IKM uke 7

Hei alle!
Lolle16 - 26 - B1 - PP5 - EL 29/01 - IKM 13/2

Da er det endelig min tur til å bli med i ei IKM-gruppe igjen :D Med sykluser på 6-7 uker så føler jeg dette tar en evighet.. Jeg fikk ikke EL før CD 32 denne gangen :nailbiting: skal til gynekolog 14/2 på utredning, men håper inderlig at jeg får positiv test før den tid!



IMG_7510.png
 
Eggløsningen startet tidligere enn antatt, flytta seg til 30/31. Var egentlig planlagt å ta ta pause i prøvingen, men fikk ikke startet på prevensjon i tide. Så får se hvordan denne måneden går ettersom eggløsningen kom så brått på! La inn aksjer natt til 31, og merket hvor øm jeg var innvendig, innså da at eggløsningen var i gang. :laughing002
 
Ååh, ja det skjønner jeg da :happy: Jeg er mer avslappet i tiden fra TR til el, for da er det så lite jeg kan påvirke og så lite jeg kan «kjenne etter», mens nå i dpo-land kjenner jeg etter hver dag. Murrer det nå? Hvordan er tempen? Hvordan er utfloden? Har jeg noen symptomer? Osv. Skikkelig dritt faktisk:hilarious: skulle ønske jeg kunne skru av koblingen mellom hode og kropp i to uker:hilarious:
Jeg er veldig enig. Skulle virkelig ønske det ikke var så mange dager man måtte gå sånn å lure!
 
Hei :) Jeg har brukt cb digital EL test og gikk rett fra lav fertilitet til maksimal fra i går til i dag. Er det andre som har opplevd det? Kan det stemme? I tillegg har jeg stort sett hatt eggløsning rundt cd 22/23, men i dag er jeg på cd 15. Føler ikke det kan stemme, men jeg hadde MA i desember, så kanskje det klusser litt med syklusen?

Skikkelig kjipt om jeg har eggløsning idag/imorgen da mannen ikke kommer hjem før lørdag morgen.. og siste aksjer ble lagt forrige fredag. Om jeg har eggløsning i dag/imorgen er det vel bare å glemme denne pp’en.

E-S - B1 - PP2 etter MA - EL 02/02 IKM 17/1.
 
Hei :) Jeg har brukt cb digital EL test og gikk rett fra lav fertilitet til maksimal fra i går til i dag. Er det andre som har opplevd det? Kan det stemme? I tillegg har jeg stort sett hatt eggløsning rundt cd 22/23, men i dag er jeg på cd 15. Føler ikke det kan stemme, men jeg hadde MA i desember, så kanskje det klusser litt med syklusen?

Skikkelig kjipt om jeg har eggløsning idag/imorgen da mannen ikke kommer hjem før lørdag morgen.. og siste aksjer ble lagt forrige fredag. Om jeg har eggløsning i dag/imorgen er det vel bare å glemme denne pp’en.

E-S - B1 - PP2 etter MA - EL 02/02 IKM 17/1.
Sist syklus gikk den fra lav dagen før, høy på morgen og maksimal på ettermiddagen. Så rask stigning den syklusen. Og stemte med strimlene. Den syklusen var den på høy i 5 dager.

Bruker du strimler i tillegg? :happy:
 
Sist syklus gikk den fra lav dagen før, høy på morgen og maksimal på ettermiddagen. Så rask stigning den syklusen. Og stemte med strimlene. Den syklusen var den på høy i 5 dager.

Bruker du strimler i tillegg? :happy:
Ok, så mulig den hadde vist høy fertilitet om jeg hadde testet flere ganger ila siste døgnet da? Jeg har bare testet om morgenen, men de andre syklusene jeg har brukt denne har jeg hatt 4-5 dager med høy, så syns det var litt rart.

Jeg har ikke brukt strimler denne gangen. Har ikke hatt det ikke tilgjengelig, men tenker å kjøpe de fra Normal i morgen bare for å se. Har også en ny CB digital test liggende , så tenkte å ta denne i morgen tidlig for å se hva den viser. Men har hørt at første test med CB digital ofte viser "lav" uansett? Noen som vet om det stemmer?
 
Eg har nu blitt satt på venteliste førr kikkhullsoperasjon for diagnostikk for endo. Og henvist for kromosom-blodprøve for mæ og sambo. Sia eg enda ikkje har fått EL, e på syklusdag 40, fikk skuffende falsk EL i forrige uke. E det innafor å spørre legen om nokka som kan fremskynde EL? Har gått på letrozol før for ett par år tilbake ,men EL husker eg va veldig sein. Har også kjøpt inn salviete etter tips.
 
Hei :) Jeg har brukt cb digital EL test og gikk rett fra lav fertilitet til maksimal fra i går til i dag. Er det andre som har opplevd det? Kan det stemme? I tillegg har jeg stort sett hatt eggløsning rundt cd 22/23, men i dag er jeg på cd 15. Føler ikke det kan stemme, men jeg hadde MA i desember, så kanskje det klusser litt med syklusen?

Skikkelig kjipt om jeg har eggløsning idag/imorgen da mannen ikke kommer hjem før lørdag morgen.. og siste aksjer ble lagt forrige fredag. Om jeg har eggløsning i dag/imorgen er det vel bare å glemme denne pp’en.

E-S - B1 - PP2 etter MA - EL 02/02 IKM 17/1.
Jeg har hørt man kan oppleve fra lav til Max med en gang ja :/ men selv om du har en økning i LH i dag, så kan det likevel være at toppen ikke kommer før i morgen (derfor den alltid vil vise Max to dager på rad) og hvis den da er på topp i morgen så skjer ikke el før 24-48 t etter det. Så man kan krysse fingrene for det.
Har du strimler så du kan følge med selv?
 
Ok, så mulig den hadde vist høy fertilitet om jeg hadde testet flere ganger ila siste døgnet da? Jeg har bare testet om morgenen, men de andre syklusene jeg har brukt denne har jeg hatt 4-5 dager med høy, så syns det var litt rart.

Jeg har ikke brukt strimler denne gangen. Har ikke hatt det ikke tilgjengelig, men tenker å kjøpe de fra Normal i morgen bare for å se. Har også en ny CB digital test liggende , så tenkte å ta denne i morgen tidlig for å se hva den viser. Men har hørt at første test med CB digital ofte viser "lav" uansett? Noen som vet om det stemmer?
Ja jeg tror også det. At den alltid viser lav først fordi den må ha noe å sammenligne med. Og hvis den fanger opp både LH og Østrogen vil den gå på Max neste dag, og vil være låst på Max dagen etter også, uansett. Så den er litt styrete å forholde seg til den der syns jeg. Håper du blir klokere av strimlene.

Men hvor mange dager med høy man får først kan også variere ganske mye visstnok :)
 
Eg har nu blitt satt på venteliste førr kikkhullsoperasjon for diagnostikk for endo. Og henvist for kromosom-blodprøve for mæ og sambo. Sia eg enda ikkje har fått EL, e på syklusdag 40, fikk skuffende falsk EL i forrige uke. E det innafor å spørre legen om nokka som kan fremskynde EL? Har gått på letrozol før for ett par år tilbake ,men EL husker eg va veldig sein. Har også kjøpt inn salviete etter tips.
Ville da tro en gynekolog kan ta en vurdering på det ja? For to sykluser siden hadde jeg tre LH topper uten eggløsning :( så jeg skal også til gynekolog på mandag og kommer til å be om det samme hvis ikke temp viser seg å slippe egg nå igjen.
 
Ville da tro en gynekolog kan ta en vurdering på det ja? For to sykluser siden hadde jeg tre LH topper uten eggløsning :( så jeg skal også til gynekolog på mandag og kommer til å be om det samme hvis ikke temp viser seg å slippe egg nå igjen.
Problemet e at eg ikkje har noen fast gyno og om eg ikkje vil betale privat så må eg henvises som vil ha sin tid. Så tenkte kanske om en fastlege kan gjør d samme?
 
Jeg har hørt man kan oppleve fra lav til Max med en gang ja :/ men selv om du har en økning i LH i dag, så kan det likevel være at toppen ikke kommer før i morgen (derfor den alltid vil vise Max to dager på rad) og hvis den da er på topp i morgen så skjer ikke el før 24-48 t etter det. Så man kan krysse fingrene for det.
Har du strimler så du kan følge med selv?
Takk for svar :Heartred Jeg håper at eggløsning ikke kommer før i morgen, slik at vi kanskje har en sjans. Har ikke strimler nå, men tenkte å kjøpe i morgen. Men er redd jeg allerede har nådd toppen da..
 
:happy: Takk for svar :Heartred Jeg håper at eggløsning ikke kommer før i morgen, slik at vi kanskje har en sjans. Har ikke strimler nå, men tenkte å kjøpe i morgen. Men er redd jeg allerede har nådd toppen da..
Hvis du tenker litt over det: egget slipper ca 24-48 timer når den viser toppen. I tillegg bruker egget ca 24 timer på å nå livmoren etter det har sluppet. Derfor man er fruktbar i dagene rundt eggløsning. Så vil si du har en liten sjanse på lørdagen. Krysser fingrene for deg :happy:
 
Hvis du tenker litt over det: egget slipper ca 24-48 timer når den viser toppen. I tillegg bruker egget ca 24 timer på å nå livmoren etter det har sluppet. Derfor man er fruktbar i dagene rundt eggløsning. Så vil si du har en liten sjanse på lørdagen. Krysser fingrene for deg :happy:
Tok ny cb digital i dag, og den viser fortsatt maksimal. Altså 24t etter den siste jeg tok.
Betyr det at jeg sannsynligvis ikke har hatt eggløsning enda, men at den kan komme ila 24-48 timer fra i dag?

Kan cb digital vise maksimal i flere dager?
 
Back
Topp