IKM uke 50

Åå!! Ser jo ut som toppen kan ha vært allerede ja:nailbiting: Men hvem vet?:Heartred
Den øverste var ikke positiv, men veldig sterk. Så kjedelig at jeg stolte nok på symptomene mine og ventet på el-slim :arghh: Det positive er i så fall at jeg har hatt el tidligere enn CD21! Fristet til å dra til en gynekolog for å sjekke. Hadde pitte litt slim med blod i en kveld og blødning/en del lyserosa på papiret lørdag kveld. Veldig uvanlig for meg.

Sist hadde jeg forresten positive el tester i 3 dager. Men testet ikke før søndag morgen denne gangen. Mitt eneste håp er at jeg skulle fått positiv el-test på lørdag, da har vi fått lagt inn aksjer på søndag. Så hadde vi en runde en gang tidlig forrige uke.

Last edited:
Hvor ofte legger dere inn aksjer når dere har EL? Rakk bare en gang i går (når jeg hadde el), frykter det ikke er nok.. håper vi får til en gang til ila dagen :nailbiting:

Hvor ofte legger dere inn aksjer når dere har EL? Rakk bare en gang i går (når jeg hadde el), frykter det ikke er nok.. håper vi får til en gang til ila dagen :nailbiting:
Sniker fra uke 49.
Med våre 2 første, la vi inn aksjer hver dag for å sikre oss. Men, man leser jo også om de som kun har gjort det en gang, og har blitt gravide. Sjansespill er det uansett. Ca. 20% sjanse hver syklus for å bli gravid :Heartred

Hadde LH-topp i går ettermiddag, la inn aksjer i går formiddag og i dag igjen

Pleier å prøve å få til to ganger, men denne gangen rakk vi bare en gang samme dag som el… forrige gang vi ble gravide rakk vi to dager på rad, men begge før selve el-dagen. Veldig spent på om det klaffet denne gangen :hilarious:

Pleier å prøve å få til to ganger, men denne gangen rakk vi bare en gang samme dag som el… forrige gang vi ble gravide rakk vi to dager på rad, men begge før selve el-dagen. Veldig spent på om det klaffet denne gangen :hilarious:
Ja vi har fått til en gang både lørdag og søndag, men kun 1 gang mandag, altså selve ELdagen.. tenkte vi burde fått til 2 den dagen :sorry: får prøve igjen i ettermiddag og håpe på det beste :) husker ikke hvordan vi gjorde det de to første graviditetene, da klaffet jo alt på første forsøk :angelic:

Håper jeg har nådd toppen nå. Hvordan er veien videre i forhold til eggløsningstesting. Er det når den går ned igjen at man kan forvente at eggløsningen har funnet sted? :)

Vedlegg

• IMG_4258.jpeg
    IMG_4258.jpeg
    155,5 KB · Visninger: 69
Ja vi har fått til en gang både lørdag og søndag, men kun 1 gang mandag, altså selve ELdagen.. tenkte vi burde fått til 2 den dagen :sorry: får prøve igjen i ettermiddag og håpe på det beste :) husker ikke hvordan vi gjorde det de to første graviditetene, da klaffet jo alt på første forsøk :angelic:
Jeg mener å ha lest at å ha sex annenhver dag i dagene rundt el gir ca 20% sjanse for graviditet og hver dag gir ca 22% sjanse, så kanskje to ganger om dagen gir bittelitt større sjanse da:laughing002 Blir imponert jeg! Synes nesten det er i overkant med hver dag, for vår del :hilarious:

Høres ut som det har klaffet bra med aksjene hos dere da! Hvis dere får til i dag og så har dere jo fått inn veldig mange forsøk på de mest fertile dagene :D

Håper jeg har nådd toppen nå. Hvordan er veien videre i forhold til eggløsningstesting. Er det når den går ned igjen at man kan forvente at eggløsningen har funnet sted? :)
Gøy å bevege seg over til dpo :D
Jeg har forholdt meg til dette når jeg har testa: Altså at el skjer innen ett døgn etter peak!
IMG_2630.jpeg

Helluuuu!
Jeg melder meg gjerne inn her!

Heltplutselig - 29 - B1- PP6 el 28.11 - ikm 12.12

For første gang fikk jeg prøve Letrozol. Tok enkel dose i fem dager, og dro til gyn CD10 for å sjekke ståa. Der var det èn nyydelig follikel på 16mm og jeg fikk utskrevet Otrivelle som skulle tas 48 timer senere.
Så nå sitter jeg her, med masse hcg i kroppen og El-smerter som begynner å gi seg en smule. Er testetøs deluxe, så tester ut Ovitrellen. Er skikkelig rart å få babystrek uten baby! xsmile9

Jeg mener å ha lest at å ha sex annenhver dag i dagene rundt el gir ca 20% sjanse for graviditet og hver dag gir ca 22% sjanse, så kanskje to ganger om dagen gir bittelitt større sjanse da:laughing002 Blir imponert jeg! Synes nesten det er i overkant med hver dag, for vår del :hilarious:

Høres ut som det har klaffet bra med aksjene hos dere da! Hvis dere får til i dag og så har dere jo fått inn veldig mange forsøk på de mest fertile dagene :D
Ja, det blir i grunn i overkant for oss også :hilarious::dead:

Skjønner ikke hvordan man skal klare å ikke tisse på 4 timer og ikke drikke noe de to siste :bored:
Noen som vet hvor viktig det er å holde seg 4 timer før el-test? Klarer jo knapt to, og drikker ikke så mye om dagen :oops:

Skjønner ikke hvordan man skal klare å ikke tisse på 4 timer og ikke drikke noe de to siste :bored:
Noen som vet hvor viktig det er å holde seg 4 timer før el-test? Klarer jo knapt to, og drikker ikke så mye om dagen :oops:
Jeg tar test med 2-4 timers mellomrom :). Ofte har de økt litt på 2 timer :)

Heelt enig! Blir jo veldig slitsomt! Jeg tror ikke det med fire timer er så viktig.. tenker det er konsentrasjonen som har noe å si, og drikker man ikke blir det jo konsentrert, og mye kan ji skje på kortere tid mtp lh økning:)

Forrige gang jeg testet etter el (aug) så var jeg helt sykt nøye på at det skulle være 4 t mellom, men brydde meg ikke om å drikke noe annerledes. Denne gangen hadde jeg ikke sjans til å holde meg, da jeg ikke forventet el og derfor ikke testet før toppen mest sannsynlig allerede hadde vært… mellom de siste testene gikk det vel ca 2,5 t :hilarious: :smiley-angelic006

Jeg testa peak i går, det var bare to timer jeg holdt meg! Tror ikke det er så farlig, bare du ikke har drukket litervis av vann :laughing002

Heelt enig! Blir jo veldig slitsomt! Jeg tror ikke det med fire timer er så viktig.. tenker det er konsentrasjonen som har noe å si, og drikker man ikke blir det jo konsentrert, og mye kan ji skje på kortere tid mtp lh økning:)
Ja, må jo være konsentrasjonen som har noe å si! Jeg føler jeg blir helt rar av å ikke drikke like mye som jeg pleier :laughing002

Forrige gang jeg testet etter el (aug) så var jeg helt sykt nøye på at det skulle være 4 t mellom, men brydde meg ikke om å drikke noe annerledes. Denne gangen hadde jeg ikke sjans til å holde meg, da jeg ikke forventet el og derfor ikke testet før toppen mest sannsynlig allerede hadde vært… mellom de siste testene gikk det vel ca 2,5 t :hilarious: :smiley-angelic006
2,5 timer føler jeg er levbart! Blir jo helt opphengt i å følge med på klokka og når man må tisse, så ser at jeg løper på do ca hver andre time :happy6 alt man lærer om kroppen sin i prøveperioder altså :laughing002:hilarious:

Back
Topp