmt :p
Men jeg klarte det altså :D
Det blir nok verre i morgen, for jeg er så vant til å spise godis i helgene. De siste ukene har jeg spist godis hver dag, men jeg har alltid en tanke om å klare godisfri i ukedagene. Det har ikke gått, så ønsk meg lykke til ^^
 
Jeg klarte dagen uten godis, og uten is :D
Vanligvis er jo is snop, men ikke når det er så varmt :p
Men jeg klarte det altså :D
Det blir nok verre i morgen, for jeg er så vant til å spise godis i helgene. De siste ukene har jeg spist godis hver dag, men jeg har alltid en tanke om å klare godisfri i ukedagene. Det har ikke gått, så ønsk meg lykke til ^^
Grattis :D

Jeg spiste akkurat en kinder maxi :bag:
Tenkte meg ikke om (fader altså, når ting ligger fremme har jeg ikke nubbsjangs :yuck:).

Resten av dagen har vært bra, så satser på at den lille sjokoladen ikke sendte meg over stupet :hilarious:

Vi har besøkshelg denne helgen (er besøkshjem), så da blir det som oftest litt digg på lørdagen, men generelt sett veldig greit kosthold.
Ungen ELSKER tørka frukt og tar det anyday over godteri :p
 
Grattis :D

Jeg spiste akkurat en kinder maxi :bag:
Tenkte meg ikke om (fader altså, når ting ligger fremme har jeg ikke nubbsjangs :yuck:).

Resten av dagen har vært bra, så satser på at den lille sjokoladen ikke sendte meg over stupet :hilarious:

Vi har besøkshelg denne helgen (er besøkshjem), så da blir det som oftest litt digg på lørdagen, men generelt sett veldig greit kosthold.
Ungen ELSKER tørka frukt og tar det anyday over godteri :p

Kjedelig å spise på automatikk, men det går seg vel til :)
Ha en fin helg :)
 
Jeg klarte dagen uten godis, og uten is :D
Vanligvis er jo is snop, men ikke når det er så varmt :p
Men jeg klarte det altså :D
Det blir nok verre i morgen, for jeg er så vant til å spise godis i helgene. De siste ukene har jeg spist godis hver dag, men jeg har alltid en tanke om å klare godisfri i ukedagene. Det har ikke gått, så ønsk meg lykke til ^^

Veldig bra!! :D
Jeg prøver å tenke at jeg tar en dag om gangen hvor jeg spiser sunt, så kan jeg velge på nytt igjen hva jeg vil gjøre i morgen, mest for å prøve å lure meg selv vekk fra tanken om at jeg aldri blir å klare det over tid; en dag og så en dag til, og så en dag til :p

Lykke til i helga! :)
 
Jaja, så var det en dag med jobb før det var helg :p

Den nye barnehagen min har perfekt måltidstruktur for meg som er dårlig på struktur og mat :p

Vi spiser frokost sammen 8.30.
Lunsj 12.30
(Jeg har pause 13.30, men er som oftest ikke sulten da).
Fruktmåltid 15.00

Spiser vanligvis knekkebrød til både frokost og lunsj, siden jeg ikke er spesielt glad i brød :D

Tar som oftest et egg eller to til frokost, proteinpannekaker hvor jeg sparer halve porsjonen til frukt eller proteinmilkshake med melk.

Så er det middag litt senere :)

Skal ut og spise med studiegruppa mi og feire fullført eksamen i kveld, så blir en veldig liten middag med familien i 5 ish tiden :)
 
Veldig bra!! :D
Jeg prøver å tenke at jeg tar en dag om gangen hvor jeg spiser sunt, så kan jeg velge på nytt igjen hva jeg vil gjøre i morgen, mest for å prøve å lure meg selv vekk fra tanken om at jeg aldri blir å klare det over tid; en dag og så en dag til, og så en dag til :p

Lykke til i helga! :)

Det var lurt! Jeg føler meg helt elendig i dag. Energinivået er så lavt og alt er tungt. Søtsuget er stort. Kanskje jeg heller skal adoptere din løsning. For tidligere har jeg merket at når jeg må begrense meg til 2 dager i uka så blir jeg desperat etter å få inn så mye som mulig på den tiden slik at jeg føler at jeg har kost meg. Men jeg sitter alltid igjen med følelsen av at jeg ikke har spist noe godt. Kanskje din løsning vil hjelpe mot desperasjonen :)
 
Jaja, så var det en dag med jobb før det var helg :p

Den nye barnehagen min har perfekt måltidstruktur for meg som er dårlig på struktur og mat :p

Vi spiser frokost sammen 8.30.
Lunsj 12.30
(Jeg har pause 13.30, men er som oftest ikke sulten da).
Fruktmåltid 15.00

Spiser vanligvis knekkebrød til både frokost og lunsj, siden jeg ikke er spesielt glad i brød :D

Tar som oftest et egg eller to til frokost, proteinpannekaker hvor jeg sparer halve porsjonen til frukt eller proteinmilkshake med melk.

Så er det middag litt senere :)

Skal ut og spise med studiegruppa mi og feire fullført eksamen i kveld, så blir en veldig liten middag med familien i 5 ish tiden :)

Kjekt når andre legger opp dagen for en ja :D
Er proteinpannekaker godt? Jeg har prøvd proteinshake og Yt, og proteinshaken var kjempegod. Bestilte en type på iherb, en med jordbær og en med banan. Nam :D Jeg mener at man kunne bruke det pulveret i pannekake og. Bruker ingenting slikt nå da.
 
Kjekt når andre legger opp dagen for en ja :D
Er proteinpannekaker godt? Jeg har prøvd proteinshake og Yt, og proteinshaken var kjempegod. Bestilte en type på iherb, en med jordbær og en med banan. Nam :D Jeg mener at man kunne bruke det pulveret i pannekake og. Bruker ingenting slikt nå da.
Kjøper pannekaker fra proteinfabrikken og har oppi et par dråper stevia med vaniljesmak, veldig godt :)
Kjøpte en proteinshake med jordbær, men jeg MÅ bruke melk og ha oppi litt jordbærsirup for å klare smaken :hilarious:

Jeg sliter med å få i meg nok næring i løpet av en dag, så sånne ting som jeg bare kan småspise på er genialt :D
 
Kjøper pannekaker fra proteinfabrikken og har oppi et par dråper stevia med vaniljesmak, veldig godt :)
Kjøpte en proteinshake med jordbær, men jeg MÅ bruke melk og ha oppi litt jordbærsirup for å klare smaken :hilarious:

Jeg sliter med å få i meg nok næring i løpet av en dag, så sånne ting som jeg bare kan småspise på er genialt :D

https://no.iherb.com/pr/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-Banana-Cream-14-7-oz-418-g/29971

Dette er typen jeg brukte. Jeg blandet med melk, og måtte ikke ha i noe mer. Det smakte som kjærlighet på pinne. De gamle typene. Hva het de da? Chupa Chups eller noe i den duren. Synes jeg da ^^
 
Ja nei, det gikk ikke det. Men det ble langt fra så mye det vanligvis blir. Jeg jobbet aktivt for å finne ut om det var verdt å kjøpe noe. Spurte meg selv om jeg faktisk ville ha det jeg tenkte på, og fant flere ganger ut at jeg faktisk ikke ville det. Må jobbe mer med det, men det er en god start :)
 
Back
Topp