IKM uke 8 ❤

TR kommer alltid 10 eller 11 dpo hos meg (altså lutealfase på 9 eller 10 dager), idag er jeg 10 dpo og ingen tr enda. Første pp jeg står på lav dose Lutinus så er spent på om det kan forlenge lutealfasen noe :)
Blenda tester så er ikke gravid, men OneStep tester fra eBay har gitt meg skyggestrek på absolutt alle tester siden 6 dpo :facepalm: så de er hvertfall ikke til å stole på.
Litt usikker på om jeg skal fortsette å ta Lutinus til tr dukker opp eller om jeg bare skal stoppe nå siden jeg ikke er gravid, noen som har erfaring på det område? :rolleyes:

Her er forresten bilde av hvordan alle testene ser ut
Jeg sniker fra uke 9. Jeg ser vitterlig strek på alle testene og da lurte jeg på om desse kunne være tidligtester og de andre du har brukt vanlige?

TR kommer alltid 10 eller 11 dpo hos meg (altså lutealfase på 9 eller 10 dager), idag er jeg 10 dpo og ingen tr enda. Første pp jeg står på lav dose Lutinus så er spent på om det kan forlenge lutealfasen noe :)
Blenda tester så er ikke gravid, men OneStep tester fra eBay har gitt meg skyggestrek på absolutt alle tester siden 6 dpo :facepalm: så de er hvertfall ikke til å stole på.
Litt usikker på om jeg skal fortsette å ta Lutinus til tr dukker opp eller om jeg bare skal stoppe nå siden jeg ikke er gravid, noen som har erfaring på det område? :rolleyes:

Jeg fikk beskjed fra fastlege om å slutte med Lutinus hvis strekene ble svakere/ikke gravid pga de kunne forsinke blødning(eller forlenge syklusen med andre ord:joyful:). Gikk ikke på dem for å forlenge men for å se om det hjalp på de mange kjemiske. 3 stk pr dag. Skulle også bare begynne med dem hvis/ved første positive test. De gangene jeg har sett at strekene ikke blir sterkere har jeg stoppet pga vil bare komme i gang med ny syklus asap.

Sniker meg inn her, har ikke registert meg, men skulle nok hatt mensen denne uka.

Saken er den at forrige PP hadde jeg sannsynligvis en kjemisk/veldig tidlig spontanabort. Fikk positiv test 16 dpo, testet da for morro skyld fordi mensen ikke hadde kommet, men hadde begynt å spotte litt. Svaaak positiv test, men mensen kom på kvelden.

Fikk ikke stigning på EL test før CD 18, noe som er sent for meg. Har vært alt fra 12-16, men aldri mer.
I dag er jeg 16 DPO og ingen tegn til mensen. Pga opplevelsen forrige måned, pluss en MA jeg gikk gjennom i fjor, er jeg livredd for å teste. Føler at jeg bør vente til jeg er over den dagen jeg begynte å blø forrige mnd...

Hvorfor skal dette være så vanskelig å gå å tenke på??? Det er jo egentlig veldig greit, enten er man gravid eller ikke..

Har du ikkje testa i det heile tatt?

Jeg sniker fra uke 9. Jeg ser vitterlig strek på alle testene og da lurte jeg på om desse kunne være tidligtester og de andre du har brukt vanlige?

Jada det er strek på alle sammen, og streken har sett lik ut hver dag siden 6 dpo :meh: Dobbeltsjekker alltid med enten babyplan tidlig, clearblue tidlig eller apotek1 sin tidligtest, alle de er helt blenda så dette er rett og slett en dum skyggestrek som kommer på alle testene :wtf: Har 50 av disse testene liggende, egentlig kunne de bare blitt kasta i søpla :p

Jeg fikk beskjed fra fastlege om å slutte med Lutinus hvis strekene ble svakere/ikke gravid pga de kunne forsinke blødning(eller forlenge syklusen med andre ord:joyful:). Gikk ikke på dem for å forlenge men for å se om det hjalp på de mange kjemiske. 3 stk pr dag. Skulle også bare begynne med dem hvis/ved første positive test. De gangene jeg har sett at strekene ikke blir sterkere har jeg stoppet pga vil bare komme i gang med ny syklus asap.

Har hatt flere kjemiske selv, har da fått tidlig positiv test ca 7 dpo, og mensen har kommet 10 dpo som vanlig... Hadde litt lyst å prøve å se om Lutinus kunne gi meg såppas lang lutealfase at det regnes som normalt igjen, men når jeg vet jeg ikke er gravid er det kanskje bortkasta å fortsette :p Jeg tar bare 1 om dagen da

Jada det er strek på alle sammen, og streken har sett lik ut hver dag siden 6 dpo :meh: Dobbeltsjekker alltid med enten babyplan tidlig, clearblue tidlig eller apotek1 sin tidligtest, alle de er helt blenda så dette er rett og slett en dum skyggestrek som kommer på alle testene :wtf: Har 50 av disse testene liggende, egentlig kunne de bare blitt kasta i søpla :p
For noe tull. Skulle ikke vært lov å selge slikt tull. Har fått min del av skygger jeg og men det får være grenser for at alle i et parti er dårlig. Huff. Håper det klaffer fort som fy:Heartred

Nei, har ikke testet enda nei. Tr er enda fraværende, så i dag må jeg nok teste tror jeg...
Er egentlig usikker på hvor langt jeg er over IKM. For appenes sier at jeg er på CD 36 i dag, men de regner med EL på CD 14, mens jeg målte stigning på CD 18. Hvis jeg regner med at EL var på CD 19, og at da CD 20 er 1dpo, så er jeg i dag på 17 dpo. Rart jeg er forvirret?
Må bli test i dag, uansett...

Jeg har siden jeg fødte i fjor, også hatt en kort lutealfase, ca. 9-10 dager her også!

Jeg har tatt Wild yam, som er naturlig progrestonstøtte i pilleform fra 1 DPO. Jeg fikk i hvert fall beskjed om å fortsette frem til IKM, uavhengig når jeg fikk positiv test. Egget rakk å feste seg tidlig hos meg denne gangen, så fikk positivt utslag 8 DPO (er nå 15 DPO). Jeg tok pillene frem til 13 DPO uansett.

Jeg ville ha fortsatt med Lutinus frem til 13 DPO. Hvis du ikke får positiv test innen det, så ville jeg ha stoppet slik at mens settes i gang. Kan jo hende at egget har festet seg sent hos deg, man vet jo aldri.

Masse lykke til :Heartred

Er så glad for at det er stigning på testene. Skikkelig nervøs hver morgen for at testen skal være svakere enn dagen før... så langt er det heldigvis stigning :Heartred

6FC21B99-5A5D-4513-885D-D2DE95365DAA.jpeg

Første mål nå: teststrek like sterk som kontrollstrek
Andre mål: komme over 5+0. Er 4+1 i dag

Siste dag i vår IKM uke ❤
Det har blitt mange positive tester denne veka, det er veldig kjekt :) gratulerer til alle gravide og lykke til videre til fortsatt prøvere ❤

Tidligere i veka står disse igjen, noen som har oppdatert status nå?

3. Merie87 - 34 - PP3 - B2 - EL ca 9/2
2. Fotballbaby - 26 år - PP9 - B2 - EL 13/02/21
3. Har2vilha3 - 34 - B3 - pp7 - el 10.02
2. Mammatiltogutter987 - 32 før ikm - PP5 - B4 - EL 11.02
3. Guacamole her - PP 2 - B3 - EL 10/2
6.
Mariell -23år - PP2 - B2 - EL rundt den 10.02
2. Suzie92 - 28år - PP3 - B1 - EL 13.02

Dagens IKM'ere, og ukas siste er:

♡ Søndag 28. Februar
1. Siljean - 29år - pp12 - B4 - EL 14/2
3. Minibo - 32 år - pp3 - b3 - El 14.2

Korleis går det med dere?❤

Er så glad for at det er stigning på testene. Skikkelig nervøs hver morgen for at testen skal være svakere enn dagen før... så langt er det heldigvis stigning :Heartred

Vis vedlegget 350028

Føler så med deg og tenker akkurat samme som deg! Er like langt i dag, men syns det går alt for sakte... :whacky011

Vis vedlegget 350028

Skjønner deg sååå godt!
Nervøs selv også. Burde sikkert latt være å teste mer. Men klare liksom ikke det heller.

Føler så med deg og tenker akkurat samme som deg! Er like langt i dag, men syns det går alt for sakte... :whacky011
Skjønner deg sååå godt!
Nervøs selv også. Burde sikkert latt være å teste mer. Men klare liksom ikke det heller.

Godt vi er flere da, om ikke annet :hilarious: fryktelig slitsomt dette. Forrige gang ble testene liksom aldri heeelt sterke (ikke så sterke som dagens feks). Det burde kanskje være et godt tegn? :dead:

Dessuten vil jeg veldig gjerne fortsatt være gravid når mannen kommer hjem om ca 10 dager :oops: han synes testingen min er ekstremt unødvendig da :hilarious:

Godt vi er flere da, om ikke annet :hilarious: fryktelig slitsomt dette. Forrige gang ble testene liksom aldri heeelt sterke (ikke så sterke som dagens feks). Det burde kanskje være et godt tegn? :dead:

Dessuten vil jeg veldig gjerne fortsatt være gravid når mannen kommer hjem om ca 10 dager :oops: han synes testingen min er ekstremt unødvendig da :hilarious:

Definitivt et godt tegn at de blir sterkere. Da tenker jeg jo at faren for en kjemisk graviditet ikke er så stor. Men skjønner selvsagt at du er redd for det om da. Men prøv å bare ta en dag om gangen foreløpig. :Heartred

Definitivt et godt tegn at de blir sterkere. Da tenker jeg jo at faren for en kjemisk graviditet ikke er så stor. Men skjønner selvsagt at du er redd for det om da. Men prøv å bare ta en dag om gangen foreløpig. :Heartred

Helt sant :Heartred
Man får jo ikke gjort noe fra eller til uansett. Så langt lover det i alle fall bedre enn sist. Eneste jeg bekymrer meg for nå er at puppene ikke er like ømme lengre..

Helt sant :Heartred
Man får jo ikke gjort noe fra eller til uansett. Så langt lover det i alle fall bedre enn sist. Eneste jeg bekymrer meg for nå er at puppene ikke er like ømme lengre..

Nei, det er liksom det. Man kan ikke kontrollere hva som skjer. Så man må liksom bare ta det som det kommer.
At puppene ikke er så ømme lenger ville jeg ikke bekymret meg så mye over så lenge strekene øker i styrke.

Da har jeg testet, og jammen var det positivt resultat!!
"Det er positivt, hvertfall akkurat nå" som jeg sa til samboeren. Vet jo så altfor godt at man kan miste, men jeg tror ikke det hjelper å gå å forbedre seg på det, for vonde ting blir vonde uansett hvor mye man har forberedt seg.
Så nå skal jeg bare være glad!!

Får ikke til å laste opp bilder, men begge strekene var nesten like tydelige, så det var ikke tvil.

Sliter litt med utregning av hvor langt jeg er da. For IKM var 20/2 i følge womanlog, men målte først stigning på EL 10/2. Noen som er gode på dette?

Da har jeg testet, og jammen var det positivt resultat!!
"Det er positivt, hvertfall akkurat nå" som jeg sa til samboeren. Vet jo så altfor godt at man kan miste, men jeg tror ikke det hjelper å gå å forbedre seg på det, for vonde ting blir vonde uansett hvor mye man har forberedt seg.
Så nå skal jeg bare være glad!!

Får ikke til å laste opp bilder, men begge strekene var nesten like tydelige, så det var ikke tvil.

Sliter litt med utregning av hvor langt jeg er da. For IKM var 20/2 i følge womanlog, men målte først stigning på EL 10/2. Noen som er gode på dette?

Ville følgt EL termin fram til noko anna er bevist :) da er du nok rundt 4+4(18dpo), men om testen din er såå sterk er det sjans for at du er 5+1 også. Dette må du velge sjølv ka som passer, er jo uansett ikkje ei heil veke som skiller, så det har jo ikkje mykje å sei :)

Gratulera så masse med graviditet :) vil du eg skal legge deg inn som gravid?

Ville følgt EL termin fram til noko anna er bevist :) da er du nok rundt 4+4(18dpo), men om testen din er såå sterk er det sjans for at du er 5+1 også. Dette må du velge sjølv ka som passer, er jo uansett ikkje ei heil veke som skiller, så det har jo ikkje mykje å sei :)

Gratulera så masse med graviditet :) vil du eg skal legge deg inn som gravid?

Du kan godt det!

Putti2020 - 34 år - PP7 (etter MA mars 2020) - B1 - EL 11/2

Back
Topp