Ja, jeg er såå klar for å ruge nå!Bra du får litt mer dose, håper de blir passe til mandag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg er såå klar for å ruge nå!Bra du får litt mer dose, håper de blir passe til mandag![]()
Bra strategi! Flink!
Og veldig oppblåst..Begynner å bli veldig øm på magen. Var skikkelig ubehagelig å ta orgalultran i dag. :/
Etter forrige innsett, hadde jeg angst for å gjøre noe slik at egget ikke skulle feste seg. Likevel om legene sa at ingenting jeg gjorde av aktivitet hadde noen påvirkning om det festet seg eller ikke. Nå når jeg tenker på det så kjenner jeg at jeg uansett angrer på de sykkelturene med humping og dumping og vasking av gulv og alt det der...
Det gikk jo ikke ved første forsøk, og jeg frykter jo samme utfall denne gangen også... Flere som har det slik?
Bare for å advare deg (og andre som også skal) - OUS har tydeligvis litt problemer med den sms-varslingen noen ganger! Jeg fikk plutselig feil tidspunkt på den når jeg skulle ha egguttak, og ble litt stressa og måtte ringe og sjekke, for det er jo tross alt da det er mest kritisk med tidspunktene. Og da hadde de visst glemt å si fra til meg at det var noe tull med den, så skulle bare se bort fra sms'en. Og så fikk jeg sms om timen til innsett med feil tidspunkt, på kvelden etter at jeg var ferdig med den timen for lengst! De andre tidene før det har vært riktige.Sprøyten startet kroppen igjen hvert fall. Nå har jeg endosmerter, kvalme og livmor-murringer (normaltilstand for meg). Nå er jeg hvert fall helt klar på at jeg skal ha nedreguleringsmedisiner for endometriose med en gang vi er ferdige med prøving. Det har vært så deilig med endo-pause i sommer, og vips så er alt tilbake.
God helg alle sammen! Jeg fikk sms-påminnelse om timen på mandag.Tror ikke det er sjans for å glemme noen av de kontrollene her altså.
![]()
Jeg har jo bare ruget for første gang noen få dager nå, og ikke vært i form til å gjøre så veldig mye sprell enda uansett, så har (heldigvis) ikke tenkt så mye på det foreløpig. Men tenker jo det heller må være bra enn dårlig å være litt i aktivitet, så lenge formen er grei, heller enn å bare sitte på sofaen. Bra med blodgjennomstrømming til livmoren og alt sånt. Men skjønner jo det er lett å tenke sånn når det ikke har gått bra selvfølgelig, kanskje det samme skjer med meg hvis det ikke blir noe denne gangen. Når jeg satte inn egget så måtte de dobbeltsjekke sprøyten de hadde brukt til å dytte inn egget under mikroskopet for å være sikker på at det hadde kommet seg inn og ikke hang igjen, og når man tenker på at embryoet er såååå bittelite at mikroskop må til ligger det nok så trygt som bare det inni der nesten uansett hva man gjørEtter forrige innsett, hadde jeg angst for å gjøre noe slik at egget ikke skulle feste seg. Likevel om legene sa at ingenting jeg gjorde av aktivitet hadde noen påvirkning om det festet seg eller ikke. Nå når jeg tenker på det så kjenner jeg at jeg uansett angrer på de sykkelturene med humping og dumping og vasking av gulv og alt det der...
Det gikk jo ikke ved første forsøk, og jeg frykter jo samme utfall denne gangen også... Flere som har det slik?
Etter forrige innsett, hadde jeg angst for å gjøre noe slik at egget ikke skulle feste seg. Likevel om legene sa at ingenting jeg gjorde av aktivitet hadde noen påvirkning om det festet seg eller ikke. Nå når jeg tenker på det så kjenner jeg at jeg uansett angrer på de sykkelturene med humping og dumping og vasking av gulv og alt det der...
Bare for å advare deg (og andre som også skal) - OUS har tydeligvis litt problemer med den sms-varslingen noen ganger! Jeg fikk plutselig feil tidspunkt på den når jeg skulle ha egguttak, og ble litt stressa og måtte ringe og sjekke, for det er jo tross alt da det er mest kritisk med tidspunktene. Og da hadde de visst glemt å si fra til meg at det var noe tull med den, så skulle bare se bort fra sms'en. Og så fikk jeg sms om timen til innsett med feil tidspunkt, på kvelden etter at jeg var ferdig med den timen for lengst! De andre tidene før det har vært riktige.
Vet ikke om det gjelder Ullevål også, men kan være verdt å spørre på siste kontroll før uttak så du ikke trenger bli unødvendig stresset eventuelt![]()

Trøtt her og, sovnet på sofaen før mannen satt seg ned for kvelden i går og sov til 1000 i dagNå skjønner jeg hva de snakker om de gravide som sier de er så trøtte at de bare sover hele tiden i starten - det er tydeligvis det masse ekstra progesteron gjør med kroppen! (For ikke å snakke om de ømme puppene!)Har tatt Crinone (vaginal gel, æsj!) to ganger om dagen siden uttak på tirsdag, og har vel aldri sovet så mye på sofaen. Sov 9-10 timer i natt, var oppe noen timer, og så sovnet jeg jammen meg på sofaen hehe
Er også spent på hvor lenge eggløsningssprøyten sitter i og slår ut på test, står det kan vare 10 dager men varierer jo fra kropp til kropp. Foreløpig er det en svak men klar strek (5 dager siden nå). For at jeg ikke skal bli helt gal når jeg tester "på ordentlig" senere er det godt å kunne vite når den har blitt helt blank så en eventuelt ny strek vil være ekte! Sånn fungerer hjernen min, her må alt være testet og sikret haha![]()
Jeg har ikke noen andre symptomer,ikke noen vonde pupper bare mye større, og en oppblåst mage slik at jeg ikke får på meg en eneste bukse!!!
Her tar jeg Lutinus 3 ganger daglig og synes det er så ekkelt
hehe... alt man gjørGodt vi er flere i samme båt da hvertfall!Trøtt her og, sovnet på sofaen før mannen satt seg ned for kvelden i går og sov til 1000 i dagForhåpentligvis så blir det bare verre fremover
Jeg har ikke noen andre symptomer,ikke noen vonde pupper bare mye større, og en oppblåst mage slik at jeg ikke får på meg en eneste bukse!!!
Her tar jeg Lutinus 3 ganger daglig og synes det er så ekkelt
hehe... alt man gjør
Her har jeg ikke turd å tenke på tester ennå... når tenker du å teste på ordentlig med tanke på at vi ligger helt likt? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne teste hjemme den 26 og komme inn for blodprøve den 27.. Synes det var veldig lenge å vente![]()
Da ble første sprøyten satt kl 18.00 idag, har brukt helt til nå å komme meg etter, skjelver enda litt, var veldig rart og skummelt å stikke seg selv men jeg klarte det!!![]()
![]()
Så nå blir det nok lettere for hver dag som går![]()
Da ble første sprøyten satt kl 18.00 idag, har brukt helt til nå å komme meg etter, skjelver enda litt, var veldig rart og skummelt å stikke seg selv men jeg klarte det!!![]()
![]()
Så nå blir det nok lettere for hver dag som går![]()