IKM uke 8 ❤

Kan dele litt om oss også. Mannen og jeg har egentlig prøvd i godt over 1 år, men i fjor tidlig sommer fikk vi beskjed om at mannen mer eller mindre ikke hadde svømmere (etter skade i jobben og behandling for dette) og at det ikke var mulig å bli gravid (etter å ha prøvd i 10 måneder..). Han ble satt på veldig sterk HCG kur og neste test viste normalt antall og veldig gode svømmere, så da satte vi i gang prøvingen igjen. Skriver at jeg er pp8 (så fra positiv sperm test) nå mest for psyken sin del, blir veldig nedfor når jeg tenker på hvor lenge vi har prøvd.

HSG ble gjort, alt var åpen og fint, men jeg har jo endometriose, så redd det er en stor hinder for oss. Ble så diagnotisert med høyt stoffskifte, noe som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og holde på barnet, så nå er jeg på stoffskifte medisiner, har gått på de i 4 måneder og blodprøven viser endelig under 2.5 (legen vil ha meg under 2.5, helst under 2, for fertilitet for å kunne bli gravid).

Nevnte at jeg har endometriose, jeg har mye inflammasjon grunnet dette og redd for at det hindrer egget når det prøver å feste seg. Hvorfor skal kroppen prioritere graviditet når jeg har aktiv inflammasjon i hele buken liksom.:hungover: Så på slutten av forrige syklus så fikk jeg baby aspirin av legen, 81mg aspirin som skal taes hver dag. Det er en NSAID, har jo hørt man ikke skal ta ibux, men er såpass lav dose at det ikke skal ha effekt på eggløsning, men det kan hjelpe med inflammasjonen, og studier har vist opp til 31% høyere graviditetsrate hos kvinner med inflammasjon når de tar baby aspirin. Så da prøver vi det, og forhåpentligvis kan jeg føle meg litt bedre også.

Så det var historien vår, full av nedturer. Jeg er desverre blitt veldig redd for at det aldri blir barn på oss. Prøver å holde motet oppe, men så kommer det en ny vegg i veien, men har jo heldigvis ikke møtt på noen vegger vi ikke har kunnet klatre over :banghead: :joyful: Veldig klar for en positiv test i hånden nå da og forhåpentligvis ingen flere dårlige nyheter:Heartred

Beklager for veldig langt innlegg, hadde visst mye å få ut :angelic:
Fint å lese litt om hverandre! :) Håper ting går riktig vei for dere:Heartred
 
Suzie92 - 28år - PP3 - B1 - EL 13.02 - IKM 27.02

Etter mye om og men har vi endelig kommet skikkelig i gang med prøvingen. Mannen har hatt en del reservasjoner, ikke fordi han ikke har lyst på barn men han kunne godt bare utsatt det i evigheten. Men jeg har endometriose og etter å ha fått beskjed av 3 gynekologer om at vi virkelig ikke burde vente med å prøve- kom vi til slutt i gang. Jeg har vært klar lenge og gleder meg stort over prosessen. Han vil også blir han litt redd. Det er mange kompliserte følelser rundt prøvingen her :Heartred
 
Tror jeg venter med å melde meg helt ut her til jeg får svar fra legen. Jeg mistenker jeg er gravid og med en posetiv i dag så skal jeg til legen på mandag så vi før vente å se til svara det kommer
 
Tror jeg venter med å melde meg helt ut her til jeg får svar fra legen. Jeg mistenker jeg er gravid og med en posetiv i dag så skal jeg til legen på mandag så vi før vente å se til svara det kommer

Å, lykke til! Håper det er spire i magen din. Hold oss oppdatert :Heartred
 
Såå spent på om EL kommer til normal tid denne mnd, håper virkelig at forrige mnd’s lange syklus var pga kjemisk, ettersom jeg har vært stabil før. I så fall er første lille aksje lagt idag, 5dager før forventet EL - og håper på mange fler de neste dagene:hilarious: Happy humping:D:hilarious:
 
Såå spent på om EL kommer til normal tid denne mnd, håper virkelig at forrige mnd’s lange syklus var pga kjemisk, ettersom jeg har vært stabil før. I så fall er første lille aksje lagt idag, 5dager før forventet EL - og håper på mange fler de neste dagene:hilarious: Happy humping:D:hilarious:

Spennende! Her er også første aksje lagt inn, hehe :D

Tror dere det er stor forskjell på å legge inn aksjer annenhver dag, kontra hver dag (eller flere ganger om dagen)? Blir ikke mengden litt mer "vannet ut" om det blir for ofte? Og hvor mange dager over el prøver dere, for å være helt sikre? :p
 
Last edited:
Spennende! Her er også første aksje lagt inn, hehe :D

Tror dere det er stor forskjell på å legge inn aksjer annenhver dag, kontra hver dag (eller flere ganger om dagen)? Blir ikke mengden litt mer "vannet ut" om det blir for ofte? Og hvor mange dager over el prøver dere, for å være helt sikre? :p
Flere ganger for dag har jeg hørt en plass at kanskje ikke gir like god kvalitet på svømmerne - meeen jeg er ikke ekspert på det altså :) sist periode hadde vi sex dagen etter EL, fordi vi rakk egentlig ingen andre dager pga sen EL, men det ble ingen baby av det da :wtf::hilarious:
 
Såå spent på om EL kommer til normal tid denne mnd, håper virkelig at forrige mnd’s lange syklus var pga kjemisk, ettersom jeg har vært stabil før. I så fall er første lille aksje lagt idag, 5dager før forventet EL - og håper på mange fler de neste dagene:hilarious: Happy humping:D:hilarious:
Åh, tror jeg skal få med kjæresten på litt aksjelegging før han drar på nattvakt i kveld. Neste mulighet blir ikke før på fredag. Kommer garantert til å angre om vi ikke gjør det i dag også :bag: :angelic: Selvom jeg bare er cd8 i dag :hilarious:
 
Åh, tror jeg skal få med kjæresten på litt aksjelegging før han drar på nattvakt i kveld. Neste mulighet blir ikke før på fredag. Kommer garantert til å angre om vi ikke gjør det i dag også :bag: :angelic: Selvom jeg bare er cd8 i dag :hilarious:
Høres ut som en god plan:D Min drar bort de neste to-tre dagene, så var greit å få inn en nå, bare i tilfelle:hilarious:
 
Hei, Guacamole her :hello
PP 2
B3
EL 10/2
IKM 25/2
 
Tror jeg venter med å melde meg helt ut her til jeg får svar fra legen. Jeg mistenker jeg er gravid og med en posetiv i dag så skal jeg til legen på mandag så vi før vente å se til svara det kommer
Åh, håper på positivt svar fra legen! :Heartred
 
Når skal man egentlig begynne å lete etter EL? Jeg er så forvirret, jeg har pleid å visst nøyaktig når EL var men nå har jeg ikke peiling! Har bestilt 7 stk EL-tester, men blir det nok, liksom?
 
Spennende! Her er også første aksje lagt inn, hehe :D

Tror dere det er stor forskjell på å legge inn aksjer annenhver dag, kontra hver dag (eller flere ganger om dagen)? Blir ikke mengden litt mer "vannet ut" om det blir for ofte? Og hvor mange dager over el prøver dere, for å være helt sikre? :p

Nei det har eg ingen tru på, at den blir tynnet ut ved sex kvar dag. Men trur derimot at annakvar dag holder godt :) me laga dei to første ved å ha sex stort sett kvar einaste dag, heila tio, opptil fleire gonger til dagen spesielt rundt EL. Var nyforelska når me bestemte oss for å laga første, og skulle til å gifte oss når me bestemte oss for å prøve med nr to, så ingen problemer med aksjelegging den gang :hilarious::rolleyes:

Sist eg blei gravid hadde me sex ein einaste gang heile PP, og det var på EL dagen. Så alt e mulig ;) gangen før huske eg ikkje, men trulig ikkje mange aksjer då heller :hilarious:

Målet nå er sex annakvar dag fram mot EL (men stresse absolutt ikkje!), også så masse me får lagt inn rundt EL :) veit eg har EL samme dag som positiv test, så har ingen behov for "heilgardering" etterpå. Men, er jo då lysten er på topp (under EL altså) så e jo automatisk då de e gøy ;)
 
Må bare si at det er veldig spennende å tempe! Som førstegangs temper kjenner jeg at jeg gleder meg til hver morgen for å se hvordan tempen påvirker grafen :D gleder meg til å se utviklingen av grafen mot el, og blir spennende når jeg beveger meg over i dpo-land :woot:

Er jo tydelig at jeg har veldig stabil temperatur mellom 36,10-36,20. Dermed så aner jeg ikke hva droppet i går kom av :p Antagelig bare en uskyldig temperaturforandring, men vi la inn aksjer i tilfelle :hilarious:
 

Vedlegg

  • 3C382006-3F19-4D94-B2C2-753E99882F9D.jpeg
    3C382006-3F19-4D94-B2C2-753E99882F9D.jpeg
    44,1 KB · Visninger: 48
Last edited:
Når skal man egentlig begynne å lete etter EL? Jeg er så forvirret, jeg har pleid å visst nøyaktig når EL var men nå har jeg ikke peiling! Har bestilt 7 stk EL-tester, men blir det nok, liksom?

Kommer heilt ann på. Eg har fått EL mellom CD 14-17 og tester fra CD 12-18. Men det er så individuelt! Har du korte topper kan du gå glipp av EL ved å kun teste 1 gang til dagen. Det anbefales vell å teste fra CD 10. Du må nesten ta utgangspunkt fra når du pleier ha EL og teste ei stund før :)
 
Sukk.. da går vi over til PP9 (PP2 etter SA) :sorry: satser på at det blir vår tur denne gangen!
Om alt går etter planen skal mannen være hjemme under EL denne gangen også. Håper lutealfasen min er litt lengre denne gangen. Var bare på 11 dager nå i PP8.

Panda2013 - 28 år - PP9 - B2 - EL 13/02 - IKM 27/02
 
Må bare si at det er veldig spennende å tempe! Som førstegangs temper kjenner jeg at jeg gleder meg til hver morgen for å se hvordan tempen påvirker grafen :D gleder meg til å se utviklingen av grafen mot el, og blir spennende når jeg beveger meg over i dpo-land :woot:

Er jo tydelig at jeg har veldig stabil temperatur mellom 36,10-36,20. Dermed så aner jeg ikke hva droppet i går kom av :p Antagelig bare en uskyldig temperaturforandring, men vi la inn aksjer i tilfelle :hilarious:
Jeg synes også temping er så fascinerende! Blir like imponert hver gang over hvordan temperaturen følger syklusen :D er så glad for at jeg starta med det!
 
Nei det har eg ingen tru på, at den blir tynnet ut ved sex kvar dag. Men trur derimot at annakvar dag holder godt :) me laga dei to første ved å ha sex stort sett kvar einaste dag, heila tio, opptil fleire gonger til dagen spesielt rundt EL. Var nyforelska når me bestemte oss for å laga første, og skulle til å gifte oss når me bestemte oss for å prøve med nr to, så ingen problemer med aksjelegging den gang :hilarious::rolleyes:

Sist eg blei gravid hadde me sex ein einaste gang heile PP, og det var på EL dagen. Så alt e mulig ;) gangen før huske eg ikkje, men trulig ikkje mange aksjer då heller :hilarious:

Målet nå er sex annakvar dag fram mot EL (men stresse absolutt ikkje!), også så masse me får lagt inn rundt EL :) veit eg har EL samme dag som positiv test, så har ingen behov for "heilgardering" etterpå. Men, er jo då lysten er på topp (under EL altså) så e jo automatisk då de e gøy ;)

Ja er vel ingen fasit, får prøve å gjøre en god innsats frem mot EL :D
 
Back
Topp