IKM uke 52 ❤️

Men hvor tidlig er det egentlig vanlig å få strek? Før trodde jeg det ikke var mulig for ikm-dagen, men det virker som om mange får utslag rundt 12-13 dpo?
For meg er det vanlig med 9 og 10DPO :shy:
 
Men hvor tidlig er det egentlig vanlig å få strek? Før trodde jeg det ikke var mulig for ikm-dagen, men det virker som om mange får utslag rundt 12-13 dpo?
Ifølge Fertility Friend er snittet 13.6 DPO og de fleste har jo 14 dager lutealfase. Men noen får jo tidligere da :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20221222-225929_Gallery.jpg
    Screenshot_20221222-225929_Gallery.jpg
    659,8 KB · Visninger: 39
Men hvor tidlig er det egentlig vanlig å få strek? Før trodde jeg det ikke var mulig for ikm-dagen, men det virker som om mange får utslag rundt 12-13 dpo?
Med førstemann fikk jeg ikke positiv før 14/15 dpo, mens med minstemor fikk jeg positiv 9dpo, så tror det varierer både fra person til person og fra svangerskap til svangerskap:happy:
 
Ifølge Fertility Friend er snittet 13.6 DPO og de fleste har jo 14 dager lutealfase. Men noen får jo tidligere da :)
Ja, jeg har lang lutealfase (16 dager) og har lurt på når de skriver «99 % sikkert resultat dagen etter forventet menstruasjon», om de egentlig mener 15 dpo flatt og ikke egentlig ikm (som kan variere) + 1. Men jeg har ikke fått noe entydig svar på om eggene til oss med lange lutealfaser kan være «treigere» til å grave seg ned enn dem med gjennomsnittlig eller kortere lengde. Jeg skal teste i morgen 13 dpo, min første tidligtest - iallefall hvis jeg får sove uten å stå opp og tisse hele tida! Sist testa jeg fordi mens uteble. Kan ikke huske at puppene ble ømme med en gang da (kom i uke 6 eller noe), men puppene er veldig ømme nå og ser ganske annerledes ut enn vanlig. Mener pgså at det var veldig mye muring 9-10 dpo, såpass at jeg stusset. Veksler mellom å være ganske sikker på at det er noe på gang til å være overbevist om at jeg får negativ test i morgen, som om jeg kan reflektere meg frem til svaret :angelic:
 
Ja, jeg har lang lutealfase (16 dager) og har lurt på når de skriver «99 % sikkert resultat dagen etter forventet menstruasjon», om de egentlig mener 15 dpo flatt og ikke egentlig ikm (som kan variere) + 1. Men jeg har ikke fått noe entydig svar på om eggene til oss med lange lutealfaser kan være «treigere» til å grave seg ned enn dem med gjennomsnittlig eller kortere lengde. Jeg skal teste i morgen 13 dpo, min første tidligtest - iallefall hvis jeg får sove uten å stå opp og tisse hele tida! Sist testa jeg fordi mens uteble. Kan ikke huske at puppene ble ømme med en gang da (kom i uke 6 eller noe), men puppene er veldig ømme nå og ser ganske annerledes ut enn vanlig. Mener pgså at det var veldig mye muring 9-10 dpo, såpass at jeg stusset. Veksler mellom å være ganske sikker på at det er noe på gang til å være overbevist om at jeg får negativ test i morgen, som om jeg kan reflektere meg frem til svaret :angelic:
Tenk om man bare kunne reflektert seg frem til svaret :) tror du må regne med den +1 on du skal være 99 prosent sikker. Murringer uten å få mensen tror jeg er et bra tegn.
 
Er du sikker på el-dato da du testet så positivt sent? Jeg er ikke helt sikker på el-dato. Kan være alt fra 9.-11./12 iom at jeg ikke temper, kun tok el-test (positiv den 9.) Om det var 11. så har jeg ikm først tirsdag/onsdag.
Nei jeg er jo ikke helt sikker, hadde ikke fått tilbake mensen etter sist fødte. Men det var sist vi hadde samleie før mannen dro på jobb. Tok test etter to uker etter sist samleie som var negativ, men sperm kan visst overleve en hel uke. Var på tidlig ultralyd og fikk vite at fosteret var en uke mindre enn det jeg hadde beregnet.
 
Nei jeg er jo ikke helt sikker, hadde ikke fått tilbake mensen etter sist fødte. Men det var sist vi hadde samleie før mannen dro på jobb. Tok test etter to uker etter sist samleie som var negativ, men sperm kan visst overleve en hel uke. Var på tidlig ultralyd og fikk vite at fosteret var en uke mindre enn det jeg hadde beregnet.
Ja, det er vel nettopp pga slike faktorer at man ikke skal drive med tidligtesting :)
 
Jeg sa jeg mista trua litt, men jeg klarer jo ikke la være å teste uansett. I går kjøpte jeg både flere teset og tamponger på samme dag. Snakk om å ha en indre kamp. Jeg testet i går kveld, og da syns jeg skyggen jeg driver å ser var svakere, men da jeg testet nå nettopp syns jeg den virker sterkere. Men med så mange dager med skygge, burde den ikke snart bli en ordentlig strek!?
34D28074-92D3-49C0-A88F-A809DA2B32C3.jpeg

Her har ikke testen tørket helt enda en gang, og jeg ser likevel skyggen, tror ikke jeg gjorde det så enkelt på de andre. Så det er jo fremgang hvertfall. Men så treg økning da
 
Ikke sant, men man veier frem og tilbake hele tiden. Bedre å bli skuffa av en test enn mensen…… jeg vet ikke, alle må finne ut av hva som er best for en selv. Jeg tør ikke å teste før etter jule selskapene. Skal få mensen en gang mellom tirsdag- torsdag
Enig, jeg kan også forstå begge deler, og er vanligvis en ikm + 1 fantast. Men nå var det veldig med symptomer (pga wild yam?) og jeg ville avklare om julealkohol er yay or nay. Problem nummer 2 for meg er at jeg ikke ser streker på sånne bilder som legges ut der «alle andre» ser svak strek … Som på den lagt ut nå i ikm uke 51-gruppa. Kan du se strek der?
 
Enig, jeg kan også forstå begge deler,
Den testen som utålmodigprøver1 la ut, den er jo veldig tydelig strek. Tror hun bruker make sure tester og de er jo greie så lenge hun fikk strek innen tiden. Hvorfor bruker du will yam, var ikke det for å forlenge luteral fasen? Tenker akkurat på den med alkohol jeg også, har så lyst på et glass med mannen min, men jeg får ikke lov av han å teste før julesamlingene er over fordi jeg blir så lei meg og «borte». Han sier nå bare later vi som du er gravid også kan vi bli lei oss etterpå :dance018
 
Vet du, den streken ser jeg ikke! Så jeg er håpløs til tidligtesting. Kasta min test da jeg ikke så en (for meg) synlig strek innen få minutter. Jaja. Er det strek, dukker den opp på en seinere test så til og meg jeg kan se den :wacky:

Har hørt at wild yam kan gjøre det lettere for egget å feste seg, og har tatt det på et nedtrappingsregime i dpo-land der jeg ikke tar det på ikm-dagen.

Jeg tror nok jeg tar meg et glass, men ikke mer enn det. Når man er prøver over tid, orker man ikke å være «flink» hele tida.
 
Jeg sa jeg mista trua litt, men jeg klarer jo ikke la være å teste uansett. I går kjøpte jeg både flere teset og tamponger på samme dag. Snakk om å ha en indre kamp. Jeg testet i går kveld, og da syns jeg skyggen jeg driver å ser var svakere, men da jeg testet nå nettopp syns jeg den virker sterkere. Men med så mange dager med skygge, burde den ikke snart bli en ordentlig strek!? Vis vedlegget 395233
Her har ikke testen tørket helt enda en gang, og jeg ser likevel skyggen, tror ikke jeg gjorde det så enkelt på de andre. Så det er jo fremgang hvertfall. Men så treg økning da
Er ikke du bare 12 dpo? Jeg ser streken, og bra den kom før den tørket. Men har sett masse tidlig babyplan tester og mange av de har skygge. Sjekk om den er litt rosa, da er det baby strek:) forstår din indre kamp, og det er ikke noe god følelse. Prøv å nyt lille julaften og julaften så får du nok svaret i løp av et par dager :Heartbigred
 
Back
Topp