~IKM Uke 9[emoji41]~

Pp1 2018. Prøvere i ca 2år
Cd 20 El 10.02 (tror jeg )
Ikm 26.02
Prøver på vår første .
Jeg har barn fra før, han ikke
 
Mitt første besøk hos gyn. i dag ever:hilarious: han kunne belrefte at EL har vært og at alt så bra ut med masse fine egg:p eneste bekymring nå er at jeg er redd aksjeleggingen denne mnd ikke er helt optimal:shifty:
 
Mitt første besøk hos gyn. i dag ever:hilarious: han kunne belrefte at EL har vært og at alt så bra ut med masse fine egg:p eneste bekymring nå er at jeg er redd aksjeleggingen denne mnd ikke er helt optimal:shifty:

Får jeg lov til å spørre om hvordan en sånn undersøkelse foregår? :) vurderer å gjøre det selv.
 
Får jeg lov til å spørre om hvordan en sånn undersøkelse foregår? :) vurderer å gjøre det selv.
Ja, selvfølgelig :) som sagt; første gang for meg, så sikkert noen mer rutinerte!:p Har aldri hatt noen problemer der nede og gikk over til jevn og normal syklus etter p-pilleslutt i august, så egentlig ingen grunn til beskymring. Men tenkte det var greit å sjekke likevel. Er ikke PP6 nå. Først titten han inn å så at alt så fint ut, med en sånn «åpner», så inn med fingrene for å kjenne og trykke litt på begge sider ved eggstokkene. Så inn med en sånn «stang» for å ta innvendig ultralyd av eggstokker og livmor hvor han kunne se at jeg hadde masse egg i begge eggstokkene og at det ikke var noen cyster osv. Og uten at jeg helt skjønte hvordan han så det, mente han at det så ut som eggløsning nylig hadde vært (noe som stemmer med mine beregninger) gikk veldig fint og greit, og ikke vondt ellee unehagelig :)
 
Ja, selvfølgelig :) som sagt; første gang for meg, så sikkert noen mer rutinerte!:p Har aldri hatt noen problemer der nede og gikk over til jevn og normal syklus etter p-pilleslutt i august, så egentlig ingen grunn til beskymring. Men tenkte det var greit å sjekke likevel. Er ikke PP6 nå. Først titten han inn å så at alt så fint ut, med en sånn «åpner», så inn med fingrene for å kjenne og trykke litt på begge sider ved eggstokkene. Så inn med en sånn «stang» for å ta innvendig ultralyd av eggstokker og livmor hvor han kunne se at jeg hadde masse egg i begge eggstokkene og at det ikke var noen cyster osv. Og uten at jeg helt skjønte hvordan han så det, mente han at det så ut som eggløsning nylig hadde vært (noe som stemmer med mine beregninger) gikk veldig fint og greit, og ikke vondt ellee unehagelig :)

Ååå, jeg skulle nok prøvd å gjort det samme kanskje. Har tatt celleprøve en gang, jeg syntes det var ganske ubehagelig fordi legen slet veldig med den åpneren hos meg. Men en gynekolog er jo mer rustet til slikt, så skulle kanskje søkt om det istede [emoji5] lurer veldig på om jeg har masse egg og om det er åpent nok for de til å komme frem etter å ha prøvd så lenge uten et snev av klaff [emoji53]

Fikk termometer i posten i dag sammen med folsyre, så nå skal jeg prøve å tempe [emoji87] ble liksom en annen følelse rundt det, på en rar måte [emoji23]
 
Ååå, jeg skulle nok prøvd å gjort det samme kanskje. Har tatt celleprøve en gang, jeg syntes det var ganske ubehagelig fordi legen slet veldig med den åpneren hos meg. Men en gynekolog er jo mer rustet til slikt, så skulle kanskje søkt om det istede [emoji5] lurer veldig på om jeg har masse egg og om det er åpent nok for de til å komme frem etter å ha prøvd så lenge uten et snev av klaff [emoji53]

Fikk termometer i posten i dag sammen med folsyre, så nå skal jeg prøve å tempe [emoji87] ble liksom en annen følelse rundt det, på en rar måte [emoji23]
Hvis du har prøvd i to år uten engang å ha tatt en ultralyd ville jeg fått henvisning til sjekk.
Jeg har hatt masse ultralyder, lapraskopi og en haug med tester på bare ett år! Riktignok var jeg ganske klar over at noe var galt, men jeg hadde nok ikke tolerert å vente i to år før sjekk om jeg ikke hadde mistanke om noe galt heller :bookworm:
Husker da jeg begynte å prøve første gangen(flere år siden) ble jeg viftet bort med at jeg var ung og utolmodig.
 
Hvis du har prøvd i to år uten engang å ha tatt en ultralyd ville jeg fått henvisning til sjekk.
Jeg har hatt masse ultralyder, lapraskopi og en haug med tester på bare ett år! Riktignok var jeg ganske klar over at noe var galt, men jeg hadde nok ikke tolerert å vente i to år før sjekk om jeg ikke hadde mistanke om noe galt heller :bookworm:
Husker da jeg begynte å prøve første gangen(flere år siden) ble jeg viftet bort med at jeg var ung og utolmodig.

Jeg har jo hatt tankene om at noe kan være galt, men så er den tanken så skummel også [emoji85]

Jeg er også redd for å bli avvist av legen, har en mannlig lege som er litt spesiell på en måte. Redd for at det kommer til å bli en negativ opplevelse. I tillegg har jeg litt sånn angst for legekontor og slikt så er alltid en kamp å dra dit [emoji23] teit, jeg vet, men har vært sånn i 10 år.
 
PP2. Er 23 år og kjæresten min er 22. [emoji173]️ Vi prøver på vår første. Fikk positiv el-test natt til lørdag, og den ble negativ igår kveld. Max på CBFM igår og idag. Så blir 1 dpo imorgen, og ikm er 27. februar.

Selvfølgelig hatt masse sex! [emoji85] Vi hadde en dags pause(vi pleier ha sex hver dag, uansett) dagen før vi fikk positiv eggløsningstest, så det passet bra. La inn aksjer med en gang testen viste positiv, da den ble negativ og idag som eggløsningen er!

Håper det går denne måneden, da blir jeg veldig takknemlig! [emoji7]
 
PP2. Er 23 år og kjæresten min er 22. [emoji173]️ Vi prøver på vår første. Fikk positiv el-test natt til lørdag, og den ble negativ igår kveld. Max på CBFM igår og idag. Så blir 1 dpo imorgen, og ikm er 27. februar.

Selvfølgelig hatt masse sex! [emoji85] Vi hadde en dags pause(vi pleier ha sex hver dag, uansett) dagen før vi fikk positiv eggløsningstest, så det passet bra. La inn aksjer med en gang testen viste positiv, da den ble negativ og idag som eggløsningen er!

Håper det går denne måneden, da blir jeg veldig takknemlig! [emoji7]
Så spennende :D Håper det klaffer! Jeg er litt redd for litt dårlig timing rundt EL denne mnd :shifty:
 
Ååå, jeg skulle nok prøvd å gjort det samme kanskje. Har tatt celleprøve en gang, jeg syntes det var ganske ubehagelig fordi legen slet veldig med den åpneren hos meg. Men en gynekolog er jo mer rustet til slikt, så skulle kanskje søkt om det istede [emoji5] lurer veldig på om jeg har masse egg og om det er åpent nok for de til å komme frem etter å ha prøvd så lenge uten et snev av klaff [emoji53]

Fikk termometer i posten i dag sammen med folsyre, så nå skal jeg prøve å tempe [emoji87] ble liksom en annen følelse rundt det, på en rar måte [emoji23]
Spennende med temping, det kan jo gi en god oversikt over syklusen! Jeg prøvde det 1 mnd, men syns det ble litt stress for et B-menneske som meg:hilarious: Men hvi du er i PP21 nå, så kunne det jo vært en idé å ta seg en tur til gynekologen, eller at dere begge to drar til legen for en sjekk! Kanskje du har noen du kjenner som kan anbefale en god gynekolog i nærheten av deg, hvis du har hatt litt dårlig erfaring når du tok celleprøve. Han jeg gikk til har flere av vennene mine gått til før og bare hatt positive ting om han :) Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er i Oslo!
 
Kommer inn til dere da dette må bety EL.
Kort om meg: blir 28 år, gift, datter som blir 2 år i april. Og et stort ønske om en til. Startet å prøve for 1 år og 2 mnd siden. To SA/kjemisk og mange sykluser uten EL. Sist jeg hadde EL var i september.
Gått på dobbelkur med Letrozol nå. CD 12 i dag. Dag tre med høy på monitoren, med testene så slik ut:
IMG_5821.jpg

Monitortesten.
IMG_5824.jpg

Strimmelen.


Skal ta ny test kl 15:00 for å bekrefte at EL skjer snart.
 
Usj, var i helt fin form tidligere i dag så vi har vært og gått rundt i byen.. så så kroppen min seg plutselig ferdig, sendte gubben ut med han vi skulle spise middag med, og ligger i senga med varmeflaske på ene siden av korsryggen :dead:
 
Var hos gyn i går. Testet for tette eggledere, men der så alt greit ut. Hadde en eggpose på 19mm og fikk beskjed om å ta Ovitrelle i dag. Hadde negativ eggløsningstest i dag, men siden jeg tar Ovitrelle er trolig el 15.01. Ca 36 t etter sprøyta.

Hattifnatt1 - PP13 (pp8 etter BO) - B1 - EL 15.02 - IKM 01.03
 
Last edited:
Var hos gyn i går. Testet for tette eggledere, men der så alt greit ut. Hadde en eggpose på 19mm og fikk beskjed om å ta Ovitrelle i dag. Hadde negativ eggløsningstest i dag, men siden jeg tar Ovitrelle er vel el i morgen?

Hattifnatt1 - PP13 (pp8 etter BO) - B1 - EL 14.02 - IKM 01.03
Eggløsning er ca 48 timer etter en sånn sprøyte, så jeg troor det blir mer rett med 16.. uten at jeg er sånn type helsepersonell og vet nøyaktig..
 
Back
Topp