IKM uke 50

Når skulle du til gyn. i dag? er så spent på dine vegne, håper du får det som du vil :D

:( Det gikk ikke som jeg ville. Han mener at siden jeg har helt regelmessige sykluser og "perfekt" lutealfase så har jeg sannsynligvis nok progesteron. Og han teller ikke med de kjemiske før jeg har tatt blodprøver av hcg, så om jeg får svak positiv test på nytt så må jeg dra og ta blodprøve med en gang. Jeg blir så oppgitt og irritert av dette. I USA så virker det som alle som har kjemiske graviditeter tar blodprøve hvor de måler progesteron, uansett om de har stabile sykluser og fin lutealfase eller ikke! Gynekologen min derimot sa at hvis det ikke klaffer så er neste skritt å ta sædprøve (det håper jeg jo å kunne utelukke ved å få ny positiv test og ta blodprøve for å bevise at vi stadig vekk har befruktede egg) og deretter måle om egglederne er tette eller ikke. Mye enklere å ta en blodprøve å måle progesteron? Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som det er "standard" i USA, men så er det helt utenkelig at det kan være der det svikter hos meg. Æsj. Og da kjente jeg at jeg mistet håpet litt for denne syklusen her.

Jeg hadde hatt eggløsning da. Alt var bra med eggstokkene og livmoren, og det har nylig løsnet ett egg fra venstre side.
 
Å så drit da. Han kunne ikke se om egget var befruktet da? haha eller det er kanskje ikke mulig?
Du får slutte å vær så ærlig, du får begyne å lyve litt :p
 
Å så drit da. Han kunne ikke se om egget var befruktet da? haha eller det er kanskje ikke mulig?
Du får slutte å vær så ærlig, du får begyne å lyve litt :p

Er alt for tidlig å se spiren på UL ja. Haha.. Det er vel eventuelt 3-4 uker til man kan se noe på UL om egget er befruktet og blir der.

Ja, burde kanskje begynt å lyve. :p Nei, jeg tror jo det er greit å være ærlig, men jeg ble lei meg. Har jo sett mange andre som får Crinone med samme historie som meg. Forskjellig fra lege til lege og gynekolog til gynekolog hvordan de håndterer dette tydeligvis. Frustrerende.
 
:( Det gikk ikke som jeg ville.

Så kjipt da! Kjedelig å vente på en ny kjemisk før du kan få hjelp :(

Håper virkelig det har klaffet denne pp og at den spiren holder seg på plass. Siden både tempen og gyn bekreftet EL, er det jo en sjans for at dette blir din mnd:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så kjipt da! Kjedelig å vente på en ny kjemisk før du kan få hjelp :(

Håper virkelig det har klaffet denne pp og at den spiren holder seg på plass. Siden både tempen og gyn bekreftet EL, er det jo en sjans for at dette blir din mnd:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for oppmuntringen. Ja, veldig kjedelig å vente på flere kjemiske. Jeg føler meg jo rimelig overbevist med så mange forskjellige tester (merker og antall) som viser positiv. Og da sitte å diskutere sædprøve på mannen... "Har ikke han bevist sitt allerede?" tenkte jeg da, hvis vi har hatt 3 eller kanskje til og med 4 kjemiske graviditet på 5 pp'er. Æsj. Nei, jeg ble litt sur i dag. Og særlig hvis jeg nå får en ny kjemisk. :( Vil jo ikke det mer, men nå må jeg teste tidlig for både fastlegen og gynekologen vil jo at jeg skal ta blodprøve med en gang om jeg får positiv test.

Ja, EL har jeg vel hatt hver syklus. Så kroppen gjør jo forarbeidet her. Håper du har rett og at jeg plutselig får en spire som klorer seg fast. Nå har jeg brukt litt tid på å google og funnet historier om andre som har hatt mange kjemiske og plutselig fått en spire som sitter fast, uten at man har funnet ut hvorfor det gikk galt mange ganger først. Det gir jo litt håp at det plutselig kan skje. :p Takk igjen. Jeg skal komme tilbake og være blid og heie på dere senere! Bare litt sur og lei akkurat i dag.
 
Takk for oppmuntringen. Ja, veldig kjedelig å vente på flere kjemiske. Jeg føler meg jo rimelig overbevist med så mange forskjellige tester (merker og antall) som viser positiv. Og da sitte å diskutere sædprøve på mannen....

Jeg syntes denne gynekologen var litt rar ut ifra det du forteller. Var det ikke fastlegen din som mente at de kjemiske var det sammen som SA? Og nå har du jo hatt mange på rad, så du burde få litt mer hjelp enn "vent til neste kjemiske".

Hvorfor skulle egentlig mannen testes? Med flere kjemiske er det jo bevist at han har svømmere som kan befrukte et egg, så her ser jeg ikke helt vitsen.

Kjenner jeg blir veldig frustrert på dine vegne!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syntes denne gynekologen var litt rar ut ifra det du forteller. Var det ikke fastlegen din som mente at de kjemiske var det sammen som SA? Og nå har du jo hatt mange på rad, så du burde få litt mer hjelp enn "vent til neste kjemiske".

Hvorfor skulle egentlig mannen testes? Med flere kjemiske er det jo bevist at han har svømmere som kan befrukte et egg, så her ser jeg ikke helt vitsen.

Kjenner jeg blir veldig frustrert på dine vegne!


Sent from my iPhone using BV Forum

Jo, men gynekologen telte ikke med kjemiske før de var bevist med blodprøve. Så hos han så var jeg bare en som har prøvd i 5 sykluser, med påvist EL i hver syklus, uten noen resultater. Så da ble det jo sånn at mannen kan mangle svømmere, og jeg forstår jo at sædprøve er en relativt enkel undersøkelse i det perspektivet. Krever jo ikke noe stort inngrep på noen av oss. Men jeg tenker akkurat som deg, hvis vi får til å befrukte ett egg omtrent hver syklus, hvorfor tenker vi på mannens svømmere? Jeg trodde at når de har kommet så langt at de har befruktet ett egg og egget har overlevd ca. 2 uker (som er omtrent da jeg har fått mine positive tester) så har sædcellene gjort jobben sin.

Det han heller ikke tok opp, som fastlegen fokuserte litt på, var at mange befruktede egg dør fordi de ikke er levedyktige. Så jeg kan ha hatt uflaks med flere sånne på rad uten at det er noe galt med noen av oss. Det gadd ikke gynekologen å nevne en gang. Det synes jeg også var litt spesielt. Han begynte faktisk å snakke om kunstig befruktning også, altså, som en del av at han gikk gjennom alle mulige utredningsalternativer før man ender opp med kunstig befruktning. Men er ikke det vel tidlig å hoppe dit fra at jeg kom med en bekymring rundt tre hjemme-påviste kjemiske graviditeter?

Jeg synes gynekologen var hyggelig, jeg opplevde at han tok meg på alvor, men hans totale avvisning av mine kjemiske graviditeter var vanskelig for meg. Selv om jeg har lest på nett på forhånd at det er varierende hvordan behandlere teller med og ikke teller med kjemiske. Jeg har lest at de blant annet alltid teller med kjemiske ved Rikshospitalet. Men siden fastlegen min teller med dem så har jeg liksom ikke tenkt at jeg skulle møte en annen som ikke gjorde det. Arg. Jeg er ganske frustrert selv, så det er godt med litt støtte.

Jeg håper virkelig at de tre døde mini-spirene/embryoene/celleklumpene mine var helt dødfødte prosjekt, slik at det egentlig ikke er noe galt med verken meg eller mannen, og at vi nå klarer det på egenhånd uten gynekologen. Haha.. Arg.. Frustrasjon i dag.
 
Jeg håper også at spiren sitter denne gangen, uten hjelp fra verken lege eller gyn, kun ved hjelp av Lykkeliten_86 og mannens fantastiske evner! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg håper også at spiren sitter denne gangen, uten hjelp fra verken lege eller gyn, kun ved hjelp av Lykkeliten_86 og mannens fantastiske evner! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

:D Det hadde vært perfekt! :) (Skal understrekes at jeg synes både fastlegen og gyn har behandlet meg fint altså. Jeg bare er frustrert og lei meg akkurat i dag.)
 
Det hørtes veldig frustrerende ut Lykkeliten_86. Håper det klaffer og sitter dere denne pp, slik at du slippee alik frustrasjon.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kan jo vær en festeblødning, fester ikke egget seg mellom 6-10 dpo? Håper på det til det motsatte er bevist, så krysser vi alt vi eier og har :)

Haha, jeg håper også på det, er så vidt litt lyyyyyserosa på papiret i dag, så regner med det kommer mer i morgen! Hadde litt vondt i går, men i natt og i dag har jeg vært helt fin igjen! :P får bare leve i spenninga!!!
 
Det hørtes veldig frustrerende ut Lykkeliten_86. Håper det klaffer og sitter dere denne pp, slik at du slippee alik frustrasjon.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk! :) Håper det jeg og. Har ikke prøvd så lenge, men synes det blir litt for store opp og nedturer med disse kjemiske. Begynner heldigvis å bli i bedre humør nå allerede.
 
Tusen takk! :) Håper det jeg og. Har ikke prøvd så lenge, men synes det blir litt for store opp og nedturer med disse kjemiske. Begynner heldigvis å bli i bedre humør nå allerede.
Håper så utrolig mye at det går rett vei nå :) Det fortjener du :) Krysser alt jeg har for at spira sitter godt til slutt :)
 
Blir så spennende å følge med dere framover :D antar el var torsdag, fredag eller deromkring forrige uke. Ikm bli nok etter neste onsdag en gang, men har satt 13. Time will show.
 
Å herregud kvalme fra h.... Akk som de gangene jeg har vært gravid. Tørr virkelig ikke å håpe, trodde ikke det hadde klaffet nå. Blir en lang uke å vente på å teste....
 
Back
Topp