Inspirasjonstråd

Det gikk bedre i går, men i dag gikk det helt galt. Yngste holder meg våken store deler av natten for tiden, så jeg er litt zombie. Da hjelper det med godis. Men jeg skal ikke la det knekke meg, og jeg skal starte på nytt hver dag. Og så må jeg la være å drikke o'boy eller varm sjokolade til frokost og/eller lunsj. Jeg må utsette godis. Problemet er at om jeg lar være å spise noe jeg ville ha så føler jeg at jeg gikk glipp av noe. Spesielt når jeg går flere dager på rad uten godis. Jeg må snu det på en måte. Finne et godt mantra.

Kanskje jeg skulle ha lagd sjokolademousse til neste helg. Lavkarbo, så den er med mørk sjokolade. Jeg liker ikke egentlig mørk sjokolade, men i mousse går det greit. Og det trigger ikke søtsuget like sterkt.
Hvilke desserter lagde dere?
Det høres ikke godt ut, lite søvn er absolutt en av de store synderne i sukkersug!
Denne har litt omdiskuterte anmeldelser, men jeg liker denne lavkalori kakaoen :)

Ting smaker gjerne bedre når man ikke har det tilgjengelig hele tiden, sånn er ihvertfall jeg :)
Litt det å få tid til å savne noe...

Vi lagde sjokolademousse, sjokoladekake og gele. Mannen spiser bare de tre tingene :hilarious:
Brukte sukrin i mousse og kake, kjøpte lavkalori gele :)
 

Vedlegg

  • 7612100053607.jpg
    7612100053607.jpg
    23,3 KB · Visninger: 1
Jeg blir så usikker på om jeg spiser mye, lite, nok :banghead:
Har aldri hatt et fornuftig forhold til mat, så det er vanskelig for meg å vite.
Får ikke lov å telle kalorier, så det utgår :confused:

Spiste 2knekkebrød til 1.frokost.
- smør, salat, lett majones og greddeost :bag:

2 knekkebrød til 2.frokost (med barna i barnehagen)
- lett majones, gulost og paprika

3 knekkebrød til lunsj
- 2 med lett majones, salami og os5
- 1 med mager smøreost

Halv proteinmilkshake

En solid dose middag.


Tror jeg må ta det opp med ernæringsfysiologen så jeg ikke føler jeg stanger i veggen med maten...
Dette er mye mat til å være meg, men å få opp inntaket er også det vi har jobbet mest med..

Stabilt blodsukker som gir stabil forbrenning :)

Hvordan har dagen vært damer?
(Innså at klokka bare er 18 :hilarious::hilarious:, er så vant med at dagen er over etter middag :p)
 
Høres lurt ut å snakke med ernæringsfysiologen om det! :) Jeg spiser generelt for lite mat gjennom dagen, så jeg har også en del å jobbe med der.

Her går det ikke særlig bra... det har blitt veldig mye usunt også idag. Omgangssyke i hus ødelegger hele motivasjonen min, og jeg føler ikke at jeg klarer å fokusere på kosthold akkurat nå :/ Men jeg kjenner etter jeg har spist noe usunt at det ikke føles bra å ha spist det, og jeg føler meg tung og «stappa»! Jeg spiste en del snop tidligere idag, og trodde jeg skulle klare å holde meg unna det ikveld, men sprakk da samboeren hentet frem potetgull og brus!

Hehe, kjenner til den der! Er også helt ferdig tidlig på kvelden :p
 
I går ble det alt for mye mat :( Og sjokolade i tillegg da ><
Men jeg er fornøyd med trening.
I dag gikk jeg en tur før frokost, med en 7 min treningsøkt da jeg kom hjem. Enn så lenge går det bra, jeg har ikke spist noe jeg ikke skal i dag. Vi får se hvor lenge det varer.
 
Jeg er utslitt! Sovnet nesten på sofaen i dag, og alt er et tiltak. Jeg tok meg en kopp varm sjokolade til lunsjen, men totalt ligger jeg godt an på kalorier. Jeg teller ikke, jeg bare beregner sånn ca. Det har vist seg å funke greit for meg. Men jeg tviler på at jeg kommer meg gjennom resten av dagen uten noe påfyll av noe energigivende. Så lei av å ha det slik! Jeg skulle ønske jeg kunne sende vekk ungene i en uke, men det går ikke. Yngste er for avhengig av meg. Det er bare å bite tennene sammen og vente på barnehagestart, noe som suger siden jeg egentlig trives godt med å være hjemme med yngste :(

Tips til hva man kan gjøre for å få litt energi? Jeg drikker ikke kaffe. Kanskje jeg skal gå ut i regnet en tur.
 
Jeg er utslitt! Sovnet nesten på sofaen i dag, og alt er et tiltak. Jeg tok meg en kopp varm sjokolade til lunsjen, men totalt ligger jeg godt an på kalorier. Jeg teller ikke, jeg bare beregner sånn ca. Det har vist seg å funke greit for meg. Men jeg tviler på at jeg kommer meg gjennom resten av dagen uten noe påfyll av noe energigivende. Så lei av å ha det slik! Jeg skulle ønske jeg kunne sende vekk ungene i en uke, men det går ikke. Yngste er for avhengig av meg. Det er bare å bite tennene sammen og vente på barnehagestart, noe som suger siden jeg egentlig trives godt med å være hjemme med yngste :(

Tips til hva man kan gjøre for å få litt energi? Jeg drikker ikke kaffe. Kanskje jeg skal gå ut i regnet en tur.
Er du sikker på at du får i deg nok næring?
Ingen næring etter kl 17 høres veldig strikt ut og vil kanskje gjøre det vanskelig for deg å holde koken helt til kvelds..
Veldig ofte spiser vi mindre enn vi faktisk trenger, og hvis du er så sliten ville jeg nok anbefalt en saktere nedgang og heller litt mer kalorier..

Hadde du sjekket alt av vitaminer?

Jeg drikker energidrikker på dager jeg ikke orker kaffe, men det er ikke optimalt det heller..
Beste oppskriften er dessverre nok mat, søvn og bevegelse :depressed:

Hvis du ikke vil ha noe særlig mer mat inn så kan det være lurt å fokusere på proteiner. Er som oftest få kalorier og holder deg mett lenger.

Håper morgendagen blir bedre:Heartred
 
Er du sikker på at du får i deg nok næring?
Ingen næring etter kl 17 høres veldig strikt ut og vil kanskje gjøre det vanskelig for deg å holde koken helt til kvelds..
Veldig ofte spiser vi mindre enn vi faktisk trenger, og hvis du er så sliten ville jeg nok anbefalt en saktere nedgang og heller litt mer kalorier..

Hadde du sjekket alt av vitaminer?

Jeg drikker energidrikker på dager jeg ikke orker kaffe, men det er ikke optimalt det heller..
Beste oppskriften er dessverre nok mat, søvn og bevegelse :depressed:

Hvis du ikke vil ha noe særlig mer mat inn så kan det være lurt å fokusere på proteiner. Er som oftest få kalorier og holder deg mett lenger.

Håper morgendagen blir bedre:Heartred

Nei altså, når jeg sier energigivende så tenker jeg på godis :oops: Skal spise mer mat ja :)

Jeg har sjekket vitaminer, og går nå på tilskudd av b-vitamin. Ellers er det vel sjekket at jeg ikke har diabetes eller problemer med stoffskifte. Jeg regner med at det handler om for mye stress, og osteopaten sa at det kan hende at jeg bruker veldig mye energi på spenningene i nakken og skuldrene. Starter behandling snart, og jeg håper virkelig det gir resultater!
 
Hvordan går det med dere?
Jeg jobber hardt for å begrense meg. Har hatt et par store sprekker, men jeg prøver å ikke la det ta motet fra.
I dag har jeg spist ut i tillegg til at jeg har spist bolle og sannsynligvis kommer til å spise mer godis i kveld. Og jeg har bare rett over 3000 skritt på fitbiten. Jeg har brukt mesteparten av dagen i en bil ^^
Nå venter jeg på at maten skal synke, slik at jeg kan trene litt. Tenker det blir aerobic, og så tar jeg en tur når ungene har lagt seg.
 
Hvordan går det med dere?
Jeg jobber hardt for å begrense meg. Har hatt et par store sprekker, men jeg prøver å ikke la det ta motet fra.
I dag har jeg spist ut i tillegg til at jeg har spist bolle og sannsynligvis kommer til å spise mer godis i kveld. Og jeg har bare rett over 3000 skritt på fitbiten. Jeg har brukt mesteparten av dagen i en bil ^^
Nå venter jeg på at maten skal synke, slik at jeg kan trene litt. Tenker det blir aerobic, og så tar jeg en tur når ungene har lagt seg.
Det HØLJREGNER! Har holdt på siden morran og gir seg ikke :grumpy:
Ligger på 3500 skritt og blir nok ikke eventyrlig mange i dag, men gikk heldigvis 15 000 i går :p

Har bare blitt frokost, lunsj og snart middag i dag hittil.
Vi har vært på loppemarked og hatt besøk, nå skal vi spise før vi skal rydde litt og få lagt ut ting til salgs :)

Jeg stresser egentlig ikke sånn veldig med at det ble en rolig dag i dag. Vi holdt på lenge i hagen i går og i morgen skal vi på fyllinga med masse, så blir litt bevegelse da og.
Også er vi aleine for første gang siden påsken, så skal nyte litt kjærestetid :Heartred (min svigerinne på 22år bor her, veldig lite kjærestetid :bag:)
 
Det HØLJREGNER! Har holdt på siden morran og gir seg ikke :grumpy:
Ligger på 3500 skritt og blir nok ikke eventyrlig mange i dag, men gikk heldigvis 15 000 i går :p

Har bare blitt frokost, lunsj og snart middag i dag hittil.
Vi har vært på loppemarked og hatt besøk, nå skal vi spise før vi skal rydde litt og få lagt ut ting til salgs :)

Jeg stresser egentlig ikke sånn veldig med at det ble en rolig dag i dag. Vi holdt på lenge i hagen i går og i morgen skal vi på fyllinga med masse, så blir litt bevegelse da og.
Også er vi aleine for første gang siden påsken, så skal nyte litt kjærestetid :Heartred (min svigerinne på 22år bor her, veldig lite kjærestetid :bag:)

Deilig med alenetid, man kan bli rent småsprø uten!
 
Vel, det ble mye mer godis enn jeg fryktet. Det blir stygge tall på vekta i morgen :(
Samtidig er jeg veldig godt igang med fase 1 av min plan, som var å komme tilbake til en treningsrutine. Jeg må begynne å måle meg med målebånd og, så ser jeg faktiske resultat. Men jeg er litt motvillig, siden jeg bare går opp i vekt. Men jeg har sovet dårlig pga yngste, og har slitt pga det, samt utmattelse. Og tur i dag :p
Jeg hadde ikke trengt å tømme isboksen da.... o_O
Vel, spist er spist. På den andre siden så spiste jeg ikke opp all, middagen min i dag, og det var bra :D
Det er tungt å la det være igjen mat på fatet, selv om jeg er mett. Man skulle ikke gjøre det da jeg vokste opp!
Jaja. Fredag i morgen :D Tro hva jeg skal finne på med ungene da. Gå en tur eller to i alle fall :)
 
Hvordan går det med dere?
Jeg jobber hardt for å begrense meg. Har hatt et par store sprekker, men jeg prøver å ikke la det ta motet fra.
I dag har jeg spist ut i tillegg til at jeg har spist bolle og sannsynligvis kommer til å spise mer godis i kveld. Og jeg har bare rett over 3000 skritt på fitbiten. Jeg har brukt mesteparten av dagen i en bil ^^
Nå venter jeg på at maten skal synke, slik at jeg kan trene litt. Tenker det blir aerobic, og så tar jeg en tur når ungene har lagt seg.

Her går det ikke så bra, det har blitt altfor mye godteri! Omgangssyke i hus, i tillegg til at jeg sliter med en voldsom hodepine, gjør det vanskelig å finne motivasjon!

Det er jo bra du klarer å være litt aktiv da! :)
 
Det HØLJREGNER! Har holdt på siden morran og gir seg ikke :grumpy:
Ligger på 3500 skritt og blir nok ikke eventyrlig mange i dag, men gikk heldigvis 15 000 i går :p

Har bare blitt frokost, lunsj og snart middag i dag hittil.
Vi har vært på loppemarked og hatt besøk, nå skal vi spise før vi skal rydde litt og få lagt ut ting til salgs :)

Jeg stresser egentlig ikke sånn veldig med at det ble en rolig dag i dag. Vi holdt på lenge i hagen i går og i morgen skal vi på fyllinga med masse, så blir litt bevegelse da og.
Også er vi aleine for første gang siden påsken, så skal nyte litt kjærestetid :Heartred (min svigerinne på 22år bor her, veldig lite kjærestetid :bag:)

Kostholdet er jo egentlig viktigere enn bevegelse, så sånn sett ligger du jo bra an! :) kos dere med alenetid! :D
 
Vel, det ble mye mer godis enn jeg fryktet. Det blir stygge tall på vekta i morgen :(
Samtidig er jeg veldig godt igang med fase 1 av min plan, som var å komme tilbake til en treningsrutine. Jeg må begynne å måle meg med målebånd og, så ser jeg faktiske resultat. Men jeg er litt motvillig, siden jeg bare går opp i vekt. Men jeg har sovet dårlig pga yngste, og har slitt pga det, samt utmattelse. Og tur i dag :p
Jeg hadde ikke trengt å tømme isboksen da.... o_O
Vel, spist er spist. På den andre siden så spiste jeg ikke opp all, middagen min i dag, og det var bra :D
Det er tungt å la det være igjen mat på fatet, selv om jeg er mett. Man skulle ikke gjøre det da jeg vokste opp!
Jaja. Fredag i morgen :D Tro hva jeg skal finne på med ungene da. Gå en tur eller to i alle fall :)

Vi får bare lete frem motivasjonen til å fortsette å prøve, selv om det har gått litt trådt!
Jeg tenkte også at jeg skal begynne å måle meg rundt midjen, jeg tenkte å ha en fast dag i uka til det :)
 
Vi får bare lete frem motivasjonen til å fortsette å prøve, selv om det har gått litt trådt!
Jeg tenkte også at jeg skal begynne å måle meg rundt midjen, jeg tenkte å ha en fast dag i uka til det :)

Høres lurt ut med fast dag ja :)
Ifølge vekta har jeg gått ned i vekt, men jeg ser at fettprosenten er på bærtur, da jeg hadde gått ned over 8% på et par timer etter at jeg veide meg i morest. Var litt nysgjerrig så jeg måtte sjekke igjen. Kjedelig, ser ut til at jeg kanskje må levere inn vekta igjen da :(
 
Vi får bare lete frem motivasjonen til å fortsette å prøve, selv om det har gått litt trådt!
Jeg tenkte også at jeg skal begynne å måle meg rundt midjen, jeg tenkte å ha en fast dag i uka til det :)
Jeg tenker også på å begynne med måling, jeg er overbevist om at har skjedd noe med både magen og midjen (mye fordi buksene sitter løsere også), men redd jeg lurer meg selv.

Nå er jo vekta veldig viktig her, men veide meg i dag tidlig og var da 88.0, da er jeg helt greit innafor BMI grensa ihvertfall :)
Så hvis jeg holder meg til veiing en gang i måneden (som egentlig er avtalen med ernæringsfysiologen) også heller følge med på mål, så vil det forhåpentligvis kunne gi meg en indikasjon på hvordan det går :)
 
Jeg tenker også på å begynne med måling, jeg er overbevist om at har skjedd noe med både magen og midjen (mye fordi buksene sitter løsere også), men redd jeg lurer meg selv.

Nå er jo vekta veldig viktig her, men veide meg i dag tidlig og var da 88.0, da er jeg helt greit innafor BMI grensa ihvertfall :)
Så hvis jeg holder meg til veiing en gang i måneden (som egentlig er avtalen med ernæringsfysiologen) også heller følge med på mål, så vil det forhåpentligvis kunne gi meg en indikasjon på hvordan det går :)

Ja det å måle er bedre. Jeg skal gjøre begge, når jeg bare finner et målebånd :p
Jeg må veie også, for jeg mister kontrollen fullstendig om jeg ikke holder et øye med vekten. Sukk :)
 
Ja det å måle er bedre. Jeg skal gjøre begge, når jeg bare finner et målebånd :p
Jeg må veie også, for jeg mister kontrollen fullstendig om jeg ikke holder et øye med vekten. Sukk :)
Jeg mister kontrollen når jeg veier :bag::hilarious:

Såå fornøyd med meg selv! Det ble en spontantur over til Sverige i går etter noen timer hagearbeid og en tur på dynga (vi leverte to store og en liten pappeske til bruktbutikken her :bag::hilarious:).
Det ble derfor kjøpt inn litt godteri, for jeg har tydeligvis forsatt litt sug etter det :p

Spiste noen få biter i går og da jeg stod opp i dag hadde jeg sååå lyst til å slenge meg på sofaen med en film og litt digg :D
MEN! man skal spise mat for å fylle magen, godis er bare digg og ikke næringsnyttig! Så jeg lagde meg faktisk to brødskiver med egg og har spist de først :smug:

Tror nok jeg skal kose meg med litt digg også, men antar at det blir litt mindre og med mye bedre samvittighet :smug:
 
Jeg mister kontrollen når jeg veier :bag::hilarious:

Såå fornøyd med meg selv! Det ble en spontantur over til Sverige i går etter noen timer hagearbeid og en tur på dynga (vi leverte to store og en liten pappeske til bruktbutikken her :bag::hilarious:).
Det ble derfor kjøpt inn litt godteri, for jeg har tydeligvis forsatt litt sug etter det :p

Spiste noen få biter i går og da jeg stod opp i dag hadde jeg sååå lyst til å slenge meg på sofaen med en film og litt digg :D
MEN! man skal spise mat for å fylle magen, godis er bare digg og ikke næringsnyttig! Så jeg lagde meg faktisk to brødskiver med egg og har spist de først :smug:

Tror nok jeg skal kose meg med litt digg også, men antar at det blir litt mindre og med mye bedre samvittighet :smug:

Ja vi er totalt ulike der :D Mange veier til Rom :)
Så flink du er :D
Jeg skal snart kose meg med frozen yoghurt. Har kun spist frokost i dag, og jeg er sulten! Vi skal spise middag om ikke så lenge da :)
 
Høres ut som dere har klart dere ganske bra idag da! :) Her har vi fortsatt omgangssyke i hus; det tar sin tid for alle å komme gjennom den :/ Satser på ny start til uka! :)
 
Back
Topp