*Innsett i oktober*

Men hvordan bestemmer de om man skal ha kort eller langt regime? Og er det noe forskjell egentlig ? Annet enn selve nedreguleringen?
Nei, nedregulering som er forskjell. Vet ikke hva som bestemmer det. Jeg hadde langt regime første gang, men fikk endel bivirkninger på nesesprayen, så jeg tror det er derfor de ville prøve kort regime på meg:) men usikker på hva som avgjør:)

Jeg har gått på synarela i 2 uker nå. Heldigvis ikke hatt de verste bivirkningene. Men er plaget av lett hodepine og litt humørsyk og litt vel sensitiv
Skal på første kontroll på onsdag, så skal vel sikkert starte med sprøyter på onsdag. Uttak i uke 42. Synes tiden går fort ja. Prøver å ha en pragmatisk holdning til dette her. Er spent på hvor lenge jeg klarer det

Skal du bare bruke det i 3 dager? Så utrolig greit da:happy: har du kort regime? Er det derfor det er så kort tid på sprøyter?
Jepp, kun 3 dager. Men det er fordi jeg skal ha IVM. Det vil si at de henter ut umodne egg. Altså når foliklene er ca 10mm. Til forskjell fra vanlig ivf når de henter ut modne egg, altså folikler rundt 18mm. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi legene ikke har klart å stimulere meg med sprøyter da jeg raskt blir overstimulert. På en måte bra, da det ikke er fare for overstimulering og kortere sprøytetid, men samtidig så er det vesentlig lavere sansynlighet for at det går. Er kun fertilitetsenteret i oslo som gjør dette.
På vanlig ivf er det veldig variert hvor lenge man går på sptøyter, noen bruker 1-2 uker og andre over 3. Kort protokoll betyr kun sprøyter og lang protokoll er med nesespray før sprøyter :) håper det var litt svar til fler her inne:D

Om jeg har blitt forespeilet uttak i uke 44, det er 14 dager etter 1.kontroll, noen som kan tenke seg hvor lenge jeg må gå på sprøyter da?
Nå er vi i uke 40 og 1.kontroll er uke 42.. blir det da liksom 14 dager med sprøyter? ;/

Usikker drømmeren84. Vi fikk en grei oppskrift i starten med circa forløp på alle medisiner, mener jeg å huske. Fikk ikke du det? Tror jeg skulle gå på sprøytene minst ti dager, lenger om de ikke var fornøyd på første kontroll (men det var de da).

Jeg er på dag 11 med progynova, og holder på å bli frisk fra influensa nå. I morgen er første ul. Innsett en gang i neste uke. (vanligvis på dag 17, som i så fall blir mandag da) spent. Håper egget overlever tining.

Blir artig å følge deg da sunshine2016 siden vi da er ganske lik i løpet og begge har fryseforsøk. Lykke til :)

Ja, dette blir så spennende!
Jeg kan nesten ikke forstå at vi snart er på vei! Har hatt et forsøk som ikke lyktes, så gleder meg veldig til å prøve igjen. Er jo litt redd for at fallhøyden blir enda større denne gangen om det ikke går, men prøver å være positiv!!

Masse lykke til!!!

Om jeg har blitt forespeilet uttak i uke 44, det er 14 dager etter 1.kontroll, noen som kan tenke seg hvor lenge jeg må gå på sprøyter da?
Nå er vi i uke 40 og 1.kontroll er uke 42.. blir det da liksom 14 dager med sprøyter? ;/
Når jeg var på første kontroll sa hun sykepleieren at de pleier og regne ca 2 uker fra du starter på sprøyter til uttak. Da må du ikke glemme at 2 dager før uttak setter du eggløsningssprøyta, og dagen før uttak tar du jo ingen sprøyter. Så da blir det 12 dager. Men så er det jo ikke sikkert du skal ha uttak på samme ukedag du starter på sprøyter. Kan jo være du starter på sprøyter torsdag og har uttak tirsdag. Og da er det brått 10 dager med sprøyter. Men hun sa de beregner ca 2 uker hvertfall. :)

Hei, setter en fot her inne jeg. Har vært i september gruppa hele veien. Hadde uttak i dag, fikk ut 7 egg. I morra etter 12 ringer de og forteller hvordan befruktningen har gått. Så blir det innsett på tirsdag, som er 1 oktober.
Så spennende! Skal krysse fingre for mange flotte befruktede gullegg;)

Da har jeg vært på kontroll og alt så kjempe bra ut:happy: jeg reagerer kjempe bra på hormonene og vi kunne telle ca 10 eggposer. Skal tilbake på kontroll på torsdag. Spurte henne når hun tror uttak blir og da sa hun på
Mandag. :) nå går det unna føler jeg:D

Så supre nyheter å få da :) men shit, nå nærmer det seg med stormskritt for dere :)
Det blir spennende å følge med deg fremover nå :)

Plutselig gikk tiden fort.. Begynner å teste etter el på torsdag :D Satser på at den dukker opp, selv om sykeshuet advarte meg mot at den kanskje ikke kommer ennå. Håper så lenge man kan hvertfall :happy: Så da er det ikke lenge igjen før innsett her i gården forhåpentligvis!!!:D Første fryseforøk, dette er spennende :D

Når jeg var på første kontroll sa hun sykepleieren at de pleier og regne ca 2 uker fra du starter på sprøyter til uttak. Da må du ikke glemme at 2 dager før uttak setter du eggløsningssprøyta, og dagen før uttak tar du jo ingen sprøyter. Så da blir det 12 dager. Men så er det jo ikke sikkert du skal ha uttak på samme ukedag du starter på sprøyter. Kan jo være du starter på sprøyter torsdag og har uttak tirsdag. Og da er det brått 10 dager med sprøyter. Men hun sa de beregner ca 2 uker hvertfall. :)

Wiiiii, tusen takk for svar :)
Jeg har jo kun fått det gule arket fra Riksen jeg med en dato på, og det er dato for 1.kontroll...
Så da vil jeg få vite videre forløp etter den kontrollen? :) eller hvor lenge etter 1.kontrollen begynte dere på sprøyter ?:)
og hva ser de egentlig etter på 1.kontrollen? Hehe mye spm oppi hodet mitt om dagen :p

Plutselig gikk tiden fort.. Begynner å teste etter el på torsdag :D Satser på at den dukker opp, selv om sykeshuet advarte meg mot at den kanskje ikke kommer ennå. Håper så lenge man kan hvertfall :happy: Så da er det ikke lenge igjen før innsett her i gården forhåpentligvis!!!:D Første fryseforøk, dette er spennende :D
Spennende. :) Får kanskje innsett i begynnelsen av neste uke du også da? :)

Spennende. :) Får kanskje innsett i begynnelsen av neste uke du også da? :)
Ja slik jeg forstod det så ble det innsett 4-5 dager etter positiv el-test. Jeg har bare testet etter el en gang før, så usikker på når den er i syklusen. I forhold til appen på mobilen har jeg positiv el tirsdag hehe...:cool: så vi får se

Du skulle ha innsett starten av neste uke? Fryseforsøk i naturlig syklus hos deg og eller?:)

Usikker drømmeren84. Vi fikk en grei oppskrift i starten med circa forløp på alle medisiner, mener jeg å huske. Fikk ikke du det? Tror jeg skulle gå på sprøytene minst ti dager, lenger om de ikke var fornøyd på første kontroll (men det var de da).

Jeg er på dag 11 med progynova, og holder på å bli frisk fra influensa nå. I morgen er første ul. Innsett en gang i neste uke. (vanligvis på dag 17, som i så fall blir mandag da) spent. Håper egget overlever tining.

Jeg har kun fått et gult ark fra Riksen jeg, med oversikt over forskjellige datoer ( som ikke står skrevet enda) annet enn datoen for 1.kontrollen.. ingenting annet enn det og resept på synarela fulgte med brevet. .

Ja slik jeg forstod det så ble det innsett 4-5 dager etter positiv el-test. Jeg har bare testet etter el en gang før, så usikker på når den er i syklusen. I forhold til appen på mobilen har jeg positiv el tirsdag hehe...:cool: så vi får se

Du skulle ha innsett starten av neste uke? Fryseforsøk i naturlig syklus hos deg og eller?:)
Fryseforsøk, vårt første, men i stimulert syklus :) søskenforsøk da, med et egg fra vår første IVF :)

Fryseforsøk, vårt første, men i stimulert syklus :) søskenforsøk da, med et egg fra vår første IVF :)
Oi, så spennede da!!!:D Koselig å ha noen som har insett nesten samtidig.. :)

Back
Topp