Endelig El her...nesten 1 veka på etterskudd...Spent på når mensen eventuelt kjem...lite aksjelegging då mannen til min frustrasjon bere hoppe av i svingen...haha...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis man vet at el har funnet sted, og at det ikke er noe i veien med sæden, finnes det da noen grunn til at det ikke skal klaffe? Noen som vet hva isåfall? Har prøvd å søke litt etter svar, men klarer ikke finne noe spesifikt. Kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig
Det er maange ting som skal klaffe sæden som treffer skal være bra, egget skal være modent nok, sæden og egget må faktisk treffe hverandre (svømmerne virrer jo bare rundt, kanskje alle svømmer til høyre eggleder mens egget slapp på venstre, eller bare svømmer rett forbi egget), egget lever bare ca 1 døgn så sæden må jo treffe akkurat i tidspunktet egget lever, de skal smelte sammen på «riktig måte», sæden skal jo overleve lenge nok til å komme frem til egget - de skal svømme ganske langt, det skal være en «god match» mellom egget og sæden som treffer, livmoren skal være klar / slimhinnene skal være tykke nok.Hvis man vet at el har funnet sted, og at det ikke er noe i veien med sæden, finnes det da noen grunn til at det ikke skal klaffe? Noen som vet hva isåfall? Har prøvd å søke litt etter svar, men klarer ikke finne noe spesifikt. Kanskje et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig
Takk for utfyllende svar! Er klar over at sjansen for graviditet er ca. 20% per syklus, noe jeg syns er veldig lite...Det er maange ting som skal klaffe sæden som treffer skal være bra, egget skal være modent nok, sæden og egget må faktisk treffe hverandre (svømmerne virrer jo bare rundt, kanskje alle svømmer til høyre eggleder mens egget slapp på venstre, eller bare svømmer rett forbi egget), egget lever bare ca 1 døgn så sæden må jo treffe akkurat i tidspunktet egget lever, de skal smelte sammen på «riktig måte», sæden skal jo overleve lenge nok til å komme frem til egget - de skal svømme ganske langt, det skal være en «god match» mellom egget og sæden som treffer, livmoren skal være klar / slimhinnene skal være tykke nok.
sikkert flere ting som skal være riktig for at det skal klaffe mener å ha hørt/lest at det er rundt 20% sjangse for at det skal ende med graviditet per syklus. Så er det rundt 20-25% sjangse for spontanabort.
Så man må bare glemme sexualundervisningen man fikk på skolen, da lærte man at man må bruke prevansjon (som jo er viktig!) fordi man blir så fort gravid, men det er ikke nødvendigvis sant
Synes også det er veldig lite og så synes jeg abortprosenten er for høy, skulle ønske spontanabort ikke fantesTakk for utfyllende svar! Er klar over at sjansen for graviditet er ca. 20% per syklus, noe jeg syns er veldig lite...
Åh, ja Er mye å tenke på. Må bare håpe på det besteSynes også det er veldig lite og så synes jeg abortprosenten er for høy, skulle ønske spontanabort ikke fantes
Det går ofte bra til slutt! For noen går det fort, og for noen tar det lang tid. Vi har et barn, men har brukt lang tid på nr 2 så langtÅh, ja Er mye å tenke på. Må bare håpe på det beste
Tenk og du hadde feste smerter, for noen oppleves det som veldig kraftige mens smerter.Jeg skjønner hva dere mener. Jeg ble 38 i januar nå, og har tenkt om min tid er forbi. Jeg har aldri gått et fullt svangerskap, men har derimot kommet opp i 11+5. Dessverre planlagt abort, for 16 år siden.. så jeg håper jeg kan bære frem et barn nå.
Skulle forresten ikke vært så positiv isted. Med en gang jeg hadde skrevet innpå her, så kom mensensmerter og kvalme og stikking. Lå 1/2 time på badegulvet, og visste ikke om jeg måtte spy eller drite bedre nå, bare veldig øm og støl... fikk vel et illebefinnende med luft i magen, men håpet steg på at det skjedde noe. Var det samme sist i fjor da det klaffet, bare at det kom litt lyserosa da jeg gikk på do senere på dagen...
Så man må bare glemme sexualundervisningen man fikk på skolen, da lærte man at man må bruke prevansjon (som jo er viktig!) fordi man blir så fort gravid, men det er ikke nødvendigvis sant
Kan du endre for meg?Det er bare å endre etterhvert! Bare quote meg så jeg får det med meg
Husker det bare selv som at man nesten var litt redd for å ha sex, for da ville man nesten garantert uplanlagt gravid men helt sikkert forskjell på tenåringer og 30-åringerOg kanskje enda mindre sant når man er i tredveårene og oppover enn hva som var tilfelle da man var tenåring
Takk for utfyllende innlegg! Det er jammen meg mye som skal klaffe!
Det er maange ting som skal klaffe sæden som treffer skal være bra, egget skal være modent nok, sæden og egget må faktisk treffe hverandre (svømmerne virrer jo bare rundt, kanskje alle svømmer til høyre eggleder mens egget slapp på venstre, eller bare svømmer rett forbi egget), egget lever bare ca 1 døgn så sæden må jo treffe akkurat i tidspunktet egget lever, de skal smelte sammen på «riktig måte», sæden skal jo overleve lenge nok til å komme frem til egget - de skal svømme ganske langt, det skal være en «god match» mellom egget og sæden som treffer, livmoren skal være klar / slimhinnene skal være tykke nok.
sikkert flere ting som skal være riktig for at det skal klaffe mener å ha hørt/lest at det er rundt 20% sjangse for at det skal ende med graviditet per syklus. Så er det rundt 20-25% sjangse for spontanabort.
Nei da er det jo enveiskjøring for dem!Men siden jeg har en eggleder så trenger jeg ikke å bekymre meg over om de svømmer inn i feil ledder i hvertfall.. Lol
HahaNei da er det jo enveiskjøring for dem!
Jaa, samme her! Og så kunne man jo bli gravid absolutt når som helst, uavhengig av hvor man var i syklusenHusker det bare selv som at man nesten var litt redd for å ha sex, for da ville man nesten garantert uplanlagt gravid men helt sikkert forskjell på tenåringer og 30-åringer
Ja det er mye som skal klaffe!
Hvor mange DPO er du nå? Skal du starte testingen i morgen?Det føles ut som en evighet til imorgen i tillegg har vi en 6 timers kjøretur mellom Oslo og Trondheim foran oss før jeg kan teste
7 dpo imorgen men blir på ettermiddag/kveld, så har ingen forventninger. Er derimot spent på tirsdagsmorgenHvor mange DPO er du nå? Skal du starte testingen i morgen?