IKM uke 9

Hva?! :bored:

Jeg er 5dpo. 6 dager siden første aksjelegging siden tidlig januar pga MA/blødning.

Nederste test er fra i dag:eek:

Testet etter negativ hCG som sees på bildet. Var riktignok ikke tidligtest da.

Kan det ta sååå lang tid før all hCG er ute av kroppen? Noe annet er vel ikke mulig?

Har hatt to runder cytotec og utskraping 4 februar. :anyone

Om egget hadde sluppet når du hadde sex, går det ca 20min så er du gravid, så mykje mulig er du 6dpo altså. Egget blir til blasto på 4-5 dager og kan fint feste seg 5dpo og produsere hCG. At du muligens hadde biiittelitt nivå fremdeles gjer jo at det er optimale forhold der inne for kjapp festing og hCG stigning. Er ikkje heilt umulig dette ❤ og mtp så mange dager mellom forrige test og denne er eg meir overraska over at det skulle hengt igjen SÅ masse hCG over SÅ lang tid enn at du er gravid igjen ❤

Jaaaa :D er så nysgjerrig! Tenk om de slår ut også. X alt som x kan, men ikke bli lei om de ikke gjør det for de er ikke kjent for å være de beste tidligtestene.. hehe

Ja, jeg er ekstremt nysgjerrig jeg og :joyful::nailbiting::nailbiting: er redd det er skyggestreker på de to jeg har tatt :arghh:

Men uansett, så er det bare 8 dpo idag, og det er enda tid :joyful::joyful:

Snart tissetid :wideyed:

Om egget hadde sluppet når du hadde sex, går det ca 20min så er du gravid, så mykje mulig er du 6dpo altså. Egget blir til blasto på 4-5 dager og kan fint feste seg 5dpo og produsere hCG. At du muligens hadde biiittelitt nivå fremdeles gjer jo at det er optimale forhold der inne for kjapp festing og hCG stigning. Er ikkje heilt umulig dette ❤ og mtp så mange dager mellom forrige test og denne er eg meir overraska over at det skulle hengt igjen SÅ masse hCG over SÅ lang tid enn at du er gravid igjen ❤

Åh, håper du har rett! :shy: Blir spennende å teste i dagene fremover i hvert fall:happy:

Når skal vi teste? :happy093

Jeg venter på gtester i posten, usikker på når de kommer:bored: Utenom det bør jeg nok vente i alle fall til 10 dpo, kanskje enda lenger:rolleyes: Jeg pleier å spotte før mensen, sist var det visst festeblødning (jeg tok det som vanlig spotting og trudde TR var på vei) og den kom på 10-11 dpo.

Når tenker du å teste?:)

Spist en del godteri idag og igår, og har nå dårlig samvittighet :p hva om det ikke klaffer pga mye sukker.. *overtenker* blir sliten av meg selv :p
Herregud, har spist en pose smash og tre skåler med fiskeboller i hvitsaus! Må skjerpe meg.. Nesten usunt å slutte og røyke :P

Jeg venter på gtester i posten, usikker på når de kommer:bored: Utenom det bør jeg nok vente i alle fall til 10 dpo, kanskje enda lenger:rolleyes: Jeg pleier å spotte før mensen, sist var det visst festeblødning (jeg tok det som vanlig spotting og trudde TR var på vei) og den kom på 10-11 dpo.

Når tenker du å teste?:)
Så lenge jeg klarer å holde meg, meningsløst å teste tidlig egentlig. Men testene er som en magnet, blir sugd mot de :woot:

Godt å høre vi er flere :hilarious: vet hvordan det er å stumpe røyken, slutta før vi fikk førstemann og det var ikke lett men fikk det til:D

Har aldri røyket når jeg har vært gravid, men har starta igjen når jeg slutta med amming. Så utrolig dum. Men røyker ikke mye lenger, nå er det det stopp for alltid :) Orker ikke mer, vil bli en sunnere sprekere meg.. om det ikke ender med at jeg blir lille trille i stede :P haha

Det gikk så som så. Fra normal kan jeg ikke se strek, og one-step slår til med samme streken igjen.. :wtf: jeg trenger smash jeg og :sorry::love017

Det gikk så som så. Fra normal kan jeg ikke se strek, og one-step slår til med samme streken igjen.. :wtf: jeg trenger smash jeg og :sorry::love017
20210223_204005.jpg

Heldigvis lite som taler for at det ikke skulle klaffe pga sukker eller annen mat, fine dere! ❤️ Kanskje det kan være noen beroligende ord for dere i videoen fra premom? Hun snakket litt om dette med at damer som prøver gjerne tror de har mer kraft til å påvirke i ene eller andre retningen enn vi har... :p
(og samtidig også se på det store bildet, da. Ting som går på livsstil vil gjerne kunne påvirke, men da ikke direkte punktvis liksom)

Håper dere kan gi dere selv slack og lov til å kose dere skikkelig når dere trenger det! :cat:

(jeg har etter mye frem og tilbake endelig funnet en del mellomløsninger som gjør at jeg kan kose meg uten dårlig samvittighet eller å bli dårlig etterpå... Lager rask hjemmelaget mørk sjokolade og forskjellige fudge-varianter søtet med enten litt honning eller dadler, og det fungerer for sjokoholikeren i meg! Hilsen hun som kunne spise en pose smash på fem minutter og være kvalm og sur resten av kvelden, for så å gjøre akkurat det samme noen dager etterpå...og igjen... Og igjen :facepalm:)

Heldigvis lite som taler for at det ikke skulle klaffe pga sukker eller annen mat, fine dere! ❤️ Kanskje det kan være noen beroligende ord for dere i videoen fra premom? Hun snakket litt om dette med at damer som prøver gjerne tror de har mer kraft til å påvirke i ene eller andre retningen enn vi har... :p
(og samtidig også se på det store bildet, da. Ting som går på livsstil vil gjerne kunne påvirke, men da ikke direkte punktvis liksom)

Håper dere kan gi dere selv slack og lov til å kose dere skikkelig når dere trenger det! :cat:

(jeg har etter mye frem og tilbake endelig funnet en del mellomløsninger som gjør at jeg kan kose meg uten dårlig samvittighet eller å bli dårlig etterpå... Lager rask hjemmelaget mørk sjokolade og forskjellige fudge-varianter søtet med enten litt honning eller dadler, og det fungerer for sjokoholikeren i meg! Hilsen hun som kunne spise en pose smash på fem minutter og være kvalm og sur resten av kvelden, for så å gjøre akkurat det samme noen dager etterpå...og igjen... Og igjen :facepalm:)
Ja så den videoen, og det hjalp veldig!! Og det at jeg får lov å teste 10 dpo :hilarious:

Har aldri røyket når jeg har vært gravid, men har starta igjen når jeg slutta med amming. Så utrolig dum. Men røyker ikke mye lenger, nå er det det stopp for alltid :) Orker ikke mer, vil bli en sunnere sprekere meg.. om det ikke ender med at jeg blir lille trille i stede :p haha
Godt du er målbevisst på å slutte da :) det klarer du! :D haha, det er fort gjort å hive innpå med søtsaker vartfall :p jeg sliter myye mer med å slutte å spise godis enn jeg gjorde med slutte å røyke :p

Er murringer bra 3 dpo?

Jeg aner ikke! :woot: Men jeg har mer sånn stølhetsfølelse i lillemagen og ned i lårene enn jeg hadde i går. Har verket mer i lillemagen i dag enn de to forrige dagene.. Iallfall nå utover kvelden :angry3 Egget er jo bare på vei ned til livmoren, så synes det er teit at jeg skal kjenne på sånt nå, lissom.. :yuck:

Jeg aner ikke! :woot: Men jeg har mer sånn stølhetsfølelse i lillemagen og ned i lårene enn jeg hadde i går. Har verket mer i lillemagen i dag enn de to forrige dagene.. Iallfall nå utover kvelden :angry3 Egget er jo bare på vei ned til livmoren, så synes det er teit at jeg skal kjenne på sånt nå, lissom.. :yuck:
Jeg hadde masse murringer tidlig i begge svangerskapene mine, også med spiren jeg mistet i desember. Så alle gangene jeg har vært gravid har jeg hatt mye murringer fra tidlig av :)

Har dere ømme pupper? Jeg har ømme pupper og kjempe ømme brystvorte, kan ikke huske at de har vært sånn før. Kan kjenne dem igjennom BH.. Lurer på om jeg skal skrive en bok med symptomer fra mnd til mnd frem til positiv test.. :P

Back
Topp