IKM uke 8 ❤

Wow så fantastisk, tusen takk for at du deler! :Heartred:Heartred:Heartred Det er til stor oppmuntring. Det er virkelig ingenting som kan sammenlignes med hans fred. Fint å høre at det kunne bli fine opplevelser midt i det vonde. :Heartred
Har ei venninne som opplevde noe lignende da hun gikk gjennom en abort, og det endret alt, både selve aborten og tiden etter.. Har opplevd den freden selv også, da jeg gikk gjennom en livskrise. Det er en så stor styrke og trøst at jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten :Heartred

Så herlig med så god oppfølging, det kan jeg tenke meg betyr mye. Absolutt «gudfeldig», Gud har omsorg for deg :Heartred

Takk for at du spør, og deler sjølv ❤ dette verset har fått ny meining for meg, er virkelig sannhet :)
Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet.
Johannes 14:27

Gud har omsorg for oss alle, om me trur eller ei heldigvis :)
Ønske deg ei riktig god og velsigna helg ❤
 
Da har jeg bestilt en ny runde med g-tester :woot:Gleder meg til å starte tempingen for fult denne pp’en og håper at det kan bidra å enklere forutse eggløsning denne måneden :joyful:
 
Da har jeg bestilt en ny runde med g-tester :woot:Gleder meg til å starte tempingen for fult denne pp’en og håper at det kan bidra å enklere forutse eggløsning denne måneden :joyful:

Berre ikkje forsov deg dagen etter positiv LH-test :hilarious::hilarious: einaste dagen eg forsov meg og typisk at det var ein av dei viktigaste dagane (for å finna den nøyaktig iallefall):banghead: :hilarious:
 
Hei igjen jenter :happy: Hyggelig med ny IKM-gruppe og ny mulighet ❤️ 8 er lykketallet mitt, så har troa :D

Astrantia - 32 år - PP13 (PP3 etter SA) - B1 - EL 11.2.- IKM 26.2.

Da har vi bikket året med prøving her, men venter litt med utredning siden vi klarte å bli gravide på PP10 selv. Det endte dessverre i SA 6+4. Nå satser vi på en spire som holder litt lengre ❤️
 
:hilarious:
Berre ikkje forsov deg dagen etter positiv LH-test :hilarious::hilarious: einaste dagen eg forsov meg og typisk at det var ein av dei viktigaste dagane (for å finna den nøyaktig iallefall):banghead: :hilarious:
Startet Cd1 med temping, og har tempet klokken 05.15 hver dag utenom én dag. Så har allerede rukket å erfare betydningen av å ta tempen til samme tidspunkt hver dag :hilarious: :D
 

Vedlegg

  • CF36C475-E789-4616-A81D-01341A047442.jpeg
    CF36C475-E789-4616-A81D-01341A047442.jpeg
    48,3 KB · Visninger: 71
Last edited:
Fotballbaby - 26 år - PP9 - B2 - EL 13/02/21 - IKM 24/02/21

Har fått resept på Lutinus som jeg kan prøve denne pp siden jeg får mensen på 9-10 dpo, men fått beskjed om å ta kun 1 om dagen, noen som har erfaring med den dosen?
 
Lenateacup - 30 - PP3 - B3 - EL 09.02 - IKM 24.02

Fint med ny tråd allerede:Heartred
Kjente jeg ble ganske demotivert da TR kom nå, særlig siden jeg sliter så enormt med kraftige blødninger og enorme smerter og hver måned føles som tortur. Nå satser vi stort på at februar blir måneden vår! :flower Jeg har kjøpt inn EL-tester og g-tester fra Babyplan, det har jeg aldri gjort i noen av mine pp før.
 
Mammatiltogutter987 - 32 før ikm - PP5 - B4 - EL 11.02 - IKM 25.02

Fikk ikke positiv eggløsningstest sist pp, trodde ikke jeg hadde hatt El enda. Var helt greit å få mensen da, etter lang tid der jeg ikke ante hvor jeg var i syklus. Håper dette er mnd det skjer:Heartred
 
Da var tr over for denne gang :woot: Cd 6 i dag, og nedtellingen inn mot eggløsning begynner. Etter forrige pp sin lange syklus, blir vi nok å legge inn aksjer annen hver dag fra cd 11 til cd 21. Høres voldsomt ut, men siden vi ikke har truffet de to tidligere pp’ene med å kun legge inn aksjer rundt el-dato, så må vi prøve litt mer aktivt denne runden :D Sa til samboer at vi skulle legge inn aksjer annen hver dag i over en uke, fikk svar tilbake at vi kunne gjøre det hver dag :wacky: Jeg tror ikke jeg verken mentalt eller fysisk klarer å ha sex 10 dager i strekk, når vi til vanlig har det 1-2 ganger i uka :hilarious:
 
Da var tr over for denne gang :woot: Cd 6 i dag, og nedtellingen inn mot eggløsning begynner. Etter forrige pp sin lange syklus, blir vi nok å legge inn aksjer annen hver dag fra cd 11 til cd 21. Høres voldsomt ut, men siden vi ikke har truffet de to tidligere pp’ene med å kun legge inn aksjer rundt el-dato, så må vi prøve litt mer aktivt denne runden :D Sa til samboer at vi skulle legge inn aksjer annen hver dag i over en uke, fikk svar tilbake at vi kunne gjøre det hver dag :wacky: Jeg tror ikke jeg verken mentalt eller fysisk klarer å ha sex 10 dager i strekk, når vi til vanlig har det 1-2 ganger i uka :hilarious:

Føler det ofte er slik at ein i forholdet kan kjøre på i det uendelige :hilarious: men viktig å finne ein god balanse som du sier, for disse forholda skal jo vare for evig, så må jo ikkje ta knekken på gleden og tyne seg, sjølv ikkje for å lage barn ❤ mannen sin stoppknapp e relativt tydelig, men kvinner kan jo faktisk "holde ut". Viktig å ikkje gjer det, det kan slå sprikker både her og der i forhold og psyke..
Håper det blir berre HAPPY humping framover og ikkje pliktsex, å lage barn skal jo være fantastisk og magisk :love7
 
Da var tr over for denne gang :woot: Cd 6 i dag, og nedtellingen inn mot eggløsning begynner. Etter forrige pp sin lange syklus, blir vi nok å legge inn aksjer annen hver dag fra cd 11 til cd 21. Høres voldsomt ut, men siden vi ikke har truffet de to tidligere pp’ene med å kun legge inn aksjer rundt el-dato, så må vi prøve litt mer aktivt denne runden :D Sa til samboer at vi skulle legge inn aksjer annen hver dag i over en uke, fikk svar tilbake at vi kunne gjøre det hver dag :wacky: Jeg tror ikke jeg verken mentalt eller fysisk klarer å ha sex 10 dager i strekk, når vi til vanlig har det 1-2 ganger i uka :hilarious:
10 dager i strekk hørtes litt heftig ut ja:hilarious: Her har vi som regel fått inn 2, Max 3 runder i den uka rundt EL, men tenkte å få samboer med på en liiiiitt mer aktiv runde denne gangen:D Han er litt mer sånn at det er fint å bli gravid, men ingen krise om vi ikke blir det, eller om det tar et år, derfor har det ikke vært like lett å «lure han» til mer sex enn vi normalt har, i de dagene jeg vil:hilarious: Men tenkte å ta en prat med han og håpe på at vi kan gjør en ekstra innsats denne måneden og håpe på at det er det som skal til:woot:
 
Føler det ofte er slik at ein i forholdet kan kjøre på i det uendelige :hilarious: men viktig å finne ein god balanse som du sier, for disse forholda skal jo vare for evig, så må jo ikkje ta knekken på gleden og tyne seg, sjølv ikkje for å lage barn ❤ mannen sin stoppknapp e relativt tydelig, men kvinner kan jo faktisk "holde ut". Viktig å ikkje gjer det, det kan slå sprikker både her og der i forhold og psyke..
Håper det blir berre HAPPY humping framover og ikkje pliktsex, å lage barn skal jo være fantastisk og magisk :love7
Her i forholdet er det faktisk jeg som har høyest sexlyst. Så jeg synes det er kjempe morsomt at samboer er så motivert for å prøve på barn nummer to :shy: :Heartpink
 
Her i forholdet er det faktisk jeg som har høyest sexlyst. Så jeg synes det er kjempe morsomt at samboer er så motivert for å prøve på barn nummer to :shy: :Heartpink

Ja nei då e han godt motivert altså ;) er likt her hos oss, mannen hadde vært fornøyd med eit par ganger i mnd han, eller sjeldnere:nailbiting::hilarious: men det som alt anna er ein ekteskapsting ein må finna ein balanse i, og det føle eg heldigvis me har klart :) you give some you get some ;)
 
Buskas - 27år - PP8 - B1 - EL 07.02 - IKM 22.02

Letrozole og baby aspirin blir prøvd ut denne måneden
 
Kan dele litt om oss også. Mannen og jeg har egentlig prøvd i godt over 1 år, men i fjor tidlig sommer fikk vi beskjed om at mannen mer eller mindre ikke hadde svømmere (etter skade i jobben og behandling for dette) og at det ikke var mulig å bli gravid (etter å ha prøvd i 10 måneder..). Han ble satt på veldig sterk HCG kur og neste test viste normalt antall og veldig gode svømmere, så da satte vi i gang prøvingen igjen. Skriver at jeg er pp8 (så fra positiv sperm test) nå mest for psyken sin del, blir veldig nedfor når jeg tenker på hvor lenge vi har prøvd.

HSG ble gjort, alt var åpen og fint, men jeg har jo endometriose, så redd det er en stor hinder for oss. Ble så diagnotisert med høyt stoffskifte, noe som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og holde på barnet, så nå er jeg på stoffskifte medisiner, har gått på de i 4 måneder og blodprøven viser endelig under 2.5 (legen vil ha meg under 2.5, helst under 2, for fertilitet for å kunne bli gravid).

Nevnte at jeg har endometriose, jeg har mye inflammasjon grunnet dette og redd for at det hindrer egget når det prøver å feste seg. Hvorfor skal kroppen prioritere graviditet når jeg har aktiv inflammasjon i hele buken liksom.:hungover: Så på slutten av forrige syklus så fikk jeg baby aspirin av legen, 81mg aspirin som skal taes hver dag. Det er en NSAID, har jo hørt man ikke skal ta ibux, men er såpass lav dose at det ikke skal ha effekt på eggløsning, men det kan hjelpe med inflammasjonen, og studier har vist opp til 31% høyere graviditetsrate hos kvinner med inflammasjon når de tar baby aspirin. Så da prøver vi det, og forhåpentligvis kan jeg føle meg litt bedre også.

Så det var historien vår, full av nedturer. Jeg er desverre blitt veldig redd for at det aldri blir barn på oss. Prøver å holde motet oppe, men så kommer det en ny vegg i veien, men har jo heldigvis ikke møtt på noen vegger vi ikke har kunnet klatre over :banghead: :joyful: Veldig klar for en positiv test i hånden nå da og forhåpentligvis ingen flere dårlige nyheter:Heartred

Beklager for veldig langt innlegg, hadde visst mye å få ut :angelic:
 
Kan dele litt om oss også. Mannen og jeg har egentlig prøvd i godt over 1 år, men i fjor tidlig sommer fikk vi beskjed om at mannen mer eller mindre ikke hadde svømmere (etter skade i jobben og behandling for dette) og at det ikke var mulig å bli gravid (etter å ha prøvd i 10 måneder..). Han ble satt på veldig sterk HCG kur og neste test viste normalt antall og veldig gode svømmere, så da satte vi i gang prøvingen igjen. Skriver at jeg er pp8 (så fra positiv sperm test) nå mest for psyken sin del, blir veldig nedfor når jeg tenker på hvor lenge vi har prøvd.

HSG ble gjort, alt var åpen og fint, men jeg har jo endometriose, så redd det er en stor hinder for oss. Ble så diagnotisert med høyt stoffskifte, noe som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og holde på barnet, så nå er jeg på stoffskifte medisiner, har gått på de i 4 måneder og blodprøven viser endelig under 2.5 (legen vil ha meg under 2.5, helst under 2, for fertilitet for å kunne bli gravid).

Nevnte at jeg har endometriose, jeg har mye inflammasjon grunnet dette og redd for at det hindrer egget når det prøver å feste seg. Hvorfor skal kroppen prioritere graviditet når jeg har aktiv inflammasjon i hele buken liksom.:hungover: Så på slutten av forrige syklus så fikk jeg baby aspirin av legen, 81mg aspirin som skal taes hver dag. Det er en NSAID, har jo hørt man ikke skal ta ibux, men er såpass lav dose at det ikke skal ha effekt på eggløsning, men det kan hjelpe med inflammasjonen, og studier har vist opp til 31% høyere graviditetsrate hos kvinner med inflammasjon når de tar baby aspirin. Så da prøver vi det, og forhåpentligvis kan jeg føle meg litt bedre også.

Så det var historien vår, full av nedturer. Jeg er desverre blitt veldig redd for at det aldri blir barn på oss. Prøver å holde motet oppe, men så kommer det en ny vegg i veien, men har jo heldigvis ikke møtt på noen vegger vi ikke har kunnet klatre over :banghead: :joyful: Veldig klar for en positiv test i hånden nå da og forhåpentligvis ingen flere dårlige nyheter:Heartred

Beklager for veldig langt innlegg, hadde visst mye å få ut :angelic:
Så fint å høre historien din! Heier på deg, og håper dette blir deres pp :Heartpink
 
Heiel -31år - PP3 - B1 - EL usikker - IKM 23.02

Ser det er mange her fra forrige gruppe, men kan skrive en gang til :) mistet vårt lille knøtt i uke 12. Tok medisinsk abort den 19. Oktober og har begynt å prøve igjen. Ønsker oss virkelig barn :) har en god følelse denne mnd :)
 
Back
Topp